Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Setetrekk

Startet av Kallagtunet, torsdag 06. oktober 2011, klokken 17:59

« forrige - neste »

Joachim

Hei elbilfrender!

Jeg tenkte det kunne vært gøy å ha en uoffisiell liste over forummedlemmenes status på bestilling og levering av Leaf. De som har lyst kan gi et lite rop nedover i tråden som inneholder FORHANDLER, KØNUMMER, LEVERINGSSTATUS og EKSTRAUTSTYR FRA FABRIKK

Jeg tar på meg oppgaven å vedlikeholde tabellen her i første post og sorterer det etter kønummer. Starter selvsagt med å legge inn meg selv.

Birger N. Haug, Rud:

KjøperKønrLeveringTilpasninger
Leaf_køno._88Okt/Nov 2011Blå, solcelle
Kristian54Kanskje ila 2011Hvit, solcelle
Joachim59I.l.a. vinterenHvit, (Solcelle hvis raskere lev.)
egonolsen75Ca jan/feb 2012Rød, Solcelle
nyttblad1401. kvartal 2012Ukjent

Birger N. Haug, Økern:

KjøperKønrLeveringTilpasninger
Trond.StromUkjentFør julSølv
2ELUkjentUkjentSort
AkselnUkjentFør julHvit, (Solcelle hvis raskere lev.)
kenmyhUkjentFebruar-aprilSort, Solcelle
ArhaUkjentQ1 2012Sort
AspirantenUkjentFør nyttårSølv, Solcelle
MARUIS_ELUkjentQ1/Q2Hvit, Solcelle
Ole CUkjentVinter 2011/12Hvit, solcelle
VaagenUkjentFør julHvit, solcelle
ArhaUkjentQ1 2012Sort

Brennes Auto AS, Sarpsborg:

KjøperKønr.LeveringTilpasninger
Rilum15Ukjent. Får vite mer i uke 41Sort
EnmiraUkjentUkjent. Blant de førsteHvit, Solcelle
jkirkeboukjentUkjent. Blant de førsteHvit
ElreyukjentUkjent. Blant de førsteRød, solcelle
Evertukjent02.12.2011Blå, solcelle

Sørlandets Bilsenter AS, Kristiansand:

i_expect4UkjentRød
dragmore15UkjentRød
Blip20UkjentRød, solcelle

Ålgårds Auto AS, Sandnes:

Kallagtunet3UkjentSølv, solcelle
StigzyUkjentOktober?Ukjent
daggadUkjentUkjentSølv
LarsEUkjentInnen mars/aprilBlå, solcelle
FinnøyukjentInnen 1. aprilSølv, solcelle

Witro Bil AS, Trondheim:

PrimusUkjentUkjentSvart
Morbus_76UkjentFørste leveringHvit, solcelle
NyzetaukjentFør 30. marsMetallic*

Autocenteret AS, Bergen:

ovev55UkjentBlå, solcelle

Antall "forumløv": 33

Joffe69

Hei

Birger N Haug, Rud  Jeg bestillte den 16/9-11
Fikk kø Nr 75 For levering Ca Jan/Feb 12 Rød m Solceller

Trond.Strom

Birger N Haug, Økern:

Kjøper   Kønr        Levering
Trond       ukjent   Før jul

Sølv metallic
vinterhjul
Gummi matter

laget intensjonsavtale med selger i september 2010 om å kjøpe en leaf, så noe bestillingsdato er vel delvis uavklart

i_expect

Jeg (eller dvs kona siden det er hun som skal stå som eier siden jeg allerede har en bil...) skrev kontrakt på rød Leaf i går. Var da fjerde person som skrev under da det var først i går vi kunne skrive kontrakt her (Sørlandets bilsenter, Kristiansand). Leveringtidspunkt er ukjent. Håper å få vite noe mer etter offisiell lansering 8. oktober.
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

Rilum

Bestilt hos Brennes Auto AS, Sarpsborg, 16.09.11, nr 15. Farge sort
Så håper å få så fort som mulig. Selger kunne ikke love noe, men skal få vite mere i uke 41  ;D
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

akseln

Er det noen som har fått et kønummer av BNH Økern?

Trond.Strom

tror ikke de har et kønummer system, ikke som de vil kommentere på i allefall

info derfra er at biler blir lagt i bestilling, og at mer nøyaktig leveransedato skal komme i oktober

8 oktober er offisiell salgsstart så forventer ingen ny info på den dagen, bortsett fra muligens litt media oppmerksomhet

eMoNor

Bestilt hos Brennes Auto i Sarpsborg 16. september. Hvit med solcelle/spoiler. Vet ikke kønummer, men skal være blant de første.

Sent from my Samsung using Tapatalk
Fredrikstad
Kursholder og rådgiver elektrisk mobilitet og lading

BMW i3 120Ah
BMW i3 94Ah (solgt 2018)
Tesla Model S 2014 (solgt 2017)
Volvo C30 Electric 2013 (levert i tilbake til Volvo i februar 2017)
Nissan Leaf 2011 (solgt 2013)
Vectrix elscooter (solgt 2016)

emobilitynorway.com

nyttblad

Var innom Økern på lørdag og da ble jeg spurt om jeg sto på en liste. Tilfeldigvis hadde jeg vært innom Rud i August og fikk da svar om at jeg kunne sette meg på en interesseliste til tross for at jeg hadde registrert interesse på nettet i våres.
I og med at jeg sto på liste på Rud og fysisk sett bor i Akershus ville de ikke tegne kontrakt med meg på Økern.
Dro derfor til Rud og tegnet kontrakt og fikk vite at jeg var nr 140 og kunne forvente bil i 1 kvartal 2012.
For min egen del hadde det ikke spilt noen rolle hvor jeg hadde kjøpt bilen idet jeg jobber i Oslo. Spørsmålet er derimot om man opererer med lister på Økern og om man eventuelt kunne fått bil raskere ved å bestille der. Rud har ihvertfall flere hundre på listene sine har jeg forstått.
Meget forvirret på hvordan systemet virker men på Rud følger de ihvertfall listene sine uavhengig av når man tegner kontrakt dvs i henhold til registrering av kjøpsinteresse.  Og det er jo forsåvidt rettferdig.
Tviler på om registrering på nettsiden er avgjørende.
Nissan Leaf (2012), Tesla S70D (2015)

jkirkebo

Sitat fra: Enmira på torsdag 22. september 2011, klokken 13:56
Bestilt hos Brennes Auto i Sarpsborg 16. september. Hvit med solcelle/spoiler. Vet ikke kønummer, men skal være blant de første.

Sent from my Samsung using Tapatalk

Samme her, dog hvit  uten spoiler. Vet heller ikke nummer da jeg ikke har spurt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kallagtunet

Ålgåards's Auto Sandnes, Sølv "med alt"  :-D

BE

Sitat fra: Kallagtunet på torsdag 22. september 2011, klokken 15:53
Ålgåards's Auto Sandnes, Sølv "med alt" nr 3 på deres liste :-D
Når skrev du kontrakt?
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Kallagtunet

Sitat fra: BE på torsdag 22. september 2011, klokken 15:58
Sitat fra: Kallagtunet på torsdag 22. september 2011, klokken 15:53
Ålgåards's Auto Sandnes, Sølv "med alt" nr 3 på deres liste :-D
Når skrev du kontrakt?

Meldte fra at vi skulle ha bil i mars. Kontrakt ble signert for litt siden. Slik jeg forstår det så forholder de seg til en liste når en først meldte at en ville ha bil. Om det er listen som Nissan hadde på deres sider (der jeg meldte at jeg skulle kjøpe bil) eller det er en liste basert når en kontaktet forhandler første gang vet jeg ikke, jeg gjorde begge deler i mars. Det blir spennende å se når en får bil, forhåpentligvis ikke om lenge. De har en demo bil (blå) og en utstillings bil i hallen (hvit). Prøvde demo bilen denne uken og den sto til forventningene, som var høye :-D

Ladefabrikken

Disse listen forhandlerene oppererer med tror jeg ikke man kan stole på. Noen har fått et nr andre har ikke fått noe nr. Jeg har ikke fått noe nr. bestilt svart bil fra Økern.
Snakket med Nissan importøren og de mente at registreringen på nettsiden skulle ha noe å si. Men jeg tviler litt på det.
Men vi få vente og se, mye rykter og græier med denne Leafen ;D
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Go-carter

håhåhå, gjett hva jeg har sett i dag! To stk leaf, en hvit og en blå, stå ferdig klargjorte på norsk bilklargjøring på drammenskaia i dag :) Så nå er det demobiler på vei ut!

...også så jeg en rød, registrert Leaf, på E18 utenfor Skøyen ca. 12 i dag.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA