Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Følger det med nøkkel til ladestasjoner?

Startet av Cobos, torsdag 13. oktober 2011, klokken 22:50

« forrige - neste »

Cobos

Det har kommet masse ny info på nettsidene til Tesla for Model S. Blant annet har bakkeklaringen gått opp fra de tidligere opplyste 4,46'' til 6'' så dermed ganske normal klaring.
Merk også at ladeluken er bak baklyset og spretter opp idet du nærmer deg.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Joakim Sveli

Den skuffer ikke. En nydelig og fremtidsrettet bil
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

Elmo

Ja fantastisk bil.
Den eneste feilen med denne bilen er vel at prisen ikke passer min lommebok :(
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Joakim Sveli

Tror denne kan passe manges lommebøker i Norge, men det er riktignok under dagens avgiftsregime for elbiler. Det vil bli et helt annet marked dersom den blir avgiftsbelagt.

Du kan få kjøpe LEAF'en min billig når jeg får Model S'en, Elmo. Jeg har ikke akkurat stor lommebok heller, men må ha en stor familiebil om få år og har ikke råd til å eie en fossilbil.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

Elmo

Sitat fra: ElRey på lørdag 01. oktober 2011, klokken 12:56
Du kan få kjøpe LEAF'en min billig når jeg får Model S'en, Elmo.

Kanskje jeg tar deg på ordet der ElRey.  Har stort ønske om Leaf, men velger å holde meg til de gamle PSAene mine en stund til.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

#5
Ikke dumt å være litt avventende Elmo.

Hadde gleden av å kjøre en Saxo som hadde fått denne batteripakken fra Thundergjengen installert.

Med en slik pakke burde det ikke være noe problem å forbli fornøyd med de gamle PSA'ene. Selv med kun 40 stk LiFePo celler ble bilen sprek som en trimma Think. Dermed fjernes det eneste "problemet" de gamle PSA'ene slet med, nemlig noe vel bedagelig framdrift.

Det var like før hjulspinn på tørr asfalt, og med 44 celler som jeg har bestillt kan det bli enda mer morro.

Gamle PSA'en er med andre ord ikke avlegs. Den har til og med hurtigladekontakt, og med rikelig tilgang med deler fra tusenvis av produserte eksemplarer, vil det ikke koste mye å få den igang igjen omtrent uansett hva som skulle svikte.

Jeg er også ganske så overbevist om at det gjeldende "forbudet" mot å montere nytt batteri i gamle Elbiler vil forsvinne. Det er ikke rasjonelt begrunnet, og strider imot alt hva vi er vant til. At en skal kunne montere et gassanlegg i en bensinbil uten store strabaser, men ikke bytte batteri i en eksisterende Elbil rimer rett og slett ikke.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA