Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjørelys

Startet av daggad, onsdag 19. oktober 2011, klokken 16:55

« forrige - neste »

daggad

Leaf skal offisielt introduseres i Norge 8 oktober. Er det noen som vet hva spesielt som skjer fra denne dagen ?
Den er jo kommet, selges og prøves nå også..antar de første leveringene skjer kanskje ?
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Rilum

Levering hadde jo vært veldig hyggelig, men om det hadde vært tilfelle så er det vel noen her som hadde fått beskjed om det nå. Det burde jo da stå endel biler på utsiden av forhandlerne.

Utfra hva jeg har oppfattet så skal vi etter denne datoen få leveringsdato på bilen.

Det er vel også datoen da de utvalgte forhandlerne skal ha alt på plass og at nissan skal begynne markedsførings kampanjene sine.
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

Trond.Strom

Tror det bare er en offisiell salgs start dato. Så forventer litt media dekning ellers ingenting

Aspiranten

Jeg håper at bilene står lagret i en topp hemmelig underjordisk bunker under Drammenskaien, og at disse blir flydd ut til kundene med helikopter fortløpende på datoen. Selvsagt starter man utflyvningen da i nord, mens man jobber seg sørover.

;D
Nissan Leaf

Kristian

Det går noen rykter om at Nissan har store planer, men skjønner ikke helt hva det skal være. Umulig å gjette, men her er ett par forsøk;

Nissan har greid å prakke en bil på en kjendis, helst en som er kjent for å være grønn. Så er det overlevering denne dagen og vedkommende forteller hvor utrolig glad han er (over å ha fått en bil gratis/billig).

Eller mer hårete; En flåte med lysblå Leaf kjører i formasjon fra Drammen til Oslo på en nærmest tom E18 tidlig lørdag morgen. Seansen blir filmet med helikopter og passende musikk lagt på. Slagord som "fremtiden er her" og "Ny generasjon biler er på vei" osv flyter lekkert over skjermen.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

RunarBT

Siste forslaget ditt hadde jo vert knalltøft da.:-D

akseln

Så i dag er det 8. oktober....
- Helsides annonse fra BNH i Aftenposten
- Nye nettsider? Usikker på om de nye sidene om Leaf kom i dag.

Nettsidene kunne de brukt litt mer tid på synes jeg. Spesielt menypunktet "Priser og spesifikasjoner" er ikke helt som forventet. Priser mangler helt og punktet "Økonomiske fordeler" er jo en vits. Det eneste de klarer å si om økonomiske fordeler er: "Betal for turen med mynter. Nullutslippsreise og lave kostnader".

Noen andre som her sett noe i dag?

daggad

Nå dummer jeg meg sikkert ut...men hva er BNH ?  :-\

Men det er altså 8 oktober og foreløbig føler jeg det litt som å våkne opp 1 januar 2000: Is this it.. !!??  :D
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

gbzdoc

Veldig bra sammenlikning! :)
Selv minibanken virket jo 01.01.2000!...

Blir vel neppe mer spennende enn da Nissan (p)Juke ble lansert. Merket noen det? ;)

Joakim Sveli

Noen som har fått beskjed om leveringsdato?
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

akseln

Sitat fra: daggad på lørdag 08. oktober 2011, klokken 10:53
Nå dummer jeg meg sikkert ut...men hva er BNH ?  :-\
Neida ;-) BNH = Birger N. Haug...

Kallagtunet

Kan i virkelig ikke vært brukt mange kronene på kvalitetskontroll i alle fall. Ikke en gang å laste ned brosjyre virker på nettsidene...

Hvis annonsen i Stavanger Aftenblad i går og i dag er "big bang" så kjører MB, VW og Audi big bang hver dag... Men hvis man har flere kunder enn biler trengs det kanskje ikke noe bang i det hele tatt....

Men litt underlig er det at man ikke markerer mer om ikke annet for å få flere interessert i Nissan som merke. Jeg vil tro at Leaf kan få kunder inn til Nissan forhandleren som aldri har satt sine ben hos en Nssan forhandler før....

Sitat fra: Akseln på lørdag 08. oktober 2011, klokken 10:25

Nettsidene kunne de brukt litt mer tid på synes jeg. Spesielt menypunktet "Priser og spesifikasjoner" er ikke helt som forventet. Priser mangler helt og punktet "Økonomiske fordeler" er jo en vits. Det eneste de klarer å si om økonomiske fordeler er: "Betal for turen med mynter. Nullutslippsreise og lave kostnader".

Joakim Sveli

Har snakket med forhandler, men fikk ikke leveringsdato. Skal komme til mandag. Han sa dog at de første som bestilte får bil denne måneden.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

Elmo

Sitat fra: Akseln på lørdag 08. oktober 2011, klokken 10:25

Det står en pris oppe i ventre hjørne idet Leaf-sidene åpner, men så blir den gjemt bak reklame for Leaf på motorshowet i Geneve. :( Dårlg web-design >:(
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Elmo

BNH sine Leaf websider er litt bedre enn Nissans egne http://nissan.birgernhaug.no/nye-biler/show/ev/X12/Leaf/index.html
men jeg tror ikke det er noe ny info i forhold til før the big bang.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA