Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjørelys

Startet av daggad, onsdag 19. oktober 2011, klokken 16:55

« forrige - neste »

daggad

Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Joachim

Hehe. Den mangler de erotiske detaljene da  ::)

Radiobil1

Sitat fra: Joachim på tirsdag 18. oktober 2011, klokken 23:16
Hehe. Den mangler de erotiske detaljene da  ::)

Det går i orden når de franske søstrene fra Renault kommer.....
2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

elektrolux

Jeg syntes novellen hadde fått med seg flere gode poenger.

Spesielt biten om den ugjestmilde bensinstasjonen. Tankene går til vonde minner om å fryse i flere minutter i stiv sidevind med innlagt regn, mens en forsøker å stå på en måte som gir minst mulig innhalering av kreftframkallende bensindamp.

Nei, takke seg til en kjapp tilkobling til ladekontakten i egen eller offentlig garasje. :D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lars C. Krogenæs

Da har det gått 2 uker siden denne vannvittig godt gjennomførte lanseringen.

Vi har alle fått en leksjon i japansk grundighet, sett hvor timet og tilrettelagt en lansering kan være. Her er alt blitt detaljstyrt ned til hver minste detalj. INGENTING er overlatt til tilfeldighetene. Det er tydelig at forhandlerne med rette kunne si "Kom tilbake etter 8. oktober, da kan vi svare på ALLE spørsmål du måtte ha". Forhandlerne er "spessielt utvalgt" for å kunne yte ekstra og å kunne svare på etvhert spørsmål kunden måtte ha om produktet, bestilling og levering. Butikkene har blitt bygd om for å kunne gi kundene den beste opplevelsen av å kjøpe bil hitil.

Gratulerer Nissan
- The way you Move!

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

nyttblad

Såvidt jeg har lest og forstått her er det vel ingen om få som enda har fått noe info om levering fra BNH forhandlere
Nissan Leaf (2012), Tesla S70D (2015)

akseln

Rilum

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på mandag 24. oktober 2011, klokken 09:51
Da har det gått 2 uker siden denne vannvittig godt gjennomførte lanseringen.

Vi har alle fått en leksjon i japansk grundighet, sett hvor timet og tilrettelagt en lansering kan være. Her er alt blitt detaljstyrt ned til hver minste detalj. INGENTING er overlatt til tilfeldighetene. Det er tydelig at forhandlerne med rette kunne si "Kom tilbake etter 8. oktober, da kan vi svare på ALLE spørsmål du måtte ha". Forhandlerne er "spessielt utvalgt" for å kunne yte ekstra og å kunne svare på etvhert spørsmål kunden måtte ha om produktet, bestilling og levering. Butikkene har blitt bygd om for å kunne gi kundene den beste opplevelsen av å kjøpe bil hitil.

Gratulerer Nissan
- The way you Move!

Lars

Godt sagt  ;D
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

daggad

Jeg synes de har svar på det meste jeg. Småtterier som om når bilen kan leveres om den i det hele tatt kan det er jo for mye forlangt fra masete kunder..;)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Rilum

Sitat fra: daggad på mandag 24. oktober 2011, klokken 10:13
Jeg synes de har svar på det meste jeg. Småtterier som om når bilen kan leveres om den i det hele tatt kan det er jo for mye forlangt fra masete kunder..;)

Sant det, er vel kun det å faktisk få leveringsdato og å få levert bilen som er vansklig ...

Tenk på de stakars Leaf``ene våres som blei ferdig produsert og ladet i "juli", som blei fraktet  fra Japan i august,  som nå står å fryser på kaia i drammen, og lengter etter mere strøm..  :o
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

eMoNor

Ser at frustrasjonen er stor, og jeg forstår det godt. Derfor vil jeg dele min erfaring med min Nissan-forhandler.

Rett før jul i 2010 besøkte jeg Brennes Auto i Sarpsborg og sa at jeg var veldig interessert i å kjøpe Leaf. Blant annet fordi bilen passet godt inn i profilen til mitt nye firma. Utover våren og sommeren holdt jeg kontakten med jevne mellomrom. Noen ganger informerte de meg om hvordan status var og andre ganger spurte jeg. Vi ble enige om at det ikke var nødvendig å skrive formell kontrakt før 16. september da forhåndssalget startet. Frem til det hadde vi en god gammeldags muntlig avtale med tilhørende håndtrykk.

11. oktober, rett etter den offisielle lanseringen, fikk jeg beskjed om at bilen kommer til Sarpsborg 11. november (i år  ;) ). Og sist uke fikk jeg beskjed om at den var kommet til Norge og at den vil være klar som avtalt.

Derfor gir jeg all honnør til Joakim og Tore på Brennes Auto. De har kjørt en ryddig prosess. Alt som gjenstår nå er å få LEAFen og jeg regner med at det også går som avtalt  :)

JanT
Fredrikstad
Kursholder og rådgiver elektrisk mobilitet og lading

BMW i3 120Ah
BMW i3 94Ah (solgt 2018)
Tesla Model S 2014 (solgt 2017)
Volvo C30 Electric 2013 (levert i tilbake til Volvo i februar 2017)
Nissan Leaf 2011 (solgt 2013)
Vectrix elscooter (solgt 2016)

emobilitynorway.com

Rilum

Sitat fra: Enmira på mandag 24. oktober 2011, klokken 10:37
11. oktober, rett etter den offisielle lanseringen, fikk jeg beskjed om at bilen kommer til Sarpsborg 11. november (i år  ;) ). Og sist uke fikk jeg beskjed om at den var kommet til Norge og at den vil være klar som avtalt.

Derfor gir jeg all honnør til Joakim og Tore på Brennes Auto. De har kjørt en ryddig prosess. Alt som gjenstår nå er å få LEAFen og jeg regner med at det også går som avtalt  :)
JanT

Jeg har også bestilt fra Joakim hos Brennes Auto og har akkurat den samme positive opplevelsen som Enmira  ;D
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

Elmo

Sakset fra denne artikkelenelbil.no:

Så nå er det på tide at Nissan begynner å levere LEAF til kunder.
Og jo, kl 13.00 mandag 31.oktober er det feiring av første overlevering.
Vi kommer tilbake til det.

Skal si det var feiring :o - i kjent Nissan stil 8). Ikke fnugg av info på noe nettsted såvidt jeg kan se >:(
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Hans Håvard Kvisle

Vel, vi kan si så mye som at elbil.no ikke følte et voldsomt publiseringspress for å være tidsnok ute med en liten artikkel fra begivenheten. Det får holde som underholdning imorra tidlig.

Artig nok har Nissan bytta kommunikasjonsbyrå det siste året. De var misfornøyd med dem forrige.
St.Hanshaugen

Elmo

Helt greit det Hans. Ser ut som elbil.no kom først uansett, og så langt har jeg bare sett Hegnar følge etter.

Og på nissan.no og BNH.no er det kjemisk fritt for info om utleveringen av førte Leaf til kunde (amatører).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA