Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Liten dam elektrolytt under luke i baterikasse

Startet av Tony, lørdag 15. oktober 2011, klokken 18:54

« forrige - neste »

Tony

Ser det er mange tråder her om S modellen, men er ikke sikker på om Z/C (tror den omtales som C) er noe lik.
Den har vertfall ikke samme dyse/kammer system som på de bildene som er lagt ut, så tror rens ikke hjelper

Etter å hentet en brukt Z/C-B hos Elbilmek på fornebu har jeg fortsatt samme problemet.
Den starter opp og går en liten stund, så stopper den.
Den får bensin men blir ikke varm.
Feilen blir ikke borte etter resetting.
Har nok kjøleveske, og den sirkulerer godt.

Noen forslag?
Saxon gikk 86000 på 1 batteripakke før den ble byttet ut med en C-zero.
Nå er C-zeron 8 år, 138.000km og still going strong.
Fornøyd med ny MG

elektrolux

Sjekk at den suger frisk luft, og ikke sin egen eksos ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

#2
Sitat fra: Tony på søndag 02. oktober 2011, klokken 13:53
Den starter opp og går en liten stund, så stopper den. Den får bensin men blir ikke varm.

Blir den ikke varm i det hele tatt? Ikke engang om du kjenner på potta?

Jeg har hatt problem med min C, at den stoppet etter at systemet ble godt og varmt (ca 10-15min). En årsak var at jeg hadde undertrykk i tanken i vinter men den stopper også (bare en del senere) etter at det var fikset. Jeg har nå demontert den. De mekaniske delene er mye enklere enn på S modellen, så ikke mye som kan gå feil der. Men jeg ser at vannpumpa ikke går "rent" når jeg har åpnet pumpehuset, så jeg mistenker at problemet mitt ligger i at pumpa stopper når det blir varmt til tross for at vannet sirkulerte greit når den er kald. Har ikke fått tak i ny pumpe enda så jeg har ikke fått verifisert det. Har kjøpt en ny (brukt) webasto så fix-prosjektet er lagt litt på is.

Vel, budskapet var; hvis din faktisk starter og blir litt varm, så sjekk at vannet sirkulerer bra hele tiden til systemet stopper.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Tony

Saxon gikk 86000 på 1 batteripakke før den ble byttet ut med en C-zero.
Nå er C-zeron 8 år, 138.000km og still going strong.
Fornøyd med ny MG

elektrolux

Ingen varme, men bensin betyr ingen antenning.

Sjekk turbin som tilfører luft, og glødeplugg/styring
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Tony

Den trekker masse luft, men selv med innsuget rett opp ble det ikke bedre.
Hvor sitter styringen til glødepluggen da?

Jeg tømte bensintanken det jeg kunne, og fyldte slangene med fersk bensin, og da syntes jeg det ble litt varme i eksosen. Men så stoppet den. Og etter å bli resatt gikk den en stund før sikringen går.
Selv uten lokk på bensintanken vil den ikke gå.
Kanskje jeg må ta ut tanken helt, for å forsikre meg at det ikke er noe på tanken som feiler.
Saxon gikk 86000 på 1 batteripakke før den ble byttet ut med en C-zero.
Nå er C-zeron 8 år, 138.000km og still going strong.
Fornøyd med ny MG

Elmo

#6
Sitat fra: Tony på torsdag 06. oktober 2011, klokken 23:25
Kanskje jeg må ta ut tanken helt, for å forsikre meg at det ikke er noe på tanken som feiler.

Da er det enklere å først forsøke å koble bensintilførsel rett i webastoen fra kanne/flaske foran
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Tony

Det var dårlig bensin som gjorde at den ikke virket.

Tok ut tanken helt, og tømte den skikkelig. Det kom mørke brun bensin ut på slutten.
Så tømte jeg slangen helt frem til webastoen, for her ligger det da dårlig bensin som måtte bort.

Jeg tok ikke sjansen på å koble en kanne/flaske med bensin rett på webastoen, det er jo doseringspumpen som bestemmer mengden og da var jeg redd for at det kunne gå galt.

rens tanken er et godt forslag.

Saxon gikk 86000 på 1 batteripakke før den ble byttet ut med en C-zero.
Nå er C-zeron 8 år, 138.000km og still going strong.
Fornøyd med ny MG

Elmo

#8
Sitat fra: Tony på fredag 14. oktober 2011, klokken 23:48
Det var dårlig bensin som gjorde at den ikke virket.   Så rens tanken er et godt forslag.

Skal få det inn i erfaringsdatabasen.
Rart at den startet i det heletatt.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Tony

8 år uten rens eller filter er kanskje grunnen. Jeg vurderer å montere filter.
Saxon gikk 86000 på 1 batteripakke før den ble byttet ut med en C-zero.
Nå er C-zeron 8 år, 138.000km og still going strong.
Fornøyd med ny MG

Elmo

Sitat fra: Tony på lørdag 15. oktober 2011, klokken 20:18
8 år uten rens eller filter er kanskje grunnen. Jeg vurderer å montere filter.

Good point, det skal jammen jeg og
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Filter introduserer nye problemer. Husker det fra mopedtiden.

Rens heller tanken hvert 8 år. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA