kommer dere til å ta service hver 15000km?

Startet av jj44nn, søndag 19. august 2018, klokken 01:44

« forrige - neste »

ca119

Enig i at 15.000km er litt drøyt. Det er tross alt mange som kjører mange km med EL-bil.
Ender opp med service 2-3x året??? Det blir det penger av!

Mora mi pleier å ta 1. service og så aldri mere. Men hun kjører veldig lite også. Og det har gått bra på hennes Toyota Starlett som nå er 20år og gikk rett gjennom EU! Ble skifter reg rem nå og olje nå og da.

Kollegen med Leaf måtte betale dårlig hjullager selv etter 80.000kr og ca 4år - med beskjed han ikke hadde tatt alle service :(
Og en annen som ikke tok service på en Toyota Auris fikk også nekt på en garantisak da han ikke tok service på merkeverksted, sistnevnte skal dog ikke gi garantitap lengre, men merkeverksted kan forlange bevis for utført service.

arthur

Vil nok en gang minne om at våre rettigheter primært er dekket av Forbrukerkjøpsloven, og en produsents/forhandlers "garanti" har ingen verdi med mindre denne gir rettigheter utover hva som fremkommer av loven!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

ProsjektX

2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

AppleKnocker

Sitat fra: ProsjektX på søndag 19. august 2018, klokken 22:50
Hyundai har ikke noe krav til serviceprogram for å opprettholde garanti på Ioniq,og antatt Kona:
https://www.dinside.no/motor/tesla-igjen-darligst-i-forbrukerradets-garantiguide/69513962
Dette gjelder vel kun batterigarantien? Slik jeg forstår det er Hyundais holdning at garantien på bilen for øvrig er knyttet opp mot gjennomført service.

Men de har fort bevisbyrden på sin side hvis det blir en sak.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

andy99

Sitat fra: AppleKnocker på søndag 19. august 2018, klokken 22:58
Sitat fra: ProsjektX på søndag 19. august 2018, klokken 22:50
Hyundai har ikke noe krav til serviceprogram for å opprettholde garanti på Ioniq,og antatt Kona:
https://www.dinside.no/motor/tesla-igjen-darligst-i-forbrukerradets-garantiguide/69513962
Dette gjelder vel kun batterigarantien? Slik jeg forstår det er Hyundais holdning at garantien på bilen for øvrig er knyttet opp mot gjennomført service.

Men de har fort bevisbyrden på sin side hvis det blir en sak.
Må følge serviceprogrammet ja, står i hvertfall det på nettsidene.
https://www.hyundai.no/a-eie-en-hyundai/garanti/
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

elKona

Sitat fra: AppleKnocker på søndag 19. august 2018, klokken 22:58
Sitat fra: ProsjektX på søndag 19. august 2018, klokken 22:50
Hyundai har ikke noe krav til serviceprogram for å opprettholde garanti på Ioniq,og antatt Kona:
https://www.dinside.no/motor/tesla-igjen-darligst-i-forbrukerradets-garantiguide/69513962
Dette gjelder vel kun batterigarantien? Slik jeg forstår det er Hyundais holdning at garantien på bilen for øvrig er knyttet opp mot gjennomført service.

Men de har fort bevisbyrden på sin side hvis det blir en sak.
Problemet er at du har tapet/utgiften frem til noen andre er villige til å overta tapet ditt. Dersom det er en garantisak, så må Hyundai værd villige til å ta over. Dersom de nekter, selv om du har rett, så må du ha advokater++ for å vinne gjennom. Et tap kan bli dyrt for Hyundai, men katastrofalt for deg.

Det lønner seg derfor å strekke seg litt ekstra for at de ikke skal se noen mulighet for å nekte..

JEG

Er intervallet 15 000 km eller hvert år, eller er den bare 15 000 km?


AndersK

15000, uavhengig om det tar ett eller ti år å nå det.

Håkon77

2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Hebb74

Fått en fastpris. -serviceavtale for 3 år/45.000km koster hos oss kr 7.500,- og kr 12.500,- for 5 år/75.000km. [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Håkon77

Så service ligger på 2500kr. Men da er smøring av bremser antagelig tillegg. Havner på 5000kr pr år i service jeg da.Omtrent samme som på Leaf. Folk sier det er så billige servicer på elbiler så jeg lurer på hvor mye service på en dieselbil koster. Må være himla dyrt.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

andy99

Sitat fra: Håkon77 på lørdag 25. august 2018, klokken 09:36
Så service ligger på 2500kr. Men da er smøring av bremser antagelig tillegg. Havner på 5000kr pr år i service jeg da.Omtrent samme som på Leaf. Folk sier det er så billige servicer på elbiler så jeg lurer på hvor mye service på en dieselbil koster. Må være himla dyrt.
3500-4500 kr på en Volvo diesel på merkeverksted. 20000 km/årlig intervall. :)
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

tuono

Kommer jo an på hvilken service man skal ha på dieseldyret. Det er det som skiller elbiler mot f.eks. en diesel. Elbiler har i store trekk ingen variasjoner her utover småting som bremseservice og kupefilter.


jj44nn

Sitat fra: Hebb74 på lørdag 25. august 2018, klokken 08:09
Fått en fastpris. -serviceavtale for 3 år/45.000km koster hos oss kr 7.500,- og kr 12.500,- for 5 år/75.000km. [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Birger N Haug, 5år/75000km, 16900,-

Nybilgaranti 5år/ Fri KM
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA