Når blir den første 60kWh(+) Leaf levert til kunde i Norge?

Startet av Hansi, søndag 09. september 2018, klokken 23:27

« forrige - neste »

Hansi

Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Trond.m


Hansi

Det blir vel det foreløpig, men er det ikke interessant å se hva folk tenker? Jeg er overrasket over at de fleste tror den kommer såpass sent..
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Beckern

Sitat fra: Hansi på onsdag 12. september 2018, klokken 07:51
Det blir vel det foreløpig, men er det ikke interessant å se hva folk tenker? Jeg er overrasket over at de fleste tror den kommer såpass sent..
Siden du spør, Nei.
Igrunnen veldig lite interessant,

Hansi

OK, deg/dere om det, jeg syns det er interessant :)
Dersom det ikke er noen andre som deler mitt synspunkt blir vel tråden liggende inaktiv, ingen stor fare :)
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Ebe

2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Trekkoppbil

Andre bilmodeller som bruke LG-batteri, blir produsert i små serier og med lang ventetid.  Og det var vel kort levetid på batteriene til å begynne med.
Nissan tenker storproduksjon, og da er det ikke så enkelt å være tidlig ute.

Smasher

Jeg håper ryktene stemmer at bestilling starter tidlig oktober og levering rundt april/mai neste år for de første bilene. Og at jeg får tidlig :-P

TJV

Kanskje litt off topic, men jeg prøver meg allikevel.
Hva er dere villig til å betale for 60kWh i forhold til dagens 40kWh ?
Blir sikkert noen andre detaljer som blir forandret, men la oss gå ut fra samme bil designmessig, kun batteri blir større.
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

hemi

de bør vel holde seg på 300-350 for å konkurere mot huyndai og kia, som også lager biler der f.eks. klimaanlegget virker

Smasher

Jeg tipper den havner mellom 350 og 400. Vet ikke med 2018 Leaf. Men i min 2015 funker klima helt supert.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA