Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lunde test av Leaf

Startet av el-snorre, tirsdag 18. oktober 2011, klokken 08:17

« forrige - neste »

commiesoft

Jeg tror dette er håpløst. Vi var hos forhandlern idag for å få litt info, og så Thinken vår stå utenfor verkstedet på snart 3mnd. Heidi sa 'stakkar' og sånn er det med en elbil.

Du blir glad i dem. Og de turene vi fikk i sommer med soltaket og vinduene nede, og folk i baksetet står for meg som noe av de beste turene noensinne i en bil. Heia Think pionerene, sier jeg!

Det som kom fram i møtet idag var ikke like ok, for å si det sånn. Det viste seg at de inntil idag(?) ikke kunne diagnostisere bilen pga av at PC'en med programvare ikke virker på min, eller for den sakens skyld, på andre Thinker de har stående, som er iorden, heller.

Med andre ord, de er avhengige av PC og programvare for å feilsøke, men når dette verktøyet svikter, sitter de på ræva nesten tre(3) måneder før de gjør noe med det.. :D

Penga tilbake, og ikke fan om vi kjøper en elbil igjen fra noe annet enn kjente bilmerker heretter. :)

Lille Bilen

Det er trist med feilene de ikke får reparert. Mitt intrykk, med Mathisen auto i Bergen i alla fall, er at de gjør så godt de kan. Min Think var inne på 18 mnd service og da oppdaget de slark i tangstang på begge sider. Denne ville de skifte og derfor måtte de ha bilen en dag til. Etter hvert viste det seg at det tok tre dager før de fikk bilen klar men de holdt meg informert og jeg fikk låne en annen bil i mellomtiden og når jeg hentet bilen betalte jeg selvfølgelig bare for servicen. Håper bare at bilen aldri får en feil de ikke kan reparere.
Bergen:
Citroen C-Zero fra januar 2016.
Mitsubishi Outlander PHEV instyle+ fra mars 2014.
Think fra mars 2010 til januar 2016, "ELli MacBil", Zebra. Kjørt ca 42200km. Solgt.
Har hatt VW Golf Citystromer, 1999 mod. fra 2007 til 2010. Kjørte 17000km.

commiesoft

'Etter hvert viste det seg at det tok tre dager før de fikk bilen klar men de holdt meg informert og jeg...'

Åisann, tre dager? For et problem. Min har stått der tre måneder nå.

MortenT


el-snorre

Har snakket med RohneSelmer i dag, de bekrefter det Lunde sier. De reparerer de bilene de har garantiansvaret på. De sier at de så langt de makter bistår andre forhandlere med sine reperasjoner i form av deler i den grad de har og kompetanse.
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

Lars C. Krogenæs

Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Carl Anton Stenling

En grei tilnærming er at dersom forhandleren står på for å reparere så bør vi utvise fleksibilitet. Dersom forhandleren ikke gjør en innsats for å reparere så er heving aktuelt etter noe tid, f.eks. mer enn 3 måneder uten fremdrift og bilen ikke kjørbar.

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

commiesoft

Lars C K, vi vil kreve heving, takk for moralsk support.

@Carl A S, nå gidder hverken jeg selv eller kjerringa å høre noe mer om å utvise fleksibilitet ifb med bilen vår.

Carl Anton Stenling

#23
Sitat fra: commiesoft på lørdag 29. oktober 2011, klokken 23:59
@Carl A S, nå gidder hverken jeg selv eller kjerringa å høre noe mer om å utvise fleksibilitet ifb med bilen vår.

Har forståelse for det. Når forhandleren ikke gjør en innsats for å reparere i 3 mnd. da er det tid for å kreve heving. Dere er nok dessverre belemret med en forhandler som har latt det gå så langt.

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Joakim Sveli

COMMIESOFT:

Det er svært viktig at dersom du ønsker heving så må du be forhandleren om ikke å foreta noe som helst utbedringer eller reparasjoner på bilen. Skriv det ned i en epost e.l. og be forhandleren om å bekrefte skriftlig at de ikke gjør noe slikt.

Dersom du har fremsatt krav om heving, så vil saken din svekkes betraktelig dersom forhandleren reprarer bilen. Selv om du har bedt om det eller ikke. Hold fast på at mangelen er vesentlig, forhandleren har hatt et utall avhjelpsmuligheter, men nå er det nok.

Jeg har tidligere fått presisert dette ettertrykkelig av Forbrukerrådet.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

PerFrogn

Be om heving, sier Morten.
Det er ikke lett det Morten, når bilen ble kjøpt hos Think Global, som demobil.
(Er ikke lenger like heftig og begeistret som før, men litt målløs over manglende respons fra El-Snorre og en mulig arbeidsgruppe).
Demo-kjøpt Think Zebra senvinter 2011 av Think Global.
Kjørt 10500 km pr okt. 2012

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA