Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oslo - Skåbu TMS75D

Startet av Spurkis, lørdag 29. september 2018, klokken 23:09

« forrige - neste »

Spurkis

Hei,

Jeg skal leie en hytte i Skåbu og lurer på om det er nok å superlade i Lillehammer før Skåbu eller om jeg bør ta en detour via Vinstra for å superlade der. Det er usikkert om jeg får ladet på hytta og hvor fort jeg får ladet på hytta. Dersom det blir skjøteledning via innsiden - hva slags hastighet får jeg? Bilen er fullpakket med 2 barn og 2 voksne.

Dette blir for øvrig min første langtur. Trolig mye bakker 1000 m.o.h og kulde.

S4e

Har ikke Tesla selv, men vil tro det går fint.

Og du ser jo status når du er framme ved hytta. Om du har brukt mye mer enn forventet og ikke kan lade på hytta så drar du til Vinstra på vei hjem.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

S.S

Burde gå fint å lade på hytta, men ta med en skikkelig skjøtekabel, da de billige gjerne bare er 1 mm2, og du får spenningstap.  Med 2,5 mm2 bør du klare 10A lading med 20-30 m kabel.  1,5 mm2 kabel må du sikkert ned mer. Dette er ikke vitenskapelig, bare fra egen erfaring.  Juster i bilen.
Om du skal være der hele helgen, burde det ikke være noe problem.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA