Bestilt i3 120ah? Del erfaringer, leveringstid, farge og specs

Startet av Jarv!s, onsdag 03. oktober 2018, klokken 17:31

« forrige - neste »

Trond.m

Takk  :).
Har bare kjørt et par mil fra butikken. Førsteinntrykket er veldig bra, men nå har jeg hatt en Leaf 40 kWh mellom forrige i3, og da er det ikke så rart. Synes den var veldig stabil på veien, og har inntrykk av at styringen virker mindre nervøs. Og skinnet i setene virker mer solid. Litt stivere lær, og penere farge.
Synes rekkevidde-beregningen er litt rar. Da jeg parkerte bilen sto den på 89 % og 248 km. 5 minutter senere viste den 210 km, og det var ikke veldig kaldt ute. Men det er mulig at den resettes før hver tur, og dermed ikke tok He syn til at jeg kjørte de siste 2 mil nokså økonomisk.

Samco

Klykken

Sitat fra: TM på fredag 23. november 2018, klokken 07:50
Har bare kjørt et par mil fra butikken. Førsteinntrykket er veldig bra, men nå har jeg hatt en Leaf 40 kWh mellom forrige i3, og da er det ikke så rart. Synes den var veldig stabil på veien, og har inntrykk av at styringen virker mindre nervøs. Og skinnet i setene virker mer solid. Litt stivere lær, og penere farge.
Synes rekkevidde-beregningen er litt rar. Da jeg parkerte bilen sto den på 89 % og 248 km. 5 minutter senere viste den 210 km, og det var ikke veldig kaldt ute. Men det er mulig at den resettes før hver tur, og dermed ikke tok He syn til at jeg kjørte de siste 2 mil nokså økonomisk.
Hvis ny i3 er som den gamle vil GOM stabilisere seg etter hvert som bilen brukes. Rett fra service og resatt GOM har jeg 200km rekkevidde på vår 60Ah... :p

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

RogernEL62

Fin fargekombinasjon, Gratulerer TM :+1:

Trond.m

Sitat fra: RogernEL62 på fredag 23. november 2018, klokken 14:28
Fin fargekombinasjon, Gratulerer TM :+1:
Takk. Synes også den ble fin og at det var verd å betale 7.500 kr ekstra for sportspakken med sorte felger og i3S sommerhjul.

Bilen er nydelig å kjøre, men de 17 milene jeg kjørte i dag på over 4 timer er så lite representative at jeg ikke kan vurdere rekkevidden. Litt ergelig at traileren jeg lå bak i Oslofjord-tunnellen mistet en spade som slo opp under bilen min. Heldigvis fikk jeg stoppet bilen og sjåføren innrømmet at han hadde en spade liggende usikret på bilen...og den kunne han ikke lenger finne  :(. Får ta en tur på verksted for å sjekke skader, for det var et kraftig dunk da den slo opp under bilen. Dette ble litt OT, men måtte bare få det ut   8)

Klykken

Det der er så jækla typisk med helt nyinnkjøpte ting :(
Håper det ikke har skjedd noe!

Og, enda godt den ikke fløy inn frontruta :S
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Trond.m

Tror det har gått bra. Som du sier...der kunne gått mye verre. Ikke spesielt betryggend å kjøre rundt med en spade som ikke er festet. Men fyren var hyggelig og la seg flat :o

hELgenen

Den skaden der bør du sjekke skikkelig. Har hørt om andre som har fått skader under bilen der det over tid har medført en overledning og defekt batteri. Det kan gå laaaaaaaang tid fra skaden oppstår til en merker effekten av feilen. Det kan være snakk om flere måneder. Kjør den inn på merkeverksted og be dem gå over bilen nøye. Denne skaden dekkes heller ikke av garanti skulle batteriet bli defekt. Det er ikke uten grunn at elbiler har skikkelige plater under bilen. Dette er et veldig sårbart punkt på elbiler.

Sjekk denne tråden

https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=41134.0

Samme type feil kan oppstå med ren elbil..........

Trond.m

Mange takk for gode råd  :+1:
Beklager at jeg tok denne utenfor temaet.

For å si noe om erfaring. Synes at R3 dekkene virker som de gir bedre kjøreegenskaper enn R2. Mulig at kombinasjonen med sportschassis også virker positivt inn.

Ingeniøren

Hvordan er stivheten i forhold til 60 ah ?

Har teste 94 ah og registret at den er mykere en 60 ah, noe jeg liker. Vurdere en oppgradering på nyåret og S er definitivt på lista, eller er ikke dette en S "bare" en vanlig med ekstra stash ?
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Trond.m

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 24. november 2018, klokken 08:34
Hvordan er stivheten i forhold til 60 ah ?

Har teste 94 ah og registret at den er mykere en 60 ah, noe jeg liker. Vurdere en oppgradering på nyåret og S er definitivt på lista, eller er ikke dette en S "bare" en vanlig med ekstra stash ?
Det er kortere fjæringsvei både på i3S og sportspakke (1 cm lavere). Jeg synes likevel den takler vanlig norsk (dårlig) veistandard godt, men det er klart at dårlig brøytede vintergveier med snø had smeltet og så frosset til merkes godt. Men alt i alt oppfatter jeg komforten som god, og jeg verdsetter mer det at bilen virker mer retningsstabil. Og så ser den jo mye bedre ut bakfra med sommerhjul  :)

Arthur Morgan

Sitat fra: TM på fredag 23. november 2018, klokken 07:50

Kjøpte du serviceavtale til i3 og hvor mye kostet den?

Toalmar

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Trond.m

Dumt at jeg glemte å ta med 10 års Service Plus til 52.789  ;)

hemi

Venn solgte sin nå gått 35k, å tegne serviceavtale kostet da 2k mindre enn servicen :p så da gjorde han det

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA