Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Negative ting ved Nissan Leaf

Startet av Joffe69, torsdag 06. oktober 2011, klokken 15:59

« forrige - neste »

Joffe69

Hallo

Var på Birger N Haug på Ski i går å snakket med en selger.
Og han fortalte at battrivarmeren IKKE slår seg på før at det er under -10 Minus Gr.
Dette hørtes jo ikke bra ut.
For hvor ofte er det under -10 Minus Gr ?
Dette hadde han blitt fortalt når dem var på kurs. >:(
For dette må det gå ann å fikse vel.

RuneW

Tja, det kommer vel an på behovet? Hvis batteriet fungerer tett på optimalt, selv ved noen minusgrader, er det vel bare bortkastet å varme det opp? Jeg mener å ha hørt at Leaf-batteriet er ganske "temperatur-bestandig", men skal være forsiktig med å påstå noe.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Go-carter

Sitat fra: egonolsen på torsdag 22. september 2011, klokken 10:05
Hallo

Var på Birger N Haug på Ski i går å snakket med en selger.
Og han fortalte at battrivarmeren IKKE slår seg på før at det er under -10 Minus Gr.
Dette hørtes jo ikke bra ut.
For hvor ofte er det under -10 Minus Gr ?
Dette hadde han blitt fortalt når dem var på kurs. >:(
For dette må det gå ann å fikse vel.

Mener å huske at det ikke var før -20? Kanskje jeg husker feil. Uansett, varmeren er KUN for at lithiumbatteriet ikke skal fryse, noe det gjør når man passerer et visst antall minsugrader.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Ladefabrikken

Sitat fra: Go-carter på torsdag 22. september 2011, klokken 16:21
Sitat fra: egonolsen på torsdag 22. september 2011, klokken 10:05
Hallo

Var på Birger N Haug på Ski i går å snakket med en selger.
Og han fortalte at battrivarmeren IKKE slår seg på før at det er under -10 Minus Gr.
Dette hørtes jo ikke bra ut.
For hvor ofte er det under -10 Minus Gr ?
Dette hadde han blitt fortalt når dem var på kurs. >:(
For dette må det gå ann å fikse vel.



Mener å huske at det ikke var før -20? Kanskje jeg husker feil. Uansett, varmeren er KUN for at lithiumbatteriet ikke skal fryse, noe det gjør når man passerer et visst antall minsugrader.
Ja det var noe i den dur fyren fra nissan sa på møte i elbilforeningen her i sommer.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Rio

Varmen er for å forhindre at batteriet fryser, som kan skje ved en interntemperatur på -17 grader, tror jeg det var.

Jeg er dog også enig i at man burde ha en mulighet for å varme batteriet opp til +20 grader når det står til lading, eller etterpå.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA