Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Utstyr til Leaf

Startet av CarlosJardinero, onsdag 26. oktober 2011, klokken 08:43

« forrige - neste »

CarlosJardinero

Om ikke noen allerede har nevnt det her, 24. oktober sender NRK Top Gear-episoden der Leaf testes ut.
Er episode 6 av sesong 17 (sendt opprinnelig i juli i England), tror jeg, for de som kan se slikt andre steder enn på NRK.

----

Edit: Rettet dato

daggad

#1
Er ikke denne episoden på nettet en plass ?

Edit: http://thepiratebay.org/]XXXXXXXXXXXXXXXX

Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Lars C. Krogenæs

Innlegget over er endret, da det i følge norsk lov, er forbudt å direkte-linke til innhold på nettet som ikke er opphavsrettslig klarert.
(For mer om dette, søk på "pekeransvar" på nettet. )

Det er imidlertid full ytringsfrihet, så man kan evt. si at man kan søke på episode, på ovennenvnte nettsted, men altså ikke peke direkte.

Lars C. Krogenæs
Forum Administrator
elbilforum.no

Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

cra

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 13. oktober 2011, klokken 12:02
Innlegget over er endret, da det i følge norsk lov, er forbudt å direkte-linke til innhold på nettet som ikke er opphavsrettslig klarert.
(For mer om dette, søk på "pekeransvar" på nettet. )

Det er imidlertid full ytringsfrihet, så man kan evt. si at man kan søke på episode, på ovennenvnte nettsted, men altså ikke peke direkte.

Jeg skal ikke starte noen stor diskusjon rundt dette, men å linke til torrent-fila er vel strengt tatt ikke å linke til noe ulovlig innhold? Selve torrent-fila inneholder jo bare info om hvem man kan kontakte for å faktisk laste den ned. Hadde linken pekt på .AVI eller .MPG fila hadde det vært noe annet.

Når det er sagt synes jeg det er helt greit at staben velger å holde ryggen fri ved å be oss søke, så slipper man noe støy utenfra pga slike saker. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

daggad

Ok, sorry ! Skjønner vi må være forsiktige.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Radiobil1

Hva var konklusjonene til Clarkson & Co ?
2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

CarlosJardinero

Bedre enn iOn!

De testkjørte de to bilene mot hverandre på britisk landevei.

Samme følelse som å kjøre en annen japansk bil i Golf-klassen. Batteriene varer relativt lenge. Leaf krenger mye i svinger. Og det tar fryyyktelig lang tid å lade.

daggad

Sitat fra: Radiv på torsdag 13. oktober 2011, klokken 13:38
Hva var konklusjonene til Clarkson & Co ?
Så dette nå og de gjorde selvsagt narr av rekkevidden til både Leaf og iOn som de "testet". De skulle ta en tur til stranden og et tivoli, og dette var selvsagt utenfor rekkevidde. Leafen gikk faktisk raskest tom for strøm i en by som heter Lincoln, og de måtte dytte den rundt til de fant en plass å lade i 13 timer.
I disse timene kjedet de seg på forskjellige museum og spilte Scrabble.

Konklusjonen var at dette slett ikke var fremtiden. De er for dyre, har for dårlig rekkevidde, og er kun interessante om du er svært glad i å studere middelalderhistorie... :D
De mente det var bedre å sette opp hønsenetting over motorveiene og lage de som radiobiler.

Clarkson skrøt forøvrig av Leafens utstyr og kjørekomfort. Ellers som forventet av et program som Top Gear som fokuserer mest på sportsbiler og humor.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

CarlosJardinero

#8
Ja, jeg glemte jo at de egentlig skulle lenger enn denne byen. Så de var vel ikke så fornøyde med rekkevidden som jeg mente å huske (er måneder siden jeg så programmet).

Kallagtunet


rossifan46

Morsom episode  ;D

Overraskende informativt til Top Gear å være, trodde faktisk de skulle være mer kritiske, men syns begge bilene kom godt ut av det! Med unntak av rekkeviddeproblemet.

Verd en titt  :)
Tesla Model S 85 VIN556XX Autopilothardware Lydpakke Vinterpakke Lyspakke Sort skinn Panoramatak Luftfjæring

cra

Sitat fra: rossifan46 på torsdag 13. oktober 2011, klokken 15:53
Overraskende informativt til Top Gear å være, trodde faktisk de skulle være mer kritiske, men syns begge bilene kom godt ut av det! Med unntak av rekkeviddeproblemet.

Har ikke sett episoden selv, men slik jeg kjenner dem så er de gjerne ikke bare kritiske, men direkte useriøse når det kommer til elbil. Kanskje ikke annet å vente når det stort sett er hestekrefter og slagvolum som er "bra".  ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Kallagtunet

Sitat fra: rossifan46 på torsdag 13. oktober 2011, klokken 15:53
Morsom episode  ;D

Overraskende informativt til Top Gear å være, trodde faktisk de skulle være mer kritiske, men syns begge bilene kom godt ut av det! Med unntak av rekkeviddeproblemet.

Verd en titt  :)

Enig og det er jo ett poeng med rekkevidde (men det er jo å slå opp åpne dører og ikke spesielt kontoversiellt at dagens el biler ikke kan brukes til alt), men litt unfair at de må kjøre runde på runde for å tømme batteriene før opptak for å illustrere poenget slik det er avlørt at de gjorde før denne reportasjen...

RunarBT

..og som nevnt over var store konklusjonen at elbiler ikkje har livets rett, mens bensin/diesle samt HYDROGEN(blindspor i.m.o.) er eineste framtid.

Gleder med til ein kan ta fram igjen denne om 2-3 års tid når Tesla har fått sin Model S igang, og batteriteknologien er enda meir oppdatert. ;D

tykjepelken

Japp, du må ikkje trille bilen mindre om du går tom for bensin. Som Kallagtunet seier over her, er det greit nok at elbilen ikkje kan brukast til alt, men å rigge testen så fordommane skal stemme er sleipt.

...Men no er det vel ikkje andre enn elbilentusiastar som bryr seg heller ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA