Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Konvertere Porsche 914

Startet av Lars C. Krogenæs, mandag 10. oktober 2011, klokken 18:01

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

I forbindelse med en større oppgradering av forumløsningen som elbilforum.no bruker (fra SMF 1.1.15 til SMF 2.0), ser jeg også på muligheten for å endre litt på designet. For endel gamle travere er jo alle endringer vanskelige å takle, men noe må vi jo greie.

Har sett på noen alternative design:

http://www.demo.smfpersonal.net/smf2rc5/index.php?board=1.0

http://custom.simplemachines.org/themes/index.php?action=download;lemma=2444;id=14399;image

http://custom.simplemachines.org/themes/index.php?action=download;lemma=2368;id=13809;image

Hvis noen vet om andre aktuelle, så si ifra. De skal være for smf 2.0, og helst kreve lite modifisering.
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

cra

NEEEEEEIEIIIIIIIIII!!!!!!!!  ;)

Eller: ok, da hvis vi absolutt må....  :'(

Jeg antar at funksjonaliteten beholdes mer eller mindre som i dag, og selvsagt innholdet, og det er jo det viktigste.

Den første av dem (den som ikke bare var bilde) var i alle fall grei å kjenne seg igjen i, så jeg trur jeg stemmer for den. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Thomas Parsli

De to første ser bra ut, mens den siste har for liten font og for mye dillemikk.
Tror jeg liker den første best, siden den er litt ryddigere.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Hans Håvard Kvisle

Akkurat som elbilene moderniseres, takk og lov, bør også elbilforumet slutte å se ut som noe hjemmesnekra på 90-tallet :D
St.Hanshaugen

cra

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på tirsdag 27. september 2011, klokken 13:32
Akkurat som elbilene moderniseres, takk og lov, bør også elbilforumet slutte å se ut som noe hjemmesnekra på 90-tallet :D

Enkelte av oss kjører da rundt i biler som faktisk er fra 90-tallet, og er fornøyde med enkelheten i dem, uten "all the bells and whistles" ;)  :D

Grunnen til at jeg alltid er skeptisk til endringer er at det "koster" i form av "opplæring". Og hvis man oppgradere bare for å oppgradere bør man generelt sett la være, men hvis det tilfører noe nytting så er det bra. Alt for fancy design er ikke bare av det gode, men en del av alternativene her er da nøkterne nok til at det sikkert går ganske smertefritt. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

akseln

Hei!
Oppgraderte til SMF 2.0 på et annet forum i sommer og vil sterkt anbefale å ikke bruke eksisterende design. Det skaper bare problemer etter oppgradering. Det beste er å bruke det som leveres med SMF som standard design (Curve). Dette er det som det vises til i den første lenken og som utviklerne av forumet selv benytter (http://www.simplemachines.org/community/index.php).

Dette er etter min mening et enkelt og pent design som de aller fleste vil være fornøyd med.

Lykke til med oppgraderingen. Bare ta kontakt ved spørsmål.

-a

Lars C. Krogenæs

Hei Cra

Forumet kjører nå versjon 1.1 av SMF. I sommer ble 2.0 tilgjengelig. Det vil etterhvert bli behov for å oppgradere til den nye platformen enten vi vil det ikke, grunnet manlgende utvikling av sikkerhetsløsninger for den gamle versjonen.

Ved en oppgradering blir det også tvinge seg frem et behov for å endre litt på designet, da det vi har i dag ikke kan brukes på versjon 2.0.

Da dette forumet ble opprettet var logoen til elbilforeningen (Norstart) blå.  Så snik-innførte jeg grønnt i logoen da vi fikk designet ladeplass-skiltene. Disse skiltene måtte ha en annen farge enn blå for ikke å komme i konflikt med offentlige skilt på offentlig grunn. Dermed ble Elbilforeningens grønne farge innført.

Det ville dermed være naturlig å få noe grønnfarge inn. Det er dessverre vondt å lese på grønn bakgrunn, så en grønnfarge må dermed være veldig diskre.

Jeg prøvde å lenke til et design i første post, men fikk det ikke helt til, da siden inneholdt frames.
Hvis man går inn på:
http://www.demo.smfpersonal.net/  så kan man velge et tema som heter Paid Adk Fusion, dersom det ikke kommer opp automagisk.
Bilde:

Likte ikke helt det sorte feltet øverst, som var alt for stort, men det kan man sikkert endre på.

Funksjoner og muligheter blir omtrent likt det vi har i dag, og gjøres på samme måte.

Lars
Forum admin
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Elmo

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 27. september 2011, klokken 15:02
Funksjoner og muligheter blir omtrent likt det vi har i dag, og gjøres på samme måte.

Og det er jo det viktigste, rent bortsett fra at vi for all del ikke må miste noe innhold selvfølgelig.

Rent bortsett fra det så stoler jeg på deg Lars, som "reddet" dette forumet i forrige redesign runde.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

bosonic

"There is nothing so stable as change" ref Bob Dylan

Kjør på Administrator Lars, vi tilpasser oss helt sikkert ny layout  ;D
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Helge

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på tirsdag 27. september 2011, klokken 13:32Akkurat som elbilene moderniseres, takk og lov, bør også elbilforumet slutte å se ut som noe hjemmesnekra på 90-tallet :D

Nå-nå Hans ;D det vanligste/desidert mest utbredte på 90-tallet var faktisk enda mye enklere "trådbaserte" forum slik som wwwboard.  Forum slik som dette har sett ut fram til nå, har dominert fra ca 2000. Oppgraderingen som nå kommer er nok ikke så veldig mye på funksjon, men mer pga sikkerhet og drar med seg litt endringer i layout.

Stå på Lars - dette blir bra det, men vær forsiktig med hvor du bruker grønt (i hvert fall relativt mørk eller skarp grønn) i de ulike feltene ;D 

2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

Elmo

Jeg har ett absolutt krav Lars.

Det må være lovlig å editere på innlegg også i den nye leyout´n.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Og vi må ikke miste dette forumets enkle trår der siste innlegg ligger nederst på siste side.

Det mislykkede layout fra sist gang ble håpløst å følge etter bare få uker og noen hundre innlegg.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

#12
Sitat fra: elektrolux på fredag 14. oktober 2011, klokken 09:15
Og vi må ikke miste dette forumets enkle trår der siste innlegg ligger nederst på siste side.
Det mislykkede layout fra sist gang ble håpløst å følge etter bare få uker og noen hundre innlegg.

Enig. Forum hvor man kan grene ut med svar på hvert innlegg er helt umulige å lese.
Men "siste side" Elektrolux. Du kan sette et valg i profilen din som snur alt så nyeste innlegg kommer på toppen. Det syns iallefall jeg er en fordel.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

cra

Sitat fra: Elmo på fredag 14. oktober 2011, klokken 15:27
Men "siste side" Elektrolux. Du kan sette et valg i profilen din som snur alt så nyeste innlegg kommer på toppen. Det syns iallefall jeg er en fordel.

Jeg holder med Elektrolox; det første først, og det siste sist. Det mest provoserende jeg leser (eller egentlig skal lese - jeg orker det sjelden) er e-post tråder med top-posting. helt utrolig slitsomt å lese baklengs!


A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?
A: Top-posting.
Q: What is the most annoying thing in e-mail?


Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Elmo

Sitat fra: cra på fredag 14. oktober 2011, klokken 15:36
.... det første først, og det siste sist.

Men kjedelig å måtte lete seg til siste side og så til bunnen for å finne nyeste innlegg i en tråd da.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA