Levering September,tidlig oktober noen? Tesla Model x

Startet av Teslafruen, søndag 19. august 2018, klokken 21:00

« forrige - neste »

What-a-watt

Inatt går det en båt fra Dundalk havn i Baltimore med 2000 Tesla-biler. Båten er ventet til Zeebrügge 4 september, og heter Carmen.

tglad

Sitat fra: Whatwatt på torsdag 23. august 2018, klokken 23:22
Inatt går det en båt fra Dundalk havn i Baltimore med 2000 Tesla-biler. Båten er ventet til Zeebrügge 4 september, og heter Carmen.

Nå endret akkurat statusen på MyTesla til at den et lastet på skip og på vei mot Europa. Da er den vel ombord i Carmen, takk for info Whatwatt :+1:

uvitende

Min leveringstid er blitt endret fra "september - tidlig oktober" til "sent september - oktober!" men står ikke at bilen er blitt lastet på skip  :-[

tglad

Sitat fra: uvitende på fredag 24. august 2018, klokken 20:53
Min leveringstid er blitt endret fra "september - tidlig oktober" til "sent september - oktober!" men står ikke at bilen er blitt lastet på skip  :-[

Fikk også akkurat samme endring av beregnet leveringstid. Men, slik jeg har forstått det så er akkurat statusoppdateringen "Din Tesla har blitt lastet på et skip og er på vei til Europa." ikke helt automatisk, og siden det tydeligvis ble sendt 2000 biler vil jeg tro at det er litt 'lag i oppdateringene. Så i og med at du fikk ny leveringstid vil jeg tro at din bil og har havnet på Carmen på tur mot Europa, du får sikkert oppdatert status iløpet av noen timer/dager

What-a-watt

Tysla (ikke Tesla  :D) ankommer Zeebrügge 27.08 kl. 0500 med flere Teslaer.

chiefoff

Sitat fra: Whatwatt på lørdag 25. august 2018, klokken 07:38
Tysla (ikke Tesla  :D) ankommer Zeebrügge 27.08 kl. 0500 med flere Teslaer.

Tysla har fått oppdatert ETA til i kveld kl 23 norsk tid. Håper og tror at min er ombord her. Snakket med tesla damen på delivery og hun kunne opplyse om at de hadde "mistet" gps tracking på bilen for 8 dager siden. (snakket med hun på fredag) Dette sammenfaller jo med når MV Tysla hadde avgang  fra Baltimore :D

Men siden mytesla har ikke oppdatert seg fra "du vil bli kontaktet av en tesla medarbeider" siden eg bestilte bilen for 3 uker siden  :P

What-a-watt

Hvis du har bestilt en Inventory-bil vil den ikke bli oppdatert på MyTesla.

chiefoff

fborch

Sitat fra: chiefoff på søndag 26. august 2018, klokken 12:50
Inventory ja. Har skjønt det ja :)

Jeg er i samme situasjon. Har fått et par mailer (som ikke betyr noe. Tipper det kun er Teslas CRM som sender ut med jevne mellomrom til alle som har bestilt), men snakket med selger som kunne opplyse om at tidlig oktober nok var realistisk for min del. Mytesla har fremdeles denne, som den har hatt siden dag 1:

SitatDu vil bli kontaktet av en Tesla leveringsspesialist for å tilrettelegge for betaling og levering av din Model X

Starscream

Min MX var ombord på Tysla som gikk i land i Zeebrugge i går kveld.

Oppda

Phantom3D

Min ble "sendt" på fredag. Og i dag sto det at den var fremme i Europa. Litt lag på My Tesla tenker jeg, om ikke Elon har spandert en speedboat til å frakte min da...

Hvor lang tid kan man forvente at det tar fra Belgia til Drammen da?
Tesla Model S75D 18
BMW i3 94Ah
1995 Mini Cooper Silver Bullet 1275cc

uvitende

Sitat fra: tglad på lørdag 25. august 2018, klokken 01:15
Sitat fra: uvitende på fredag 24. august 2018, klokken 20:53

Fikk også akkurat samme endring av beregnet leveringstid. Men, slik jeg har forstått det så er akkurat statusoppdateringen "Din Tesla har blitt lastet på et skip og er på vei til Europa." ikke helt automatisk, og siden det tydeligvis ble sendt 2000 biler vil jeg tro at det er litt 'lag i oppdateringene. Så i og med at du fikk ny leveringstid vil jeg tro at din bil og har havnet på Carmen på tur mot Europa, du får sikkert oppdatert status iløpet av noen timer/dager

Tesla ringte i dag og kunne fortelle at bilen står på en båt retning Europa! håper jeg får bilen innen ca 4 uker? eller er jeg litt for optimistisk?

Starscream

4 uker er nok helt innafor. Det blir vel greit trykk på hentingen i Drammen ved månedsskiftet sept/okt.

Noen som vet hvor lenge bilene er i Zeebrugge? Kunne vi funnet ut av hvilken båt som tar de videre derfra til Drammen?

Thorleif Hallen

Lurer jeg og på - min status er nå oppdatert med at bilen er i Europa.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA