Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladepunkt ferdig installert hjemme

Startet av Ernie, torsdag 06. oktober 2011, klokken 20:42

« forrige - neste »

Snibur

Jeg har også montert en slik DEFA-inngang bak på høyre side. Jeg borret gjennom stålet i karosseriet (ikke plast-fangeren/skjermen) og satte kontakten nærmere ladekontakten enn det som er på bildet. Dette gjorde jeg for å kunne trekke ledningen gjennom et hull i chassiet og inn bak plastdekslet man ser på bildet. Jeg har montert en kupevarmer jeg hadde liggende - tror ikke den er på mer enn 900 watt. Den trenger derfor litt tid til oppvarming. Har montert en fjernstyrt kontakt fra Clas http://www.clasohlson.com/no/Nexa-LGDR-3500-på-av-utendørsmottaker/Pr364607000 med tilhørende fjernkontroll http://www.clasohlson.com/no/Nexa-TMT-918-multifjernkontroll/36-4615. Dette fungerer veldig bra. Den er programmert til å slå seg på et par timer før avgang. Dette er en funksjon som er enkel å koble ut og inn. Når den er koblet ut er det bare å trykke på On så kobles strømmen på.
Jeg har bakseteryggen på den siden varmeren står nedslått sånn at varmen blaser lettere framover.
Kolbotn

Peugeot iOn 2011 og Peugeot 308 SW 2009 diesel

dissern

Snibur: Gjorde du noe spesielt for å rustbeskytte til stålet der du hadde boret gjennom?
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

Snibur

SitatSnibur: Gjorde du noe spesielt for å rustbeskytte til stålet der du hadde boret gjennom?

Ja jeg sprøytet på med noe tectyl eller tilsvarende som jeg hadde stående.
Hvis jeg husker riktig må man borre gjennom stål enten i selve karosseriet slik jeg gjorde, eller i chassiet hvis man festet kontakten i plast-delen av karosseriet.
Kolbotn

Peugeot iOn 2011 og Peugeot 308 SW 2009 diesel

Mr.Zero

Sitat fra: Snibur på fredag 14. februar 2014, klokken 15:10
SitatSnibur: Gjorde du noe spesielt for å rustbeskytte til stålet der du hadde boret gjennom?

Ja jeg sprøytet på med noe tectyl eller tilsvarende som jeg hadde stående.
Hvis jeg husker riktig må man borre gjennom stål enten i selve karosseriet slik jeg gjorde, eller i chassiet hvis man festet kontakten i plast-delen av karosseriet.

Skal man bore hull i karosseriet, må det legges på grunning og lakk på den bare metalloverflaten før kabel tres inn. Bare tectyl blir i mitt hode ikke nok. Selv boret jeg hull i fanger bak og la kabel i kanalskjørtet frem og igjennom en plastpropp foran i karosseriet ved midtkonsollen. Plasserte vifta på konsollens h.side. Ulempen med dette er at den varme lufta blåser bakover og dermed blir det litt dugg på frontruta. Den forsvinner dog rimelig raskt etter litt coupevifte i gang.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA