Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bekreftet leveranse

Startet av remistridh, tirsdag 11. oktober 2011, klokken 10:26

« forrige - neste »

remistridh

Da Høgskolen i Ålesund endelig fikk satt opp ladestasjoner ble gleden stor, jeg kunne endelig kjøre min gamle Think til og fra skole, ca 35 km hver vei, uten å måtte risikere å ikke komme meg helt hjem.

Men gleden ble kortvarig, stasjonene er satt opp på lærerparkering, og det hevdes at studenter ikke har lov å bruke dem  :-\

Finnes det noen regelverk for dette? det er jo en statlig skole og det tekniske er drevet av statsbygg, så den må vel kunne kalles statlig administrert?

remi

cra

Argumenter for at også studenter (og gjester) bør kunne ha tilgang til ladeplasser. Det burde være en enkel sak å ikke håndheve studentparkering på ladeplass - såfremt det står elbil der, så kalrt.

On a different note: Hvor får du gjort batteriservicen din? Jeg holder også til i Ålesundsområdet og gjør batteriservicer selv.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

remistridh

Sitat fra: cra på onsdag 28. september 2011, klokken 11:38
Argumenter for at også studenter (og gjester) bør kunne ha tilgang til ladeplasser. Det burde være en enkel sak å ikke håndheve studentparkering på ladeplass - såfremt det står elbil der, så kalrt.

On a different note: Hvor får du gjort batteriservicen din? Jeg holder også til i Ålesundsområdet og gjør batteriservicer selv.

har ikke gjort det enda, forrige eier brukte Vestlandske Auto, og gjorde det like før jeg kjøpte bilen.


remi

daggad

Dette høres merkelig ut..har du faktisk sjekket at du ikke får stå der ?
Er det lærere som har elbiler da ?

Jeg har sett hvor stasjonen er , bor på Larsgården selv.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

cra

Sitat fra: remistridh på onsdag 28. september 2011, klokken 12:46
On a different note: Hvor får du gjort batteriservicen din? Jeg holder også til i Ålesundsområdet og gjør batteriservicer selv.
har ikke gjort det enda, forrige eier brukte Vestlandske Auto, og gjorde det like før jeg kjøpte bilen.
[/quote]

Skjønner. :)  Vær obs på at du ikke bør vente til du får melding i displayet, men typisk fylle på 3.500 - 4.000 km intervaller (bruker den lite vann kan det gå lenger mellom hver, bruker den mye fylles det oftere).

Antar V.A. ikke sa noe om hvor mye vann som gikk med? Det var årsaken til at jeg begynte å gjøre det selv; de kan ikke (vil ikke) finne ut forbruket, og da vet man ikke om intervallene er greie. Ikke er det vanskelig heller, men man trenger utstyr til å starte vedlikeholdslading.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Hans Håvard Kvisle

Antar at det er denne ladestasjonen:
http://www.ladestasjoner.no/2010/06/hgskolen-i-alesund.html

Da den ble meldt inn til NOBIL fikk vi først informasjon om at den var offentlig. Transnova finansierte hel pakka. Men bare så det er sagt, Transnova stilte aldri krav om at alle skulle få bruke ladestasjonene de finansierte.

I ettertid kom høgskolen med en endring og omgjorde den til bare å gjelde for alle ansatte. Men det er også åpent for besøkende, ref kommentaren: P-tillatelse for besøkende fås i resepsjonen.

Utover det må sjølsagt alle studenter insistere på at de skal ha samme rett til denne ladestasjonen som ansatte. Begge parter har like stor tilhørighet til skolen. Elbilister blant lærerne kan da ikke være så kjipe at de ikke deler goder med elbilistiske studenter? Det må da dessuten være nok av plass med 10 kontakter?

Nei, denne hadde jeg ikke gitt meg på hvis jeg gikk på Høgskolen.
St.Hanshaugen

cra

Ja, det burde holde at det er reservert på biltype; tipper det ikke er ti lærere som kjører elbil der inne enda. Jeg la i alle fall ikke merke til noen elbiler i det heletatt da jeg var innom konskapsparken som ligger vegg i vegg i dag morges. Spurte foresten om det var el-plass der, men han jeg snakket med visste ikke. Vil anta at kunnskapsparken og Hials er separate i så måte, men må kanskje sjekke muligheten neste gang.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

remistridh

Sitat fra: cra på onsdag 28. september 2011, klokken 13:20
Ja, det burde holde at det er reservert på biltype; tipper det ikke er ti lærere som kjører elbil der inne enda. Jeg la i alle fall ikke merke til noen elbiler i det heletatt da jeg var innom konskapsparken som ligger vegg i vegg i dag morges. Spurte foresten om det var el-plass der, men han jeg snakket med visste ikke. Vil anta at kunnskapsparken og Hials er separate i så måte, men må kanskje sjekke muligheten neste gang.

kunnskapsparken og høgskolen deler fasiliteter, så det er nok ikke problem for besøkende å få gjesteparkert der for lading, problemet oppstår når studenter ber om det samme.

det har hittil, på en mnd enda ikke stått en el-bil til lading der.


remi

Go-carter

Vi har to ladeplasser på skolen, og disse er kun forbeholdt ansatte :-(  ...spm da betyr rektor, som er eneste med elbil av de ansatte. Har kranglet så busta fyker minst to ganger med drift, men de gir seg ikke... :-(
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

cra

Sitat fra: Go-carter på onsdag 28. september 2011, klokken 13:39
Vi har to ladeplasser på skolen, og disse er kun forbeholdt ansatte :-(  ...spm da betyr rektor, som er eneste med elbil av de ansatte. Har kranglet så busta fyker minst to ganger med drift, men de gir seg ikke... :-(

Dere har ikke ei studentavis e.l. som kanlage (evt. bare true med å lage) en sak om at skolen tvinger studentene til å kjøre fossilt, mens bare de ansatte får tilrettelegging for kjøring av elbil? OG at det er TO plasser når bare EN ansatt (atpåtil rektor) kjører elektrisk burde jo kunne brukes som argument for at studenter skal kunne bruke den siste (så kan de heller reservere den ene til rektor), med mindre han har en plass til hverdags og en til fest.  :P
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Go-carter

Er ikke enn 600 studenter, så vi er en liten høyskole ;) nei, får se om jeg prøver meg på en klagerunde til... Foreslo at de kunne søke Transnova for støtte for å lage en OFFENTLIG ladeplass på skolen, men det var helt uaktuelt.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

remistridh

LOL  ;D

etter sigende har en mann på toppen satt ned foten, da det kom han for øre at ingen ansatte har el-bil, men en student  :P

ladestasjonene er satt opp, men nektet tilkoblet! fordi man er redd for at masse studenter skal kjøpe el-bil og ta alle parkeringsplassene fra de ansatte.

det hører med til historien at 2000 studenter har tilsammen 224 parkeringsplasser og 200 ansatte har tilsammen 300 parkeringsplasser


remi

ps "etter sigende" betyr at opplysningene ikke er kvalitetssikret, men like fullt svært sannsynlig riktige

Go-carter

...noen ganger er oppførselen til de i administrasjonen helt motbydelig.

Jeg ville kanskje prøvd å sendt et lite hint til lokalavisa? Såfremt du ikke støter noen som har noe med karakterene dine å gjøre, vel og merke...  ::)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

gbzdoc

Hva med laaang og solid skjøteledning? Eller er avstanden mellom de to områdene for stor?

remistridh

Tja, da har høgskolen på en måte løst litt av problemet....ved å demontere fire av seks doble ladestasjoner "fordi behovet ikke var der" før de i det hele tatt ble koblet til....


...hva skal man si...



remi

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA