Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bekreftet leveranse

Startet av bosonic, tirsdag 18. oktober 2011, klokken 17:23

« forrige - neste »

bosonic

Prøver å hjelpe en kjenning som ikke får "startet" bilen.
Symptom:
Ikke lys i dashboard, og ikke liv i energimeter.
Bremselys virker ikke, sirkulasjonspumpe virker ikke.
Får ikke lade bilen (lys i luke ok)
(Har ikke sjekket om det er isolasjonsfeil)

Alle sikringer til hovedbatteri er ok.
12V batteri måler ca 12.5V
Kontakten til Computer er tørr og fin.
Hovedbatteri måler ca 126V.

Er det noe mer å sjekke før vi må sende bilen til en spesialist?
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Boogie

Regner med at lys osv er i orden.

Komputeren styrer lading, sirkulasjonspumpe, energimeter.

Regner med komputeren er gåen.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Griffel

Antar at du også har forsøkt en "stor reset".
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Elmo

Skjer det noe som helst når du vrir om nøkkelen?  Kan det ikke være en av de store 12V sikringene som har gått ???  Feks F2 i motorrom.

Her er sikringsoversikt om du ikke har instruksjonsbok
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

bosonic

Sitat fra: Griffel på tirsdag 04. oktober 2011, klokken 21:25
Antar at du også har forsøkt en "stor reset".

Nei det har vi ikke forsøkt enda, har du oppskriften, eller link til den?
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

bosonic

#6
Takker for inspill, Boogie, Griffel og Elmo  :)

Stor reset hjelper desverre ikke!
F2 er ok. (Ingen småsikringer er defekt)

Ref Elmo:
Når tenningen slås på kommer også t lys i noen kontrollamper på dash'en, husker ikke helt hvilke.

Ref Boogie:
Lys og øvrig 12V utstyr virker.

Har ikke sjekket om det er isolasjonsfeil enda.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

saxo56

Hur gick det sedan?
Vad var problemet? Jag har precis samma symptom på min Saxo -97.
Var det datorn, eller motorkontrollern som var orsaken?

Elmo

Sitat fra: saxo56 på lørdag 22. februar 2014, klokken 11:41
Jag har precis samma symptom på min Saxo -97. Var det datorn, eller motorkontrollern som var orsaken?

Hvis motorkontrolleren er gått så fungerer som regel alt unntatt å gi "gass". Dvs. du får til og med tennings-klikket og "grønn bil".
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA