Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Import av Leaf

Startet av Nyzeta, torsdag 20. oktober 2011, klokken 00:07

« forrige - neste »

Rasmus.B

Nå blir jeg litt frustrert egentlig. Jeg kjøpte en 16A lader hos Motorforum på Kjeller for snart 3 uker siden, og da betalte jeg Kr. 8235,- Jeg påpekte at prisen var veldig høy, og at andre hadde betalt Kr.6800,- Og nå skriver du at den går for 6800,- på Kjeller. Min er ikke tatt ut av esken enda. Jeg burde vel bare returnere den med en gang.

Skal se om jeg kan finne delenummeret til deg etterpå.

Delenummeret på kviteringen er :709499A894  Ladekabel 16Ah 5m
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

keca

Takk for kjapt svar. Var innom forhandler i DK nå. Hadde lagret bilde som lå tidligere i denne tråden.
Dette nummeret var det samme som delenummeret, uten 70 først da, men han kunne bruke det.

Men i Danmark har de en annen type jordingskontakt, jeg har aldri sett en sånn kabel i virkeligheten så jeg er litt usikker på om man her har mulighet til å bytte ut selve kontakten. Noen som vet??

Men ettersom det nå ikke skiller så mye i pris lengre regner jeg med at jeg kjøper i Norge slik at jeg slipper å fikle noe med denne kabelen. De hos Mitsubishi skulle sjekke opp litt for kanskje å kunne få den "norske" utgaven bestilt.

Og, Rasmus, jeg hadde helt klart fått den byttet. Om differansen kan betale kostnader og styr for å få den byttet da.
Nissan Leaf, hvit. Levert 24. januar 2012. 86 000km

Griffel

Sitat fra: Rasmus.B på torsdag 22. desember 2011, klokken 12:21
Jeg burde vel bare returnere den med en gang.

Du kan forsøke, men det er helt opp til forhandler om han vi ta den tilbake, du har ingen rett til det om du kjøpe den over disk.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

cra

Sitat fra: keca på torsdag 22. desember 2011, klokken 12:48
Men i Danmark har de en annen type jordingskontakt, jeg har aldri sett en sånn kabel i virkeligheten så jeg er litt usikker på om man her har mulighet til å bytte ut selve kontakten. Noen som vet??

I den enden er det vel bare L, N +g Jord, så å bytte støpselet skulle vel være grei skuring? Trur muligens man til og med har log til å skifte den selv, siden det er på "løst utstyr".
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Rasmus.B

Det er nok sant at jeg ikke har rett til å heve kjøpet, men jeg tror de lurte meg. Jeg sa nemlig at jeg kom til å ringe forhandleren i ålesund for å få en pris av de. Nummeret måtte jeg finne selv. I mellomtiden forsvant selgeren inn på bakrommet. Fra ålesund fikk jeg en pris på kr 8500,- Så jeg kjøpte den til 8300,-  på Kjeller. Nå har jeg nettopp ringt til ålesund, og nå skal de ha 6800,- for den. Det er det den har kostet hele tiden sa selgeren i Ålesund.
Hvis han på Kjeller har ringt til Ålesund for å skru opp prisen, så er det litt på kanten. Nå venter jeg på at han på Kjeller skal ringe meg.
Det er ikke så veldig mye penger det er snakk om, men jeg føler meg lurt, og det er ingen god følelse.

Sent from my X10i using Tapatalk
Lørenskog

Griffel

Føler en seg lurt er det absolutt verd å forhandle og fortelle at en føler seg lurt. Håper det ordner seg.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

cra

Sitat fra: Griffel på torsdag 22. desember 2011, klokken 13:57
Føler en seg lurt er det absolutt verd å forhandle og fortelle at en føler seg lurt. Håper det ordner seg.

Så absolutt! Det er bare å fortelle dem at det er utrolig hvor mye dårlig reklame en bedrift kan kjøpe seg for 1500 kroner!
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

daggad

Sitat fra: Rasmus.B på torsdag 22. desember 2011, klokken 13:46
Det er nok sant at jeg ikke har rett til å heve kjøpet, men jeg tror de lurte meg. Jeg sa nemlig at jeg kom til å ringe forhandleren i ålesund for å få en pris av de. Nummeret måtte jeg finne selv. I mellomtiden forsvant selgeren inn på bakrommet. Fra ålesund fikk jeg en pris på kr 8500,- Så jeg kjøpte den til 8300,-  på Kjeller. Nå har jeg nettopp ringt til ålesund, og nå skal de ha 6800,- for den. Det er det den har kostet hele tiden sa selgeren i Ålesund.
Hvis han på Kjeller har ringt til Ålesund for å skru opp prisen, så er det litt på kanten. Nå venter jeg på at han på Kjeller skal ringe meg.
Det er ikke så veldig mye penger det er snakk om, men jeg føler meg lurt, og det er ingen god følelse.

Sent from my X10i using Tapatalk

Forkastelig !!  >:(
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Ole C

Forteller vel litt om Motorforum, heldigvis er det ingenting på denne kabel og klumpen som er merket med Mitsju eller Motorforum. Den er nøytral...

Bruker den hverdag som hjemme lader :-)

Ole C
Ålesund

Nissan Leaf Hvit med Solcelle
Levert 29.11.2011

Aspiranten

Jeg sa mitt i brukerundersøkelsen til Nissan ang. vår nybil nå.

Trenger reiselader 16A!  :) Kunne ikke brydd meg mindre hva vi kan få montert opp på veggen for en fot og en arm...
Nissan Leaf

erik e

Tips. Ikke si at dere har Nissan,si at dere trenger en ekstra lader hos svigermor. Kansje dere får avslag. ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt

Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Lynet

6862,50 hos Bilcentrum i Trondheim.

Og en 10A krussikring holder faktisk i 1,5 time med 16A belastning! Fant ut det etter å ha tatt feil stikk i garagen til svogern! Sto også på en kraftig utelampe på samme kurs!!!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Joakim Sveli

Sitat fra: Lynet på søndag 25. desember 2011, klokken 09:58

Og en 10A krussikring holder faktisk i 1,5 time med 16A belastning! Fant ut det etter å ha tatt feil stikk i garagen til svogern! Sto også på en kraftig utelampe på samme kurs!!!

Stakkars kabling. Kabler til 10A kurs tåler ikke 16A belastning selv om det går bra noen ganger. Begynner det å brenne så er det uheldig for oss alle, selv om det kun er brukerfeil.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

Lynet

Sitat fra: ElRey på søndag 25. desember 2011, klokken 22:12
Sitat fra: Lynet på søndag 25. desember 2011, klokken 09:58

Stakkars kabling. Kabler til 10A kurs tåler ikke 16A belastning selv om det går bra noen ganger. Begynner det å brenne så er det uheldig for oss alle, selv om det kun er brukerfeil.

Som sagt så var det et engangstilfelle, det som bekymrer er at sikringen sto så lenge! Hvis dette gjentas ofte vil isolasjonen på kablingen bli sprø og dårlig av varmen som urvikles......
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Rasmus.B

Jeg ringte til Motorforum på Kjeller igjen for å høre om jeg kunne få heve kjøpet av ladekabelen siden den var ubrukt og fremdeles i plastposen den ble levert i, og at jeg kunne få den for 6800,- i Ålesund istedet for 8235,- som jeg betalte på Kjeller. Det endte med at de tilbød å en refusjon på differansen, som jeg gladelig aksepterte.
Delesjefen sa at 8235,- var listepris, men at de "jobbet" med å få ned prisen.
Lørenskog

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA