Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nissan leaf batteri info

Startet av Radiobil1, onsdag 26. oktober 2011, klokken 11:51

« forrige - neste »

daggad

Sitat
Her er min Datsun Leif. Hentet på Brennes tirsdag

Nyt hvor ren og pen den er ElRey.. ;)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Finn D

Hentet grombilen den 24.11.11. i Oslo. Fyker nå stille rundt med et stort  :)
Dette var noe annet enn de siste 8 årene i en Think.

Mvh Finn Dyrkorn

eivisa

Gratulerer, jeg har hatt 9 år i en saxo (175000km). ;D
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Kallagtunet

#48
Vårt løv i sølv levert og har fått sin første morgen med snø på taket. Kommer tilbake med noen inntrykk når den er kjørt litt. Kan allerede nå se at lyst interiør og unger ikke er bra for nybils humøret...

Signerte ikke...

antwerpen

Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 03. desember 2011, klokken 01:02
Vårt løv i sølv levert og har fått sin første morgen med snø på taket. Kommer tilbake med noen inntrykk når den er kjørt litt. Kan allerede nå se at lyst interiør og unger ikke er bra for nybils humøret...

Signerte ikke...

Grattis!  :)

Aspiranten

Gratulerer Kallag! Håper du blir fornøyd da, og ser frem til brukererfaringer. Jeg gleder meg ihvertfall som en unge til å motta løvet som er under transport nordover nå...
Nissan Leaf

Kallagtunet

Takker for det. Kommer tilbake med inntrykk ja. Ser vel noen plusser og minuser allerede som en ikke hadde tenkt på på forhånd.

Ett stort og veldig uventet minus er dessverre der allerede etter kort tid... Radioen har nemlig sluttet å ta inn kanaler (80 % av tiden, parker bilen med fine forhold, start opp på samme sted etter å ha handlet i 10 minutter og ingen kanaler tas inn, dritt feil (Ja har sjekket at antennen på taket er skrudd skikkelig fast... Når det ikke er mottak så gjør det ingen forskjell om den er skrudd av eller er montert på bilen..)) , tur på verksted til uken....

Øybuen

Hei på dere, da ble den hvite Leifen hentet lørdag 19. November. Jeg bestilte i vår. Så langt kjempefornøyd :). Kona var opprinnelig noe skeptisk - men etter noen få dager i Leifen gikk smilet helt rundt på både henne og meg! Så var det det rekkevidden da..... Noen i området rundt Stavanger/Sandnes som har tørret å ta turen til Sirdal (ca 100 km med stigning 0-650 meter i minusgrader på ca. halve siste strekningen?
Hvit Leaf fra 19.11.11 km 1.500. Hundvåg

RogerB

Da har jeg hentet min hvite Leaf, har fått testet den på holke og skikkelig sørpeføre opp 260 høydemeter på 6km.
No problemo  ;D
Perle Hvit Leaf levert 05.12.2011
29000km 11.10.2012
53000kr besparelse 11.10.2012

jkirkebo

Sitat fra: RogerB på mandag 05. desember 2011, klokken 16:49
Da har jeg hentet min hvite Leaf, har fått testet den på holke og skikkelig sørpeføre opp 260 høydemeter på 6km.
No problemo  ;D

Jeg testet min i ganske bratte bakker opp til hytta, grusvei med 5cm oppkjørt snø oppå. Det var helt udramatisk selv om det gikk med mye energi. Mitt inntrykk er at antispinn-systemet fungerer svært bra, mye bedre enn på vår Touran. Det er vel heller ikke så rart, siden regulering av motoreffekt kan utføres mye kjappere og mykere med elmotor enn med dieselmotor.

Den samme erfaringen har de som kjører Tesla Roadster.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

RogerB

Ja jeg ble MEGET positivt overasket over antispinn, jeg endte opp med å sette den i vanlig D mode da øko mode gjør den litt slapp i bratte bakker og skikkelig suge sørpe.
Det er som du sier at det suger strøm  ;D
Perle Hvit Leaf levert 05.12.2011
29000km 11.10.2012
53000kr besparelse 11.10.2012

Stigzy

Da var endeligen Nissan Leaf i hus! Er meget imponert over bilen så langt. Kommer med mer grunnleggende tilbakemeldinger etter noen ukers bruk :)
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

arnejorg1

Sitat fra: Stigzy på mandag 05. desember 2011, klokken 17:30
Da var endeligen Nissan Leaf i hus! Er meget imponert over bilen så langt. Kommer med mer grunnleggende tilbakemeldinger etter noen ukers bruk :)

Legger du ut noen bilder? Ikke det at vi ikke vet hvordan en leaf ser ut, men gøy med bilder uansett.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

daggad

SitatNissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011

Nå når du har fått bil så vil jeg tro nothing else matters... :D
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Stigzy

Ja, nå blir det elbil for alle penga! Kvittet meg med en VW Golf og erstattet den med Leaf'en:) Slenger med et par bilder som jeg tok i løpet av kjøreturen hjem med leaf'en!
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA