Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Selvutladet bil som ikke vil lade.

Startet av sven erik, søndag 09. oktober 2011, klokken 16:18

« forrige - neste »

sven erik

hei alle dere som har disse bilene i vestfold eller vil skaffe seg en eller kjører nedover i vestfold  kann dere ta kontakt med
meg på grunsbo@hotmail.com   jeg har tenkt å få till et press på komuner om å skaffe en hurtig lader her i området  vi har virklig  brukt for det men  komnene ser ikke dette  de ser ikke på salgstall å ikke på  mulighetene for å få ennå fler over på elbiler  å vor miljøvennelig dette er

Rilum

Har selv startet en egen tråd ang hurtigladere
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4078.0.html

Mellom Drammen og Sandnes er det jo ikke en eneste hurtiglader utenom Nissan i Kristiansand, så behovet er der om vi skal få mulighet til en langtur i denne delen av landet.

Bor selv i sandefjord og har bestilt en Nissan Leaf, så er klar til å delta bare bilen blir levert.
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

sven erik

en behøver da ikke  ha fått bilen ennå  heller bare viljen er der  bra du bor i sandefjord det jør jeg å  men komunen er helt uvillig til å legge til rette for elbiler  de mener det er for få  og ingen som vil ha elbil har tat dette opp med  orføreren og alt

Elmo

Sitat fra: sven erik på mandag 26. september 2011, klokken 15:05... jeg har tenkt å få till et press på komuner om å skaffe en hurtig lader her i området  vi har virklig  brukt for det men  komnene ser ikke dette  de ser ikke på salgstall å ikke på  mulighetene for å få ennå fler over på elbiler  å vor miljøvennelig dette er

Ikke inkludèr Sande kommune da! for da kan fort flere komme på la dem bli forbeholdt de som har lokalt abonnement.
Ref. restriksjonene på de 3 vanlige ladestasjonene i Sande: "Spesielt adgangskort kreves som kjøpes på Rådhuset i Stokke. Prisen er kr 50 i tillegg må du kjøpe ladetid - kr 1/kWh. Du kan lade kortet for selvbestemt beløp" :o

Greit at det blir betaling før eller siden, men dette lokale systemet er jo direkte ekskluderende >:(
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

sven erik

systemene som de har  i enkelte komuner er helt  på tryne for vi som kommer fra andre steder får ikke brukt dem  det er en ting om det koster litt  men kjører en å skal lade  får en beskjed om å dra på komunen  ja det jelper kl 18 på kvelden  men hvar heldig sist med en  butikk som jeg fikk lade gratis på  om en skal ta betalt må det enten hvere en bensinstasjon  eller som i tyskland der man  blir belastet på  strømregningen 

Ken

Jeg forstår ikke at de gidder å ta betalt i det hele tatt når mange av disse kommuner sliter med lokale utslippsom er langt over anbefalte   grenser. Det hjelper lite   å  presse pendlere over til diesel busser heller. Elbil, gåing eller sykkel er det eneste som hjelper her.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

sven erik

ken  som jeg fikk svar av sandefjord komune de ville ikke tilrette legge for elbil uten at det kostet penger for strømmen koster jo så  mye å i tileg fikk de ikke støtte  men som jeg sier se på miljø gevinster å hvor drar alle med elbiler  drar en dit en kan lade gratis ?
ville en lokke oslo folk ned her en tur om en kann få ladet  både raskt å vanlig  tror det jeg
vil folk da legge i jenn penger i stede for eksosen  ja vi bruker de pengene vi sparer i drivstoff  på noe annet 

Joffe69

Sitat fra: Elmo på mandag 26. september 2011, klokken 20:10
Sitat fra: sven erik på mandag 26. september 2011, klokken 15:05... jeg har tenkt å få till et press på komuner om å skaffe en hurtig lader her i området  vi har virklig  brukt for det men  komnene ser ikke dette  de ser ikke på salgstall å ikke på  mulighetene for å få ennå fler over på elbiler  å vor miljøvennelig dette er

Ikke inkludèr Sande kommune da! for da kan fort flere komme på la dem bli forbeholdt de som har lokalt abonnement.
Ref. restriksjonene på de 3 vanlige ladestasjonene i Sande: "Spesielt adgangskort kreves som kjøpes på Rådhuset i Stokke. Prisen er kr 50 i tillegg må du kjøpe ladetid - kr 1/kWh. Du kan lade kortet for selvbestemt beløp" :o

Greit at det blir betaling før eller siden, men dette lokale systemet er jo direkte ekskluderende >:(

Hei
jeg bor i Sande kommune og der er det 4 Stk Ladestasjoner a 2 punkter og Jeg har Sandes ENESTE ELBIL.
Men her koster IKKE ladingen noen ting.

Elmo

#8
Sitat fra: egonolsen på tirsdag 27. september 2011, klokken 02:05
jeg bor i Sande kommune og der er det 4 Stk Ladestasjoner a 2 punkter . . . . Men her koster IKKE ladingen noen ting.

BEKLAGER Sande, det er Stokke i Vestfold som har dette. Jeg skrev feil i farten :-[

Jeg forhørte meg med Nobil, og følgende andre har samme genistrek:
Askim, Arendal, Eid, Grimstad, Mandal, Namsos og Vågsøy. Og sikkert kompatible systemer :) :) (NOT)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

sven erik

ansett få noen hurtigladre i  vestfold hadde hvert drømmen  jeg tenker kopstad å i nærheten av sandefjord da ville man kommet fra oslo å til langt  ned i telemark  uansett vær å føre

Boogie

At politikerne i Vestfold ikke har fått info om hurtigladere stemmer ikke.
Jeg skrev til alle gruppeledere for alle partier i Larvik, Sandefjord og Tønsberg om støtteordningen til hurtigladestasjoner fra Transnova da denne kom ut i august.
Frist for søknad var 15.september.
Om noen har benyttet seg av dette vet jeg ikke, men ordføreren i Larvik var helt klar på at de skulle søke siden de var for sent ute ved forrige runde. Det finnes ingen offisielle ladeplasser i Larvik!

Det burde absolutt komme en eller flere hurtigladere av CHAdeMO typen i Vestfold.
Den gamle ved Torp som kan brukes av PSA og Renault er det ingen som bruker lenger.
Bilene har nok blitt for gamle, og batteriene tåler det ikke lenger....
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Joffe69

Sitat fra: Boogie på onsdag 28. september 2011, klokken 10:27
At politikerne i Vestfold ikke har fått info om hurtigladere stemmer ikke.
Jeg skrev til alle gruppeledere for alle partier i Larvik, Sandefjord og Tønsberg om støtteordningen til hurtigladestasjoner fra Transnova da denne kom ut i august.
Frist for søknad var 15.september.
Om noen har benyttet seg av dette vet jeg ikke, men ordføreren i Larvik var helt klar på at de skulle søke siden de var for sent ute ved forrige runde. Det finnes ingen offisielle ladeplasser i Larvik!

Det burde absolutt komme en eller flere hurtigladere av CHAdeMO typen i Vestfold.
Den gamle ved Torp som kan brukes av PSA og Renault er det ingen som bruker lenger.
Bilene har nok blitt for gamle, og batteriene tåler det ikke lenger....


Ja det ville vært fin med en i Larvik for da kunne man jo tatt båten til Hirtshals og ladet på vei tilbake igjen.
Er det noen som vet om LadeStasjoner i Danmark eller hvordan man finner disse?

xzornixz


Joffe69

Sitat fra: xzornixz på onsdag 28. september 2011, klokken 11:59
Danske ladestasjoner finner du på www.ladestik.dk :)


Takker for svaret.
Du vet vel ikke tilfeldigvis hvor man finner Ladestasjoner i (Nord)Tyskland.?

sven erik

det jeg fikk av svar fra sandefjord komune hvar at det er  for mye penger å lite utprøvd å at det ikke hvar nokk elbiler i destriktet til å satse på sånt
skyte seg i foten spør du meg  vi skal hvere så  miljøvenlige at  en satser kunn på sykkel  de har selv satt opp lade stasjoner for sine biler som er låst med egen nøkkel  så andre ikke skal bruke de

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA