Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Drammen

Startet av Joakim Sveli, tirsdag 25. oktober 2011, klokken 10:23

« forrige - neste »

vegajohn

Det er ganske tydelig at Nissan sliter med kommunikasjonsproblemer!

For det første hersker det full forvirring omkring listene for kjøp av Lef.
Da jeg skrev meg på listen på nettet rundt juletider i fjor, skulle jeg bekrefte at jeg var interessert i å kjøpe Leaf så snart den var tilgjengelig, og dermed være en av de første kjøperne i Norge.

Det eneste det førte til for meg, var at da det kom fram at denne lista ikke betydde noen verdens ting, var jeg ganske sent ute med å komme på neste liste hos forhandler (BNH på Rud).
Jeg kom ikke på lista før midten av september, og skrev kontrakt den 19. september.

Jeg fikk også mail den 12. oktober, men har ikke hørt noe siden da...

Når jeg nå leser her på forumet at forhandlere rundt om i Norge nå begynner å levere ut biler, virker det ikke som Nissan Norge eller Europa tar særlig hensyn til noen av disse listene....?

Litt skuffende, men den som venter på noe godt osv....

Aspiranten

Sitat fra: vegajohn på tirsdag 01. november 2011, klokken 18:47

Det skal bli spennende å se hvordan det blir etterhvert som vi må få reparert ting på garantien.

Jeg håper virkelig at de har bedre kontroll i kundeservicesystemet enn de til nå har vist i salgsystemet.
Nissan Leaf

jkirkebo

Sitat fra: Aspiranten på tirsdag 01. november 2011, klokken 19:26

Det skal bli spennende å se hvordan det blir etterhvert som vi må få reparert ting på garantien.

Jeg håper virkelig at de har bedre kontroll i kundeservicesystemet enn de til nå har vist i salgsystemet.

Kanskje vi får brev liknende det Leaf-kunder i USA har fått ? "Vi ønsker deg velkommen til billig oljeskift på din Nissan Leaf" osv. ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

akseln

Den klarer de hvertfall å holde. Billigere oljeskift skal du lete lenge etter  :D

daggad

Sitatjkirkebo

Kom deg over i "erfaringer" tråden og fortell litt da !!  8)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

flux

Kan Leaf bli Norges mest solgte personbil i november?
Golf er mest solgte med 667 biler i oktober...

Kom igjen Nissan få ut bilene, det blir garantert store overskrifter...

http://ofvas.no/bilsalget/bilsalget_2011/bilsalget_i_oktober/

akseln

Bare synd de kun teller registrerte biler og ikke solgte biler..... Blir jo dessverre ikke mange av de 600 solgte Leaf som kommer til å bli registrert i november.

Elmo

Litt skuffende, men den som venter på noe godt osv....

Som jeg har nevnt tidligere Vegajohn

Har du ventet forgjeves, så har du ikke ventet lenge nok ;)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

jkirkebo

Sitat fra: daggad på tirsdag 01. november 2011, klokken 21:26
Sitatjkirkebo

Kom deg over i "erfaringer" tråden og fortell litt da !!  8)

Hehe, har jo nesten ikke fått kjørt noe ennå. Jobber natta for tiden. Odometeret står på 78km elns.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Trond.Strom

kjenner at jeg ikke leser her så mye lengre, blir bare deprimert siden jeg ikke har fått bil enda. skrev en "kontrakt" i fjor på disse tider og skrev en ny kontrakt i september i år, og har blitt lovet levering før sommeren 2011 som nå er før jul 2011.... og at jeg garantert er blandt de første, uten at jeg er sikker på hva det betyr.
men skuffelsen er i allefall stor når det da ruller leafer på veien og jeg fortsatt venter

Vaagen

+1

Har du kontaktet selger? Regner med at du også har handlet hos BNH.
2012 Nissan LEAF Glacier Pearl
2016 Tesla Model X60 "The Last Titan"
Reservert Model ≡

Thomas Parsli

Du har åpenbart bestillt bil hos feil forhandler :-[
Det virker som om enkelte forhandlere har vært flinkere enn andre -og at forhandleren som holder til i den delen av verden med høyest tetthet av elbiler har vært "mindre flink"...

Inntrykket av Nissan Norge fikk en trøkk allerede på Aker Brygge i sommer og har vært nedadstigende etter det.

I dag tidlig ringte jeg Birger N Haug på Rud for å sjekke leveringstid på Leaf. Etter å ha navigert telefonmenyen endte jeg opp hos en som ikke kunne svare og derfor ga meg mobilnummeret til en selger som ikke tok telefonen (gikk rett til svarer). Etter å ha prøvd to ganger ga jeg opp og ringte en konkurrent...

Hos Mitusubish (Motor Forum Asker) fikk jeg svar med en gang og skal prøvekjøre fra i ettermiddag til i morgen tidlig.
Han kunne også fortelle om nedsatt pris (32.000,- med vinterdekk), leveringstid (to uker) og svare på en del spørsmål.
Allerede før jeg bestiller bil føler jeg meg godt behandlet hos Motor Forum Asker og "ikke fullt så godt behandlet" hos Birger N Haug...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Ladefabrikken

Jeg har også bestilt på BNH Økern og hører ingen ting. Helt utrolig elendig, blir mer og mer skeptisk til Nissan. Snart kontakter jeg Nissan Norge og klager over elendig info.
Hvis de har så mange bestilinger som de ikke klarer å håntere så må de be om ekstra hjelp.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

daggad

Sitat(32.000,- med vinterdekk)

DET er  et varp !! ;)
Men seriøst, ring Nissan sentralt og fortell de opplevelsene dine om du ikke har ombestemt deg og vil ha i-Miev. Om forhandlerne har solgt så mye at de ikke lenger føler de må ta kunder på alvor så sliter konsernet !
Jeg har ikke bestilt med BNH, men blir ikke overlesset med info fra min leverandør heller for å si det mildt..
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Lars C. Krogenæs

Naboen bestilte sort Leaf i midten av September i BNH på Rud, med levering før jul. Så gikk tiden, og etter diverse forsøk på kommunikasjon med selger kom det frem at bilen ikke ville komme før i mars. Hvis han derimot betalte 5000,- for annen farge kunne han kanskje få tidigere. Dette sammen med garanti-kaos og generellt elendig kundebehandling gjorda at han gav opp på mandag og kjøpte brukt Skoda i stedet. Neste sjans for å kjøpe elbil er vel om 10 år... Da hos noen andre enn BNH. Nissan blir aldri noe han vil vurdere igjen.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA