Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva skjer 8 oktober ?

Startet av Elghost, mandag 24. oktober 2011, klokken 10:50

« forrige - neste »

Elghost

Sitat fra: Akseln på tirsdag 11. oktober 2011, klokken 13:34
Etter det jeg kan se av installasjonsmanualen stilles det en del krav til sikring (20A) og kabelstørrelse (4mm). For meg betyr det at jeg da uansett må ut med en ny kurs til garasjen. Har i dag 3fas 16A med 2,4mm kabel.

Installasjonsmanualen er her: http://www.pod-point.com/wp-content/uploads/2011/08/POD-Point-solo-charge-User-Guide-v11.1.pdf

Det er link til brukermanualen du referer til her.
Her er installasjonsmanualen. http://www.pod-point.com/wp-content/uploads/2011/08/POD-Point-solo-charge-Installation-Manual-v13.pdf
Se side 6 angående kabeltykkelse og sikring.
Blå Leaf m/solcellepanel, levert fra BNH Rud.


Elghost

Sitat fra: Griffel på mandag 10. oktober 2011, klokken 18:37

Antagelig er det slik, men du må forsikre deg om at den innebyggede jorfeilbryteren (RCD) bryter begge poler.(Live and N)

Har i dag fått bekreftet fra leverandøren at RCD'en bryter begge poler.
Blå Leaf m/solcellepanel, levert fra BNH Rud.

Griffel

#18
Alt tyder på at dette er et godt valg for et fastinstallert hjemmepunkt. Ved å bestille fra et EU land slipper du også de forpliktelser som du risikerer ved å importere fra land utenfor EU. eneste ulempe er en evt. garanti/reklamasjon som er begrenset sammenlignet med norsk levereandør. Med såpass stor forskjell i pris hadde nok jeg tatt den risken.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

alagerqv

Hei,

Jeg fikk min Nissan Leaf i går. So far, so good. Jeg ser behovet for en fastmontert lader, og synes proxll tar seg godt betalt for sin, så denne virker interessant.
Var det noen som kjøpte denne, og i så fall, hvordan er erfaringene så langt?

Ser at PH55 "base model" http://shop.pod-point.com/item/ph_0055 ligger til 375+VAT. Jeg er usikker på om denne er bra nok eller om man bør gå for en av de litt dyrere.

-Abders

Kristian

Ladestasjonen fungerer utmerket, har vel hatt den i nærmerere 6 mnd og ingen problemer. Har montert den slik at jeg benytte den både når bilen står i garasjen og utenfor. Oppsiden for meg var at nå har jeg ladekabel i bilen når jeg er på tur, alternativet var at denne lå igjen i garasjen.

Vi var noen som funderte på å importere, men så importerte nofuel et lass til konkurransedyktig pris, så da kjøpte de fleste fra han. http://www.nofuel.no/index.php/ladestasjoner/pod-point.html

Ser ut til at han siden sist har øket prisen endel  :o, det lønner seg igjen å importere selv. Kanskje det er prutningsmonn?

Det er noen problemer med sidene til http://shop.pod-point.com nå, så jeg greier ikke å orientere meg. Antar det er den billigste du trenger, det er ikke nødvendig å ha ladestasjon med timer da bilen har dette.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Kryten

Hvis ikke har elbilshop.no en versjon til å henge på veggen med variabelladestrøm. Mener å huske han skulle ha rund 5000-6000. Sen så bra ut mtp byggekvalitet.
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

corvy

Sitat fra: Kristian på torsdag 30. august 2012, klokken 15:40
Ladestasjonen fungerer utmerket, har vel hatt den i nærmerere 6 mnd og ingen problemer. Har montert den slik at jeg benytte den både når bilen står i garasjen og utenfor. Oppsiden for meg var at nå har jeg ladekabel i bilen når jeg er på tur, alternativet var at denne lå igjen i garasjen.

Vi var noen som funderte på å importere, men så importerte nofuel et lass til konkurransedyktig pris, så da kjøpte de fleste fra han. http://www.nofuel.no/index.php/ladestasjoner/pod-point.html

Ser ut til at han siden sist har øket prisen endel  :o, det lønner seg igjen å importere selv. Kanskje det er prutningsmonn?

Det er noen problemer med sidene til http://shop.pod-point.com nå, så jeg greier ikke å orientere meg. Antar det er den billigste du trenger, det er ikke nødvendig å ha ladestasjon med timer da bilen har dette.

Jeg prøvde å prute men gav opp, var ikke noe å hente. Skal selv bestille fra charge-amps og ta med denne i bilen. Den som følger med skal jeg fastmontere i garasjen for nattladning osv.

Har også prøvd import, ble bare surr. Du må kjøpe et lass. Enkleste er post restante eller send til en venn i UK og hent :)

De skal være godkjent for bruk i hele EU så lenge de blir montert av elektriker. ::)
Tesla Model S85, 2013 (10.12.2013)
Nissan Leaf, hvit 2012 modell (09.06.2012)

"hel-elektrisk familie med slekt på vestlandet ... det går fint!"

alagerqv

Det var jo sikkert heeelt tilfeldig at prisen til nofuel.no er kr. 8750,-, nøyaktig det samme som Proxll skal ha for sin... Jeg antar at "styr" med import er bare å måtte vente litt ekstra pga tollbehandling, men hvis prisen på frakt fortsatt er en 1000-lapp eller så, blir jo prisen under 6000,- inkl. moms...

Jeg skal nok over til UK etterhvert, så kan også få den sendt til kjente der tipper jeg.

-Anders

Rasmus.B

Da bør du regne med noen uker leveringstid før du reiser over for å hente.
Jeg var i London for ett par månder siden, og ringte til podpoint for å si at jeg kom innom for å kjøpe en, men da bare lo de.
De fikk presonalia, og dagen etter ble jeg kontaktet av Proxll med ett tilbud som jeg takket nei til.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

alagerqv

Mao. så er de redde for privatimport høres det ut som... Kanskje best å få den tilsendt til noen i UK da.

-Anders

Rio

I følge Roma-traktaten så kan kan de ikke diskriminere hvem de selger til, basert på hvor du bor.

Det sagt, de hadde en fraktpris på GBP 120,- (!), enten du bestilte én eller 10 stykker til Norge, så det kan svare seg å bestille fra en britisk adresse. Reiser du selv bør du kunne få britisk mva. tilbakebetalt også! :D

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rasmus.B

Sitat fra: Rio på søndag 02. september 2012, klokken 22:51
I følge Roma-traktaten så kan kan de ikke diskriminere hvem de selger til, basert på hvor du bor.

Det sagt, de hadde en fraktpris på GBP 120,- (!), enten du bestilte én eller 10 stykker til Norge, så det kan svare seg å bestille fra en britisk adresse. Reiser du selv bør du kunne få britisk mva. tilbakebetalt også! :D
Det kom ikke så godt fram i innlegget mitt, men poenget mitt var at de hadde en leveringstid på 2 uker fra fabrikken, og hadde derfor ingen å selge meg på dagen. Hadde jeg bestilt noen uker i forveien kunne jeg nok plukket den opp i London på kontorene til Podpoint.
En annen sak er at jeg nå ser at det ikke er nødvendig for min husstand å ha en 16A lader hjemme. 10A holder. Men jeg har en16A portabel som er gull verdt for kona. Hun kjører mye i løpet av arbeidsdagen, og med 10A ladekabel ville hun fått problemer.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

nofuelno

Hei, kan skaffe 16A PodPoint for 9.750,- ferdig montert. ( hvis det er eksisterende kurs og mindre enn 5m kabelstrekk)

Mvh info@nofuel.no
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

jkirkebo

Sitat fra: Rio på søndag 02. september 2012, klokken 22:51
I følge Roma-traktaten så kan kan de ikke diskriminere hvem de selger til, basert på hvor du bor.

Det sagt, de hadde en fraktpris på GBP 120,- (!), enten du bestilte én eller 10 stykker til Norge, så det kan svare seg å bestille fra en britisk adresse. Reiser du selv bør du kunne få britisk mva. tilbakebetalt også! :D

Sjekk pris til Sverige, det blir ofte mye billigere. Du slipper norsk moms også, kun VAT isteden som vel er på 20%. Det betinge dog at man ikke bor alt for langt fra grensa. Jeg pleier å bestille Poste Restante til postkontoret i Strømstad.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA