Hovedmeny

Lading

Startet av feezan Asid, mandag 01. oktober 2018, klokken 20:05

« forrige - neste »

Kjetil1986

Det spiller vel egentlig ingen rolle hva GOM viser. Som zementh nevner; man har 31,5 kWh med energi tilgjengelig uansett når bilen er fulladet. Helt uavhengig av hva GOM viser.

Model 3 long range 2021

j-Golf

Ok da er der nok lagt ny (mere realistisk) software på de nyere modeller. På min og mange andres 300FL får man altid 290-300 ved full ladning med eco+ og klima av, uanset tidligere kørestil og temperatur. På de første kilometer falder den hurtigt ned til noget mere realistisk.

e-Stig

Nå har det vært varmt noen dager så jeg har hatt forbruk ned mot 12 kWh/100km, og da er GOM optimistisk og tror jeg skal klare bortimot 30 mil. Dette hadde kanskje fungert med 35,8 kWh men hvis det stemmer at det bare er 31,5 kWh tilgjengelig så er det et "umulig" regnestykke.

Jeg skjønner at det er mange som får rekkeviddeangst med en "tankmåler" som mister 10 mil i løpet av 4 mil. Det hjelper ikke at den blir mer og mer korrekt hvis man allerede har blitt nervøs.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA