Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Drammen

Startet av jkirkebo, fredag 07. oktober 2011, klokken 13:21

« forrige - neste »

snurre100

Der var ny EVSE bestilt.Fra EVSE Upgrade.$857 med frakt til New Jersey.Nå mangler bare det viktigste...Bilen...
Venter på Kia E Niro

daggad

Tror dere som kjenner til teknikken her inne at det vil bli mulig å oppgradere den nåværende Leaf laderen fra 3,3kw til 6,6kw når dette kommer på Leaf fra 2013 ?
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Boogie

Nei, ikke med den eksisterende laderen.
Det kan jo tenkes at den kan byttes ut....
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Ole C

Holder på å pusse opp huset vi skal flytte til i slutten av November. Har fått lagt opp egen kurs  16A 2,5mm2 ( utvendig stikk ) Detter er kun midlertidig inntil garasje er på plass sommerne høsten våren 2012\13. (Dere vet håndverkere vokser ikke på trær i det arbeidsmarkedet vi har for tiden )

Uansett jeg skulle gjerne ha bestilt meg en "lader"\ klump jeg kan ha fast på veggen, så slipper jeg å "bruke opp" den som følger med bilen.  Noen anbefalinger. tråden her er lang ....  ;D

Ole C
Ålesund

Nissan Leaf Hvit med Solcelle
Levert 29.11.2011

elektrolux

Bruk den medfølgende på veggen din, og kjøp en 16A til å ha med på tur. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Saxo

Jeg går for 17000,- kr løsning fra Nissan  :'(. Blir nok prøvekanin her for Witro. Var i kontakt med forhandler i dag og fikk beskjed om at elektrikker ville ta kontakt vedrørende befaring.
Trondheim
Eier av 2003 Mod Saxo siden 2005.
Leaf nr.1 i Trondheim.

Ole C

Sitat fra: elektrolux på mandag 17. oktober 2011, klokken 11:15
Bruk den medfølgende på veggen din, og kjøp en 16A til å ha med på tur. ;)

Enig der,  men har du en link der jeg kan bestille en ferdig klump som jeg kan få levert hjem uten noen form for modding.
Ole C
Ålesund

Nissan Leaf Hvit med Solcelle
Levert 29.11.2011

elektrolux

Elbilshop.no eller nærmeste Mitsubtchi/Peugeot/Citroen forhandler.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

daggad

SitatJeg går for 17000,- kr løsning fra Nissan
Om du skal være prøvekanin så bør du vel få en helt annen pris ??
Jeg synes dette høres uhørt dyrt ut !!

Selv er jeg veldig usikker på om jeg i det hele tatt skal bry meg med EVSE nå. De kommer garantert til å stupe i pris og jeg kan ikke se at jeg skal kunne få det helt store behovet for å lade andre steder enn hjemme. Uansett vil jeg vente å se an litt behov.
Oppgradering til 16A derimot kan være aktuelt.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Ollie

Gode Nyheter! Har fått avtale med ThePluginCompany som er offisiell leverandør av fastmontert ladepunkt til Nissan i Europa. Kan levere CE-merket, 16A eller 32A for kun 8500,- inkl. mva og frakt innen Norge. Solide saker laget i rustfritt stål som er lakkert. IP 44 og 2 års garanti. Installeres på egen kurs med 16 eller 32 Amp sikring m/topolet jordfeilbryter.  :) :)
Legger ved monterings/bruksanvisning da hjemmesiden min ikke er ferdig ennå. God lesing.

Kan kontaktes på; olav@elbilkabel.no

akseln

Sitat fra: snurre100 på søndag 09. oktober 2011, klokken 07:19
Der var ny EVSE bestilt.Fra EVSE Upgrade.$857 med frakt til New Jersey.Nå mangler bare det viktigste...Bilen...

Var i kontakt med evseupgrade.com i dag. De har sluttet å selge nye evse-er pga. at Nissan har økt prisen på disse med over $200.

Saxo

Sitat fra: daggad på mandag 17. oktober 2011, klokken 21:32
SitatJeg går for 17000,- kr løsning fra Nissan
Om du skal være prøvekanin så bør du vel få en helt annen pris ??
Jeg synes dette høres uhørt dyrt ut !!

Hadde elektrikker på befaring i dag. Enig i at dette er dyrt men jeg ønsker en skikkelig løsning som tåler å stå ute og ønsker ikke å mekke med dette selv. Det er ikke sikkert at 17000 kr rekker da det i dette tilbudet kun inngår 5 meter kabel fra sikringsskap til lade boks....
Trondheim
Eier av 2003 Mod Saxo siden 2005.
Leaf nr.1 i Trondheim.

Lars C. Krogenæs

Til de av dere som ikke har kjørt mye elbil før:

Leafen lader på 10amp. Det holder vanligvis massevis hjemme. Jeg vil derfor anbefale alle å begynne med ladeledningen (EVSE'n) som følger med, og så vurdere behovet etterhvert. Ikke la rekkeviddeansten gjøre at du invisterer 5-10-20-tusen nå, som det siden viser seg at du egentlig ikke trenger.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

jkirkebo

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 18. oktober 2011, klokken 20:44
Til de av dere som ikke har kjørt mye elbil før:

Leafen lader på 10amp. Det holder vanligvis massevis hjemme. Jeg vil derfor anbefale alle å begynne med ladeledningen (EVSE'n) som følger med, og så vurdere behovet etterhvert. Ikke la rekkeviddeansten gjøre at du invisterer 5-10-20-tusen nå, som det siden viser seg at du egentlig ikke trenger.

Lars

Selv om 10A sikkert er nok hjemme for mange er det jo håpløst å drive å pakke opp og ned den ladeledningen hver dag. I USA er situasjonen en annen siden de har J1772 på de offentlige ladestasjonene. Men skal jeg kjøre til jobb her en gang innimellom er jeg nødt til enten å ta med kabelen eller å bruke en hurtigladestasjon. Det første er langt å foretrekke synes jeg og da må kabelen med. Hjemme vil den bli våt og må derfor også tørkes av før nedpakking. Alt for mye jobb daglig...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lars C. Krogenæs

Nå er det 1500 elbiler i Norge som har ladet med sin EVSE kabelkladd i alt fra noen måneder til 3 år allerede (i-Miev og ny-Think). PSA eiere har også greid seg med sin ene kabel i 10-15 år. Dette har for de aller fleste gått smertefritt og er ikke i nærheten av å være "håpløst".

Kanskje er det ikke en permanent 16amp lader man egentlig trenger, men en 16amp portabel ladekladd for å lade på 16 amp når man er i næd på farten. Da er det surt å ha investert 17.000 i noe man egentlig ikke har brukt for.

Poenget mitt er at rekkeviddeangsten blir mindre etterhvert som man bruker elbilen. Derfor er det lurt å prøve litt først, og vurdere innkjøpet etterpå.

Er man skråsikker i sin sak, er det selvfølgelig bare å kjøpe det man trenger.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA