Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Drammen

Startet av Joakim Sveli, tirsdag 25. oktober 2011, klokken 10:23

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: nilsrk på mandag 31. oktober 2011, klokken 16:02
Gratulerer,

Men FY!!! du må jo ikke bruke den kabelen til å lade hjemme  ;D

Høh ? Bilen står jo tilkoblet min Clipper Creek LCS-25 EVSE. Den medfølgende kabelen har jeg ikke pakket opp ennå.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: perbuhs på mandag 31. oktober 2011, klokken 16:11
Gratulerer, Bare av nysgjerrighet, når og hvor bestilte du?

Jeg har fått bekreftet midten av desember hos Økern, og jeg har hvert på dem siden januar.

Brennes. Husker ikke akkurat når jeg bestilte men det er en god stund siden. Jeg sa dog ikke at jeg var "interessert", jeg sa at jeg ønsket å kjøpe en Leaf med levering snarest mulig.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

nilsrk

OK, my bad, jeg syns det liknet på den originale ladekabelen ;)
Grimstad, Sort Leaf siden 22/11-11

perbuhs

Sitat fra: jkirkebo på mandag 31. oktober 2011, klokken 16:13
Brennes. Husker ikke akkurat når jeg bestilte men det er en god stund siden. Jeg sa dog ikke at jeg var "interessert", jeg sa at jeg ønsket å kjøpe en Leaf med levering snarest mulig.

Jeg skrev "kontrakt" i januar, vil vel si at det er litt mere en interresert :-)

Men, jeg snakket med selgeren, og han viste ikke om noen i BNH systemet som kommer til drammen før midten av november.

Men, det som irriterer meg mest er at i sommer sa Frode Langli i Nissan Norge at det ikke var noe forskjeld på hvilke forhandlere og det var ikke noe stress med bestillinger, nok biler til alle :-(
Tesla Roadster 2.5 26000km - Selges
Nissan Leaf 25000km
Model S  85KwH 2000km
Fammilien har kjør 100% elektrisk siden februar 2011

daggad

Gratulerer jkirkebo !!  8)

Du kan forresten ta av laderen nå. Du har 3 blå lys i frontruta...
Forventer daglige rapporter !
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

rossifan46

#230
Sitat fra: jkirkebo på mandag 31. oktober 2011, klokken 15:35
Sitat fra: eivisa på mandag 31. oktober 2011, klokken 15:17
;D Får min røde leaf denne uken, eller rett over helgen. :) :D ;D ;D ;D ;D

Min er hentet nå, står på gårdsplassen :)


Grattis :-)

Da er du vel første man på forumet som får levert bil? Greit misunnelig!

En kamerat (med null tidligere erfaring fra elbil) som skal låne en Leaf fra Brennes fra ikveld til i morgen. Samboeren hans ønsker å benytte den til pendling mellom Fredrikstad og Oslo. De skal kjøre direkte fra Brennes til Oslo, lade på BNH Økern for så å returnere til Fredrikstad. Blir spennende å høre hvordan den turen går. Oppdaterer hans erfaring så snart jeg hører fra han.
Tesla Model S 85 VIN556XX Autopilothardware Lydpakke Vinterpakke Lyspakke Sort skinn Panoramatak Luftfjæring

eMoNor

#231
Gratulerer jkirkebo!

Synes forøverig at dette er grusomt urettferdig når jeg må vente heeeeeelt til onsdag   :'(

Var innom Brennes i dag og det var ganske så mange LEAF'er der :)
Fredrikstad
Kursholder og rådgiver elektrisk mobilitet og lading

BMW i3 120Ah
BMW i3 94Ah (solgt 2018)
Tesla Model S 2014 (solgt 2017)
Volvo C30 Electric 2013 (levert i tilbake til Volvo i februar 2017)
Nissan Leaf 2011 (solgt 2013)
Vectrix elscooter (solgt 2016)

emobilitynorway.com

jtenold

Nå kommer vi vel som perler på en snor.

Som nummer 1 på listen i Bergen skal jeg få min i morgen !

jkirkebo

#233
Sitat fra: rossifan46 på mandag 31. oktober 2011, klokken 17:32
Sitat fra: jkirkebo på mandag 31. oktober 2011, klokken 15:35
Sitat fra: eivisa på mandag 31. oktober 2011, klokken 15:17
;D Får min røde leaf denne uken, eller rett over helgen. :) :D ;D ;D ;D ;D

Min er hentet nå, står på gårdsplassen :)


Grattis :-)

Da er du vel første man på forumet som får levert bil? Greit misunnelig!
erfaring så snart jeg hører fra han.

Første "vanlige" kundebil i landet så vidt jeg skjønner  ;D Bare den som ble levert 13.00 i dag som kom før. Brennes demobiler har EL14884 og 85, min har 86 ;)

Har vist den fram til flere interesserte i dag  ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: daggad på mandag 31. oktober 2011, klokken 16:47
Gratulerer jkirkebo !!  8)

Du kan forresten ta av laderen nå. Du har 3 blå lys i frontruta...
Forventer daglige rapporter !

Det tredje lyset blinker nok, på bildet har bilen ca. 87% på batteriet.

Den gikk som en drøm i dag ihvertfall. Må bare sette meg inn i en hel masse ting :)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Joachim

Grattis. Merker jeg er litt misunnelig på den. Jeg lurer fortsatt på hva i all verden BNH driver med da de fortsatt ikke har info om leveringer, enda de lovet å sende ut dette for to uker siden.

Aspiranten

#236
Sitat fra: Joachim på mandag 31. oktober 2011, klokken 18:57
Grattis. Merker jeg er litt misunnelig på den. Jeg lurer fortsatt på hva i all verden BNH driver med da de fortsatt ikke har info om leveringer, enda de lovet å sende ut dette for to uker siden.

Vi har fått levering i uke 51 eller uke 52. Kanskje en uke før om vi er heldige. Jeg bad derfor om utsettelse til uke 1 så vi får 2012 på bilen ved bruktsalg. Vi ønsker heller ikke å ødelegge julen for ungene for vi VET vi kommer til å henge over både bil og bruksanvisning i noen uker etter overdragelse  ;D

Vi har bestilt hos BNH Rud tror jeg, hvis det er det dere kaller BNH Bærum. Lyseblå Leaf med solcellepanel. Vi bestilte første tilgjengelige dag og var ute etter selgeren siden juli for å signere kontrakt. Men vi byttet også farge for noen uker siden, så det kan ha påvirket vår leveringsdato negativt.

Men nå kommer jo det hele an på garantien selvfølgelig.
Nissan Leaf

Saxo

Gratulerer jkirkebo !
Regner med at du nå koser deg med App , carwings , varme i ratt  +++. Gleder meg på dine vegne ! Hvor lang tid tok "kurset" ved overlevering. Har du noen tips til hva vi bør huske på å få utført mens vi er hos forhandleren ?

Trondheim
Eier av 2003 Mod Saxo siden 2005.
Leaf nr.1 i Trondheim.

jkirkebo

Sitat fra: Saxo på mandag 31. oktober 2011, klokken 22:12
Gratulerer jkirkebo !
Regner med at du nå koser deg med App , carwings , varme i ratt  +++. Gleder meg på dine vegne ! Hvor lang tid tok "kurset" ved overlevering. Har du noen tips til hva vi bør huske på å få utført mens vi er hos forhandleren ?

Mye å sette seg inn i ja. Overleveringen gikk ganske fort, jeg kunne jo stort sett det meste på forhånd :)

Valgte ut noen greie felger til vinterhjulene da, ok med litt variasjon.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

daggad

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 01. november 2011, klokken 00:35
Sitat fra: Saxo på mandag 31. oktober 2011, klokken 22:12
Gratulerer jkirkebo !
Regner med at du nå koser deg med App , carwings , varme i ratt  +++. Gleder meg på dine vegne ! Hvor lang tid tok "kurset" ved overlevering. Har du noen tips til hva vi bør huske på å få utført mens vi er hos forhandleren ?

Mye å sette seg inn i ja. Overleveringen gikk ganske fort, jeg kunne jo stort sett det meste på forhånd :)

Valgte ut noen greie felger til vinterhjulene da, ok med litt variasjon.

Du lover flere bilder og litt erfaringsprat i morgen ikke sant ?? ;)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA