De første e-Niro-kundene får bil med færre funksjoner

Startet av Arne Varholm, tirsdag 02. oktober 2018, klokken 18:12

« forrige - neste »

telcontar

Tipper dette blir 2020 modell som kommer til høsten 2019. Med høyt kønr så kan jeg gladelig vente på bil med app og hengerfeste.

Sigurd2

Hvordan er dette igjen, har de første i køen signert kontrakter på First Edition allerede?

telcontar

Sitat fra: Sigurd2 på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 18:22
Hvordan er dette igjen, har de første i køen signert kontrakter på First Edition allerede?

Jepp, kan nok ikke angres på nå. Egentlig ganske dårlig at slik info ikke foreligger når de første tusen skal ta en avgjørelse for å kjøpe FE eller slippe andre forbi seg.

bno

Har høyt kø nummer og tar tiden det tar for å få så mye utstyr som mulig og minimum telematikk pakken.

Gnilre

Jeg har veldig lavt kønummer og hvis bilen leveres i desember 2018 kan jeg få den da. Men jeg har ikke signert en kontrakt eller forpliktet meg til å kjøpe; jeg vet jo ikke prisen. Men de under 1000 kunne forhåndsspesifisere om de ville ha soltak og velge «fritt» blant fire kjedelige farger. Jeg tror jeg må stå ved det valget av farge og soltak om jeg skal ha bilen.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

Trond.m

Hvis du har lave nummer og har «reservert» First Edition, kan du fortsatt trekke deg og beholde ditt reservasjonsnummer. Men de som kjøper FE vil da gå foran, selv med høyere reservasjonsnummer. Det kan vel ikke ta så langt tid å få en egenkonfigurert bil med lavt kønummer, for FE bilene er vel allerede i produksjon.

Limodriver

Sitat fra: Gnilre på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 19:03
Jeg har veldig lavt kønummer og hvis bilen leveres i desember 2018 kan jeg få den da. Men jeg har ikke signert en kontrakt eller forpliktet meg til å kjøpe; jeg vet jo ikke prisen. Men de under 1000 kunne forhåndsspesifisere om de ville ha soltak og velge «fritt» blant fire kjedelige farger. Jeg tror jeg må stå ved det valget av farge og soltak om jeg skal ha bilen.

Det er slik jeg forstår det også. Dersom valgte farge/soltak for First Edition kan ikke endre valg, men er heller ikke forpliktet til å kjøpe bilen. Med andre ord nytter det ikke å slippe noen foran seg i køen, kjøper du ikke blir du kastet på hue og ræva ut av køen.

Limodriver

Sitat fra: TM på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 19:31
Hvis du har lave nummer og har «reservert» First Edition, kan du fortsatt trekke deg og beholde ditt reservasjonsnummer. Men de som kjøper FE vil da gå foran, selv med høyere reservasjonsnummer.

Dette er ikke slik jeg tolker det. Jeg tror det er buy or die dersom du har valgt farge/soltak på FE. Alternativt måtte du avstått fra å velge.

GPK123

Følgende beskjed ble gitt ved fargevalg:

Ditt valg av farge og soltak er bindende hvis du velger å skrive kontrakt (selv om du velger farge og soltak nå er du ikke bundet til å skrive kontrakt på bilen). 

NB! Dersom du ikke registrerer dine valg innen 15. juli vil du likevel opprettholde din plass på reservasjonslisten, men ha begrenset valgmulighet når det gjelder farge. Ønsker du en annen farge, annet utstyrsnivå eller mindre batteri, vil du prioriteres i rekkefølge etter de 1.000 første bilene.

Trond.m

Ja, hvis du ikke oppgir noe ønsket farge eller soltak, vil du fortsatt kunne velge en FE. Men da vil du måtte velge farge og utstyr blandt det som er ledig blandt de bestilte bilene. Jeg fikk bekreftet at jeg ikke hadde noe å tape på å velge farge, for jeg kunne likevel la være å kjøpe den uten å tape plassen min. Jeg har plass 2XX og de sa da at jeg nok i praksis da ville få en plass tilsvarende antall FE biler,  da fleste med nummer mindre enn 2XX nok vil bruke plassen sin på FE. Dette bekreftet både selger og salgssjefen hos Kia Norge som jeg snakket med. Det er jo urimelig om jeg skal miste plassen, da jeg ikke kan vite hvor mye FE modellen koster.

Limodriver

Sitat fra: TM på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 20:53
Ja, hvis du ikke oppgir noe ønsket farge eller soltak, vil du fortsatt kunne velge en FE. Men da vil du måtte velge farge og utstyr blandt det som er ledig blandt de bestilte bilene. Jeg fikk bekreftet at jeg ikke hadde noe å tape på å velge farge, for jeg kunne likevel la være å kjøpe den uten å tape plassen min. Jeg har plass 2XX og de sa da at jeg nok i praksis da ville få en plass tilsvarende antall FE biler,  da fleste med nummer mindre enn 2XX nok vil bruke plassen sin på FE. Dette bekreftet både selger og salgssjefen hos Kia Norge som jeg snakket med. Det er jo urimelig om jeg skal miste plassen, da jeg ikke kan vite hvor mye FE modellen koster.

Dersom de står ved dette vil jeg vurdere å ikke kjøpe FE, samtidig er pris og senere valgmuligheter viktige forhold.

geear

Nei. Vi skal få bil neste måned, men vet ikke pris og har ikke signert kontrakt...  ::)

Joltus

hELgenen

Kanskje kia bare legger de 1000 første rett ut på finn.no....siden ingen har signert kontrakt....

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA