Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Drammen

Startet av Joakim Sveli, tirsdag 25. oktober 2011, klokken 10:23

« forrige - neste »

daggad

SitatJeg tror ikke det skal være noe problem dersom han tar ferja til Moss. Da snakker man kanskje 6 mil.

Jeg tok feil over, det var denne ruten jeg fant på planleggeren. Det er 87 km.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

MARIUS_EL

Stemmer at det er 108 km fra dør til dør hvis jeg kjører E18 hele veien. Til Oslo blir nok det et lite problem på vinterstid, men tror det skal gå greit til Tønsberg. Har vel fri veihjelp 1 år inkludert ?? ;) Kan bli mye å gjøre for dem med andre ord.. Fra spøk til revolver, så får jeg vel ta Horten-Moss til Oslo, det koster vel ca 500 kr i mnd for det. Så mener jeg å ha lest at de er mulighet til lading på overfarten (Correct me if Im wrong).
Snart kommer det vel en Hurtiglader på Lier(?), så hvis jeg ser det skranter så får jeg ta en pitstop. For en besparelse i kjøreutgifter på ca 100.000 i året er jeg villig til å finne løsninger...:)

På jobben skal jeg nok få sjefen min til å betale for en god ladestasjon. Kostnaden for å finne en ny ansatt er høyere enn en ladestasjon sist jeg sjekket ;)

daggad

Det er jo en hurtiglader i Moss. Må man betale for elbiler på den ferga til Moss ?
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

MARIUS_EL

Ikke for bilen, men for personen(e) i bilen.. Og måndedskort koster vel ca 500,-.

Trond Arve

Sitat fra: MARIUS_EL på onsdag 26. oktober 2011, klokken 12:59
Stemmer at det er 108 km fra dør til dør hvis jeg kjører E18 hele veien. Til Oslo blir nok det et lite problem på vinterstid, men tror det skal gå greit til Tønsberg.

Jeg ville tro at 108 km går greit. Min P106 med 11kWh batteri kjører minst 6 mil uansett temperatur. Med dobbelt så stor batterikapasitet i en moderne elbil burde 108km gå bra (forutsatt minimal bruk av varmeapparat). Usikker på om bilens tyngde gjør vesentlige utslag så lenge man stort sett kjører motorvei (begrenset start/stopp).
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Lynet

Ser Toyota blir nevnt som seriøs og pålitelig her, vedkommende bør sjekke hva Toyota USA oppgir forbruket til på Prius og sammenligne det med forbruket Toyota Norge og Europa oppgir  ::)
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

RuneW

Sitat fra: Lynet på onsdag 26. oktober 2011, klokken 15:10
Ser Toyota blir nevnt som seriøs og pålitelig her, vedkommende bør sjekke hva Toyota USA oppgir forbruket til på Prius og sammenligne det med forbruket Toyota Norge og Europa oppgir  ::)

Jeg skal ikke påberope meg ekspertstatus, men måles ikke dette på  forskjellige måter i USA og i EU?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Kai

Bekreftet leveranse per epost i dag

"Hei levering av bilen din er ca 15/11"

fra BNH Ski

Jeg stod omtrent først på lista, med meget tidlig kontrakt skriving.
Farge blå uten solcelle

Elmo

#173
Sitat fra: Kai på onsdag 26. oktober 2011, klokken 17:13
Bekreftet leveranse per epost i dag

Leveranse - av elbil - pr epost.  ;D Genialt, særlig for dere langt fra godkjente forhandlere.

PS: sorry - kunne ikke dy meg :-[
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

dissern

Skrev kontrakt på hvit bil m/spoiler hos Autocenteret Åsande den 16 september, fikk i dag beskjed om at bilen ankommer forhandler den 15 desember og at de trenger noen dager til klargjøring. Konkret dato for levering skulle jeg få senere.

Spurte om pris på skvettlapper med montering, men dette hadde selger ingen informasjon om ennå.
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

Sualc

Fikk bekreftet levering fra BNH Ski til 25. november på 1 stk. hvit Leaf.

Skrev kontrakt tidlig august 2011.

Nissan Leaf, kjørt siden 9. november 2011.

Tesla Model S, kjørt siden november 2013.

RuneW

Det kan virke som en eller annen som har bestilt seg rød Leaf hos Brennes Auto snart kan ta med seg sin nye stolthet hjem :D


(bildet er tatt i dag formiddag)
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Rilum

Sitat fra: RuneW på torsdag 27. oktober 2011, klokken 10:53
Det kan virke som en eller annen som har bestilt seg rød Leaf hos Brennes Auto snart kan ta med seg sin nye stolthet hjem :D


(bildet er tatt i dag formiddag)

Se der ja, du så vel ikke noe til en sort en også ????
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

RuneW

#178
Sitat fra: Rilum på torsdag 27. oktober 2011, klokken 11:04
Se der ja, du så vel ikke noe til en sort en også ????

Desverre. Men jeg så egentlig ikke etter heller. La bare merke til denne fordi den stod i veien ved hurtigladeren da jeg skulle parkere den lyseblå etter endt prøvekjøring (har hatt den fra i går til i dag...).

Leaf'en gjorde forresten stor suksess når jeg viste den fra på jobben og det er allerede flere interessenter.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

eMoNor

Sitat fra: RuneW på torsdag 27. oktober 2011, klokken 10:53
Det kan virke som en eller annen som har bestilt seg rød Leaf hos Brennes Auto snart kan ta med seg sin nye stolthet hjem :D



Hentet fra Status bestilling og levering tråden. http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4057.0.html


Brennes Auto AS, Sarpsborg:

Kjøper   Kønr.   Levering   Tilpasninger
Rilum   15   Ukjent. Får vite mer i uke 41   Sort
Enmira   Ukjent   Ukjent. Blant de første   Hvit, Solcelle
jkirkebo   ukjent   Ukjent. Blant de første   Hvit
Elrey   ukjent   Ukjent. Blant de første   Rød, solcelle
Evert   ukjent   02.12.2011   Blå, solcelle

Mulig Elrey er den glade eieren :)

Men hvor er min hvite?  ???
Fredrikstad
Kursholder og rådgiver elektrisk mobilitet og lading

BMW i3 120Ah
BMW i3 94Ah (solgt 2018)
Tesla Model S 2014 (solgt 2017)
Volvo C30 Electric 2013 (levert i tilbake til Volvo i februar 2017)
Nissan Leaf 2011 (solgt 2013)
Vectrix elscooter (solgt 2016)

emobilitynorway.com

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA