Bestilt i3 120ah? Del erfaringer, leveringstid, farge og specs

Startet av Jarv!s, onsdag 03. oktober 2018, klokken 17:31

« forrige - neste »

Klykken

Programmer siste knapp på nøkkelen til å starte forvarming, eller velg timer i menyen til bilen. Ellers bør den stå tilkoblet strøm for å få oppvarmet batteri ved bruk av timer..
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Dede

Joda nøkkel er en løsning - men da må du vel være I nærheten av bilen? og programmering i bilen funker om du vet på forhånd når du skal ut å kjøre så savner App!

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

mgrav

Startet opp appen i dag, og der var det skjedd ting ja:) Connected services (eller hva det nå heter) fungerer, og oppvarming av bilen er godt i gang:)

Leiflem

#184
Hei.
Prøver å finne litt ut om forskjellen mellom i3 med sportspakke og i3s. charged prof begge to.
Er det kun større motor, sportsprogram og raskere akselerasjon man får for ca 25 tu....
Kanskje ikke verdt det hvis man alltid kjører i eco mode  ;D

mvh

Jarv!s

Det var noen som sa man mistet noen sensorer ved å velge sportspakken, hvis noen med mer kunnskap vet, kan dem kanskje svare?
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

fossaaen

mener det er parking assistant du ikke kan ha sammen med sportspakken

Ingeniøren

Sitat fra: fossaaen på fredag 21. desember 2018, klokken 12:31
mener det er parking assistant du ikke kan ha sammen med sportspakken

Men årsaken for dette kan vel være noe nærsensorer som blir borte. Godt tips da jeg synes disse er gull verdt. Da for heller sportspakken ryke. Auto parking bryr jeg meg ikke noe om.
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Disqusor

#188
En perfekt bil utfra vårt behov,m en ha noe "irritasjonsmomenter" !

Ønskeliste:

a) OtA, Over the Air wifi software update (i flg BMW rulles dette ut fortløpende, i3 får dette i løpet av 2019 !
b) Med skikkelig OtA, vil bilen få nye "funksjoner" fortløpende, Map´s eksempelvis, uten behov for bestilling hos service.
c) Berøringskjerm, med et forbedret GUI, med større skjerm ("høyere/smalere") plassert nærmere føreren !
d) Vanntett frunk!
e) Lagring under "hullrommet" som egentlig er tilgjengelig under bagasjeromsmatten.
f)  Valgfri "eyeliner" !

meshintas


https://youtu.be/BIFVUKeLlzM

Noen som vet noe om dette? Altså 220volt uttak i bagasjerom som vises på slutten av videoen der

Samco

Er vel bare et konsept så langt noe BMW kansje inkluderer i fremtidige EVs
Synes selv BMW bør jobbe mere med og fort med større batteri alternativ til I3n eller arvtageren nå VW i.d neo kommer med 350km til over 500km rekkevidde.

hemi

på ix3 kan de dobble i3 cellene og fortsatt ha ganske kompakt pakke uten så høy vekt, 150ah er vel også i test allerede.

Samco

Håper det for dagens I3 kommer til kort allerede mot konkurrentenes alternativer virker som i3 nå er havner i et mellom limbo mellom et generasjons skifte på EL biler. Bedre en mye av forrige gen men mangler litt i nåtidens generasjon.

hemi

i3 120ah har ca 15% kortere rekkevidde enn audi sitt nye elektriske flagskip e-tron 55... :o

så får vi se, men kontra kia og huyndai sine 65KWH havner den uten tvil bak på rekkevidde, men da tar tar jeg heller kortere rekkevidde.

Klykken

Tesla har hatt denne rekkevidden siden 2013, med sine 85kwh-batterier. Bare et tankekors over hvor "langt tilbake" dagens produsenter er.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA