Hovedmeny

Lading

Startet av feezan Asid, mandag 01. oktober 2018, klokken 20:05

« forrige - neste »

feezan Asid

Hei
Har kjøpt meg en helt my e golf, med alt av utstyrt, men når jeg setter den på lading og vil lade den fult, lader ikke denne mer enn 209km den blå baren med batteri er full samt appen sier at bilen er full ladet. Men trodde dem kunne lades til 300km.
Ligger det noe sperring?

Roy Aasen

Den er nok fulladet.   
300km er vel angitt maksimale (utopiske) rekkevidde.

Dine angitte 209km er det du maksimalt kan kjøre...når batteriet er fulladet. så jeg går ut fra at det stemmer.
Kanskje kan noen være snill å avkrefte eller bekrefte?

geear

Den beregner kjørelengde ut fra tidligere forbruk, så hvis du kjører litt hardt, eller det er litt kaldt som nå, og du bruker mye til varme, så har du kraftig redusert rekkevidde. Men rekkevidden kan selvfølgelig også øke igjen dersom du kjører mer økonomisk på en langtur enn du ellers har gjort på småkjøring.

feezan Asid

Takk for svar, får prøve å kjøre en lengre tur i helgen, der jeg er snill mot gasspedalen.

e-Stig

Sitat fra: Roy Aasen på mandag 01. oktober 2018, klokken 20:30angitte 209km er det du maksimalt kan kjøre

Det høres usannsynlig ut at en ny helt e-Golf viser bare 209 km rekkevidde med fullt batteri. Bilen vår har gått 2000 km. Selv om vi har hatt et gjennomsnittsforbruk på 15 kWh/100km og burde fått 238 km som reell rekkevidde så viser bilen fremdeles 260-270 km når den er fulladet.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

j-Golf

Sæt den i eco+ OG skru av klima! Det er den eneste måde vi kan sammenligne GOM tallet på 300FL. Den skal stå på ca. 290-300 ved fuld ladning (uanset forbrug de seneste km, temp etc.)

feezan Asid

Okei takk for svar, da prøver jeg på det, for å lade bilen til 100% så trykker jeg den øverste knappen der jeg setter inn kabelen?

j-Golf

Ja tryk øverste knap når du sætter kabel i så lader den til 100%

zementh

Sitat fra: e-Stig på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 13:27
Sitat fra: Roy Aasen på mandag 01. oktober 2018, klokken 20:30angitte 209km er det du maksimalt kan kjøre

Det høres usannsynlig ut at en ny helt e-Golf viser bare 209 km rekkevidde med fullt batteri. Bilen vår har gått 2000 km. Selv om vi har hatt et gjennomsnittsforbruk på 15 kWh/100km og burde fått 238 km som reell rekkevidde så viser bilen fremdeles 260-270 km når den er fulladet.

Du må huske at netto batterikapasitet er 31,5 kWt. Med et forbruk på 15 kWt/100km vil det gi ganske nøyaktig 210 km.

Apache

Jeg fikk aldri mere en "280km" eller noe sånt da jeg ladet min eGolf. Men kjørelengden max 200km, da ved langkjøring på sommeren i eco modus.

e-Stig

Sitat fra: Àpache på fredag 05. oktober 2018, klokken 21:06
Jeg fikk aldri mere en "280km" eller noe sånt da jeg ladet min eGolf. Men kjørelengden max 200km, da ved langkjøring på sommeren i eco modus.

Vår e-Golf har stått på lading siden i går og Car-Net viser nå 262 km. Det er forholdsvis realistisk, selv om vi neppe klarer mer enn 220 km. Det blir helt feil hvis det står 300 km når bilen er fulladet, da mister man jo 10 mil bare på den første kjøreturen på 4 mil.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

feezan Asid

Nå har jeg kjørt veldig "Økonomisk" i et par dager, bilen viser nå 260km ved full lading. Takk for all hjelp og svar.

feezan Asid

Kjørte bilen litt hardt Igår med forbruk på 20,8kwh/100km ladet den fult idag viser ikke mer enn 180km så det spiller en veldig stor rolle hvordan man kjører og hva den viser ved full lading.

j-Golf

Ja, men hvad viser den hvis du sætter på eco+ OG slår klima av?

feezan Asid

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA