Hovedmeny

Kostnad med bil

Startet av Tullebukk1, lørdag 29. september 2018, klokken 08:20

« forrige - neste »

Tullebukk1

Hei!

Vurderer å selge en bil, vi har nå 3, og vi er strengt tatt bare 2 som har lappen her i husholdningen (To sønner på 0.3 og 2.8 år).
Vi har en TMX, eGolf og en Land Rover Defender.

Vi hadde kun de to elbilene, og det funker jo helt ypperlig, superhappy med begge to. Defenderen kom inn bare for gøy.
Nå kjører jeg Defenderen mer og mer istede for eGolfen. Kan sammenligne det med å dra på fjellet og fyre i peisen. Lyd, lukt og manuelt arbeid :D
X'en beholder vi uansett, ingen tvil om det.

Så jeg satt opp et regnestykke på om det lønner seg å selge eGolfen. I dag så går den kun 6000km, og defenderen 2000km.
Om salg, så ville defenderen gått 8000km:

Noen skivebommer på dette regnestykket?
(Klarte ikke kopiere inn en tabell her, så det ble screenshot)

Hva ville dere gjort
eGolf  (Pussywagon)
Model X (Fleskekjerra)

z4rd

Personlig mener jeg slike regnestykker ikke er spesielt hensiktsmessige når Defender er en del av ligningen :)

Ha de bilene du koser deg mest med og som lommeboka tillater. Det vil alltid være billigere med to vs tre biler. Defenderen vil dog holde seg bedre i pris.

Hilsen en tidligere eier av Defender 90 Soft-top i 6 år. Og jeg solgte den for 20k mer enn jeg selv betalte.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA