Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Drammen

Startet av Joakim Sveli, tirsdag 25. oktober 2011, klokken 10:23

« forrige - neste »

akseln

Det hadde også vært fint om dere kunne skrive hvem bilen er kjøpt av.

iOnas

Bestilte bil 31.08, bekreftet levering 13. desember. Hvit med spoiler. Witro i Trondheim.
Vil skryte av forhandleren, men er ikke spesielt imponert over Nissan sentralt.

Blir en fin (re)tur med Hurtigruta til Kristiansund før jul.

RogerB

Endring: fikk andrevalget mitt, perl hvit med samme leveranse tid.  ;D

Bestillt august, Witro bil, leveranse 02.12.2011

Kommer til å oprette kjørebok på: solemslykkja.com når tiden for dette er rett :)
Bare min værstasjon der nå
Perle Hvit Leaf levert 05.12.2011
29000km 11.10.2012
53000kr besparelse 11.10.2012

daggad

SitatKommer til å oprette kjørebok på: solemslykkja.com når tiden for dette er rett

Minn oss på det når du er i gang, det blir spennende å lese andres erfaringer. :)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

knukje

Fikk akkurat bekreftet leveranse fra Ålgård auto på Sandnes. Jeg bestillte svart bil 1 september, og fikk i dag vite at denne kunne ikke leveres før 9 mars. Jeg kunne imidlertid skifte farge til hvit, sølv, eller blå. Levering på disse var midten av januar. Jeg stod som nr 35 på listen hos dem. Sa jeg kunne gå for hvit....

Må innrømme at jeg ble noe skuffet nå. Synes levering av bil drøyer mye ut nå.. Spesielt når jeg mener at nr 35 på listen ikke er veldig langt bak i køen..

daggad

Sitat fra: knukje på lørdag 22. oktober 2011, klokken 10:29
Fikk akkurat bekreftet leveranse fra Ålgård auto på Sandnes. Jeg bestillte svart bil 1 september, og fikk i dag vite at denne kunne ikke leveres før 9 mars. Jeg kunne imidlertid skifte farge til hvit, sølv, eller blå. Levering på disse var midten av januar. Jeg stod som nr 35 på listen hos dem. Sa jeg kunne gå for hvit....

Må innrømme at jeg ble noe skuffet nå. Synes levering av bil drøyer mye ut nå.. Spesielt når jeg mener at nr 35 på listen ikke er veldig langt bak i køen..
Ja dette var dårlig. Jeg har jo også bestilt samme sted men i enden av mnd og da ser det ikke lyst ut gitt.. ::)
Og kollegaen til Lunde i Leaf testen ville jo få levering i slutten av januar, senest mars !
Angrer litt på at jeg brukte Ålgård nå istedet for Witro i Trondheim, begge deler er like vanskelig/enkelt geografisk sett.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

TimeBandit

Har ikke folk her inne lest hvordan det har gått med utrullingen av Leaf i USA og GB ?
Jeg lovte meg selv dyrt og hellig at jeg ikke skulle irritere meg over endringer/forsinkelse i leveranse før jeg bestilte, ettersom det virker som å være regelen snarere enn unntaket med denne bilen. Tror det kan være lurt for den mentale hygiene !

Men nå har jeg i alle fall fått chassisnr på bilen min, og har fått registrert Carwings under You+Nissan sidene.
Venter i "spenning" på at carwings kontoen aktiveres :)
Hvitt løv med bursdag 04/11/2011 Solgt
ModelX P#141 i bestilling Kansellert pga 2. seterad
Model S 60D - nå 75D med bursdag 26/9 2016

dissern

Jeg skrev kontrakt 16 september i Bergen og er litt oppgitt over å ikke ha hørt noe som helst fra forhandler. At det er mye usikkerhet rundt levering osv. kan så være, men det burde være et minimum å holde kontraktskunder løpende orientert. En kunde som blir orientert om at forhandler fortsatt ikke har noe info er for kunden info i seg selv.
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

Øybuen

Hei på dere, jeg er ny på forumet. Fulgt med på mange gode diskusjoner og lært mye om el-bil :) Fikk i vår prøvekjørt en Miev og skjønte da hvor bra el-bil kan være! Bestillte Leaf tidlig i juni og fikk nettopp bekreftet fra Ålgård Auto at den ankommer i første halvdel av desember. Demo-Leafen deres er prøvekjørt og det var en flott opplevelse - alle forventninger innfridd - og litt til. Gleder meg til desember :D
Hvit Leaf fra 19.11.11 km 1.500. Hundvåg

daggad

SitatFulgt med på mange gode diskusjoner og lært mye om el-bil Fikk i vår prøvekjørt en Miev og skjønte da hvor bra el-bil kan være!
He he...du høres ut som meg selv ! :D

Velkommen hit !  :)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Joakim Sveli

Sitat fra: knukje på lørdag 22. oktober 2011, klokken 10:29

For oss som har ventet på elbiler fra Think og har det som forventningsgrunnlag, så går leveringen av LEAF nesten så fort at det er til å bli svimmel av.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

daggad

SitatFor oss som har ventet på elbiler fra Think og har det som forventningsgrunnlag, så går leveringen av LEAF nesten så fort at det er til å bli svimmel av.

Huff...svimmel, det var ikke bra. Men som det gode mennesket jeg er tilbyr jeg herved at vi bytter plass i køen slik at du slappe mer av !  :D
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

nilsrk

Jeg har fått dato 25 november +klargjøring i Kristiansand,
sort Leaf. Jeg skrev meg på liste for de som Skal ha, for lenge siden, men bestillte 21. september formellt.
Grimstad, Sort Leaf siden 22/11-11

Kallagtunet

Har nå fått tentativ levering 9 desember på vår sølvløv :-( en mnd senere en vi hadde håpet på... Sa fra til forhandler at vi skulle ha bil i mars 2011 og skrev formell kontrakt i september Ålgårds auto Sandnes (etter sigende nr 4 på deres liste).

Da blir spørsmålet når det er så sent på året skal en heller vente med å få den registret til første uken i Januar for å ikke få en "ett år" eldre bil på noen få dager.

Er det registret i 2011 så er det jo 2011 modell når den eventuelt en gang skal selges eller byttes inn så blir den vurdert i forhold til den innbytte tabellen....

Andre som har samme tanker? Det er nesten ille å tenke tanken ut i fra hvor mye vi gleder oss til å få bil men vi er altså i tvil om dette.

elektrolux

De fleste kjøpere vil akseptere at en bil registrert 31 des antakelig er neste års model. Årsmodellene følger uansett ikke den normale kalenderen, og dukker gjerne opp allerede høsten i forveien. Her er det snakk om å synliggjøre at din bil har 2012 modellens spesifikasjoner. Har den ikke det hjelper det ikke om den er en overligger fra 2011.

Skal du selge bilen vil førstegangsregistreringsdatoen avgjøre hvor heftig omregistreringen blir.

Dette er penger som kommer på toppen av utropsprisen, som du ønsker å beholde mest mulig av selv.

Skatteverdien (formuen) av bilen er også avhengig av registreringsår, og ikke årsmodell.

På sikt kan du altså tape 10000 vis på å vente til over nyttår. ;)

Så nylig en 2004 ELBerlingo overligger annonsert som 2011 model. Tror ikke det var så mange som falt for den. :D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA