Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lunde test av Leaf

Startet av GRS, torsdag 20. oktober 2011, klokken 20:29

« forrige - neste »

elektrolux

Når det gjelder Michalak'en, som er bygget på Smart roadster chassis, tror jeg det beste hadde vært å bare ta inn den bilen som allerede er bygget. Ev. ta den inn som deler.

Selv syntes jeg det er horribelt å bygge noe slikt, på en så kul bil som Smart Roadsteren.

Motoren kjenner jeg ikke til, men tviler på om det er noe Lynks lignende.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

GRS

Jeg trodde den var basert på en Engelsk kit-car. Uansett, drivlinjen og ytelsene virket ok, derfor jeg lurte på hva som var brukt.

Er veldig usikker på hva som er "riktig" motorvalg. Fra RebirhtAuto har jeg fått info om at man kan enkelt regulere effekt mellom bane og gate med PC (ved dobbelmotor) Det virker som en ok løsning, men usikker på om det er mulig å få godkjent pga. toppeffekten.

Når det gjelder batteri så er det fristende å velge en løsning som man vet fungerer, feks. løsningen du skisserer.

Hvor mye veier batteripakken til Think?
TM3P sort/sort

Caspar

Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

elektrolux

150 kg om det er litium du tenker på.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

GRS

Er det den pakka som gir 18-20 mil rekkevidde? Hva er totalvekta på en Think etter denne konverteringen?

Totalvekta på Think ligger da på rundt 900 kg med denne løsningen?
TM3P sort/sort

GRS

Lurer på en ting til. Bilen er registrert/importert fra Sverige. Det er kun betalt mva.

Etter å ha lest endel her virker det enklere å få den godkjent/registrert som elbil i Sverige, og deretter importere den. Er det riktig?
TM3P sort/sort

elektrolux

150 kg pakken gir ca 10 mil.

Ellers har import av convertert bil fra Sverige fungert.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

GRS

#37
TM3P sort/sort

GRS

#38
Har et spørsmål om CE-godkjenning. Er det slik at identiske komponenter (motor/controller) selges med CE- godkjenning i Europa og uten i USA?
TM3P sort/sort

El rayo

#39
Sitat fra: Voltswagen_HiG på tirsdag 18. oktober 2011, klokken 13:28
Dialog om hvilke krav som er rimelige å stille, etc, er svært viktig. Å møte personlig opp og fortelle hva planen er, hvordan bilen endres fra dets originale setup, få igang en prat om prosjektet.
Jeg møtte personlig opp på min lokale trafikkstasjon på Risløkka i Oslo. De var ikke villige til å gi råd, sa bare at mine planer ikke lot jeg goddkjenne. Jeg måtte sende en skriftlig søknad. Svaret står gjengitt i post #44 i tråden http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1539.0.html . Da jeg ga inntrykk av at jeg ville gjennomføre ombyggingen ble det sagt noe sånt som at: "du får bare bygge om bilen og vise den, så skal vi fortelle deg da at det ikke blir godkjent."
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

GRS

Dette er nesten en type svar som burde vært rapportert til "høyeste hold". Problemet er vel at eneste konsekvensen er at det faktisk blir slik.....et absolutt nei til all konvertering. Så det er vel best å holde kjeft og leve med forskjellig behandling på ulike stasjoner, og avhengig av hvem man får som saksbehandler.

Burde ikke være slik, men det er virkeligheten innenfor alle områder av motor-miljøet. Derfor folk holder kjeft, håper på det beste og stoler på egen vurderingsevne. Definitivt ikke til det beste for sikkerheten...
TM3P sort/sort

Nugatti

#41
Sitat fra: El rayo på søndag 30. oktober 2011, klokken 01:09
Sitat fra: Voltswagen_HiG på tirsdag 18. oktober 2011, klokken 13:28
Dialog om hvilke krav som er rimelige å stille, etc, er svært viktig. Å møte personlig opp og fortelle hva planen er, hvordan bilen endres fra dets originale setup, få igang en prat om prosjektet.
Jeg møtte personlig opp på min lokale trafikkstasjon på Risløkka i Oslo. De var ikke villige til å gi råd, sa bare at mine planer ikke lot jeg goddkjenne. Jeg måtte sende en skriftlig søknad. Svaret står gjengitt i post #44 i tråden http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1539.0.html . Da jeg ga inntrykk av at jeg ville gjennomføre ombyggingen ble det sagt noe sånt som at: "du får bare bygge om bilen og vise den, så skal vi fortelle deg da at det ikke blir godkjent."

Enig med GRS her. Det var nettopp "høyeste hold" (i vårt tilelle ved overingeniør Jannicke Sjøvold) i Vegvesenet som var med på å gi oss retningslinjer for vår boblekonvertering.
I følge vegstasjonen på Gjøvik ville vår sak bli førende for lignende saker i framtida også.

GRS

#42
Har nå fått priser på CE-godkjente kit med ønsket effekt/funksjon. Det ble dyrt.....for å si det mildt. Snakker om 200-230 000 + avg. og frakt. Det blir for mye. Å lage en billig-løsning med lav effekt/rekkevidde blir ikke interessant, så da tar vi en tur inn i tenkeboksen :).

Blir nok å jobbe med hybridløsninger for å lære seg teknologien frem til batteriene går ned i pris.
TM3P sort/sort

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA