Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Service på Reva i Oslo annet en Enviro?

Startet av Go-carter, søndag 09. oktober 2011, klokken 18:07

« forrige - neste »

hma

#75
Sitat fra: Griffel på tirsdag 22. november 2011, klokken 14:30
Dette er omterent den eneste avgiften som er øremerket.
Ja, bommpenger er øremerket svært mye annet enn å bygge veier.

I Trondheim har 14 år med lett vilkårlig bominnkreving i hovedsak resultert i en underdimensjonert ett-felts senketunnel langs kanalen (nordre avlastningsvei). Der har jeg allerede tilbragt mye tid i stillestående bilkø.

Arbeiderpartiet gikk på valg på å fjerne bomringen ved utgangen av 2005 (og holdt ord), men ombestemte seg kort etter og fikk bygget ny bomring til mars 2010. Denne gangen er et av prosjektene å erstatte et av byens trafikkknutepunkt som knytter Byåsen mot E6; trebrua over Sluppen som er brukt til vegtransport siden 1927. Et annet prosjekt er å bygge ny E6 ut av byen.

Er jeg naiv om jeg tror disse prosjektene kunne vært finansiert og drevet på mer fornuftig vis? ;)

Og kollektivalternativ finnes for min arbeidsvei i form av buss. Det er kun 13km reise, men medfører like fullt en reisetid på mellom 45 og 60minutter - dør til dør - én vei!
Dere som bor i Oslo og Bergen skal prise dere lykkelige over at dere har T-bane/Bybane og trikk. Dét er smart, effektivt, fremtidsrettet, miljøvennlig og brukervennlig.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

jkirkebo

Sitat fra: hma på tirsdag 22. november 2011, klokken 15:23
I Trondheim har 14 år med lett vilkårlig bominnkreving i hovedsak resultert i en underdimensjonert ett-felts senketunnel langs kanalen (nordre avlastningsvei). Der har jeg allerede tilbragt mye tid i stillestående bilkø.

Og kollektivalternativ finnes for min arbeidsvei i form av buss. Det er kun 13km reise, men medfører like fullt en reisetid på mellom 45 og 60minutter - dør til dør - én vei!

13km er da optimal elsykkel-avstand ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

hma

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 22. november 2011, klokken 16:06
13km er da optimal elsykkel-avstand ;)
Javist, på en god dag sykler jeg tur-retur like raskt som én tur med bussen.
Jeg har sågar løpt like raskt som bussen  :)
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA