Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bekreftet leveranse

Startet av remistridh, tirsdag 11. oktober 2011, klokken 10:26

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på onsdag 28. september 2011, klokken 13:06
Da den ble meldt inn til NOBIL fikk vi først informasjon om at den var offentlig. Transnova finansierte hel pakka.
Sitat fra: remistridh på lørdag 15. oktober 2011, klokken 17:27
Tja, da har høgskolen på en måte løst litt av problemet....ved å demontere fire av seks doble ladestasjoner "fordi behovet ikke var der" før de i det hele tatt ble koblet til....

Da har de vel brudt kravene til støtte og bør få seg en smekk på . . . . .  :o ;D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

daggad

Forøvrig må vel Ålesund være norges dårligste by når det kommer til utbygging for elbiler. Det er 2 plasser slike kan lades på... :(

Jeg sendte en mail til ordføreren og spurte om de hadde diskuter elbilisme og planla noen utbygginger, men nada svar enda.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

cra

Sitat fra: remistridh på lørdag 15. oktober 2011, klokken 17:27
Tja, da har høgskolen på en måte løst litt av problemet....ved å demontere fire av seks doble ladestasjoner "fordi behovet ikke var der" før de i det hele tatt ble koblet til....

...hva skal man si...

Jeg vet hva jeg ville ha sagt, men reglene på forumet forhindrer meg fra å skrive det her.  >:(
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Hans Håvard Kvisle

Veldig fint om dere sender beskjed direkte til Elbilforeningen eller post@nobil.no om ladestasjoner som forsvinner. I alle fall må det gjøres for oppdatering av ladestasjonsdatabasen. Nå er det heldigvis slik at jeg kikker litt innom forumet. Men dette kunne ha forsvunnet under radaren min. Informasjon om saken er sendt til rette instans.


St.Hanshaugen

remistridh

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på mandag 17. oktober 2011, klokken 10:16
Veldig fint om dere sender beskjed direkte til Elbilforeningen eller post@nobil.no om ladestasjoner som forsvinner. I alle fall må det gjøres for oppdatering av ladestasjonsdatabasen. Nå er det heldigvis slik at jeg kikker litt innom forumet. Men dette kunne ha forsvunnet under radaren min. Informasjon om saken er sendt til rette instans.




...jeg tror/håper hensikten for skolen er å flytte de demonterte ladestasjonene til studentparkeringen på nedsiden av veien, så vi får vente i spenning og se hva som skjer.



remi

Hans Håvard Kvisle

Vi har fått tilbakemelding fra Statsbygg som har en rimelig forklaring. Ladepunktene hadde vært satt opp, men to ulike runder med anleggsarbeid i området har gjort at de ikke har vært oppe å gå hele tiden. Nå er ikke alle ladepunktene tilkoblet, fordi de ønsker å flytte 3 doble uttak til studentparkeringen, men der foregår det for tiden mye anleggsarbeid. Situasjonen vil med andre ord bli bedre.
St.Hanshaugen

remistridh

har nå endelig, vel det er jo et par uker siden, fått brev med løyve til å benytte ladestasjon, men med en begrensing, noen har funnet ut at det er nok med fire timer lading så det har blitt satt som maks :-)

begrunnelsen er i beste fall litt fornøyelig; tre av fem stasjoner har blitt tatt bort for flytting til studentparkering med den begrunnelsen at behovet ikke var stort nok til å forsvare så mange stasjoner der, så, når studenter får tilgang til de resterende to stasjonene settes det en firetimersgrense i tilfelle andre trenger å lade :-) det naturlige spørsmålet å stille ville jo være hvorfor tre stasjoner ble fjernet grunnet lite behov...men jeg kommer ikke til å gjøre det.

det regnes videre med at oppsetting av de tre stasjonene som skal på studentparkeringen ikke kommer i gang før langt ut i neste år, så får vi se hvordan det går  :)


remi

Vikingo

Sitat fra: remistridh på tirsdag 15. november 2011, klokken 21:30
har nå endelig, vel det er jo et par uker siden, fått brev med løyve til å benytte ladestasjon, men med en begrensing, noen har funnet ut at det er nok med fire timer lading så det har blitt satt som maks :-)

begrunnelsen er i beste fall litt fornøyelig; tre av fem stasjoner har blitt tatt bort for flytting til studentparkering med den begrunnelsen at behovet ikke var stort nok til å forsvare så mange stasjoner der, så, når studenter får tilgang til de resterende to stasjonene settes det en firetimersgrense i tilfelle andre trenger å lade :-) det naturlige spørsmålet å stille ville jo være hvorfor tre stasjoner ble fjernet grunnet lite behov...men jeg kommer ikke til å gjøre det.

det regnes videre med at oppsetting av de tre stasjonene som skal på studentparkeringen ikke kommer i gang før langt ut i neste år, så får vi se hvordan det går  :)


remi


Kan no tipse Sumpen (Sunnmørsposten) om sein framgong og dårleg trilrettelagt for elbilar BÅDE for Lærarar og  Studentar. Og den 4 tirmers regelen er latterleg!
Veit du om kontaktene i kjelleren på BurgerKing? der er 2 elbil kontakter Shoko 16A og så på andre veggen på same hjørne er der ei raud 400V kontakt.... 
Laurdag 29.9.12 vart Leifen min..... ;-)
No,  25.10.13 snart 3 Bjart eller ca. 22600km tilbakelagt med smil.. og meir vert det!

Moonraker

Korleis går det med ladestolpane på Høgskulen i Ålesund, er det muligheit for lading for besøkande ved høgskulen?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA