Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Varmeapparat

Startet av Torben, onsdag 28. september 2011, klokken 11:58

« forrige - neste »

Torben

Hei alle sammen!

Vi har en peugeot 106 electric 98 modell som har gått ca 46 000km.
Nå har vi begynt å få litt trøbbel med batteriene. Sparelampen/varsellampen aktiveres allerede når 70-80% kapasitet gjenstår. Vi har prøvd å høre litt rundt om hva dette kan være og har fått tips om at noen av batteriene kan være dårlige eller ødelagte.
Det vi lurer på er om dette kan stemme? Og evt hvor mye dette vil koste.
Vi snakket med enviro drammen som nå er lagt ned, for en stund tilbake siden. De snakket om at dette kunne strekke seg opp mot 100 000kr som pris for batterier og arbeid.

Ønsker tilbakemelding med tips om hva vi bør gjøre og hvem som er greie å henvende seg til.
Håper på positive tilbakemeldinger

Mvh Torben Hummelshøj

Thomas Parsli

Du bør teste alle batteriene før du gjør noe som helst.

Elbilmek se (http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,3813.0.html)  tester ihvertfall batterier, litt usikker på om Enviro Nesbru gjør det og hva de tar for jobben.

Jeg synes 46.000km var vel tidlig, min P106 har nå gått  96.000km og jeg får ikke ladelampe før ved rundt 20%.
Tidligere har den gått 70-75km, nå får jeg ladelampe rundt 50-60km (har kjørt 62km uten lampe, men er forsiktig med batteriene for å unngå reversering).

Når (km) fikk dere problemer første gang?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

hens

#2
Enviro benytter nå Reacc til batteritest. Du treffer Jesper på 92 61 34 23.   Kan anbefales!

Å fortsette å kjøre når batteriet er sykt, kan medføre eksplosjon og da vil flere blokker gå med.

Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Torben

Tusen takk for svar!

Vi har hatt bilen gjevnlig inne på alle servicer, tror det startet for 500km siden. Har ikke brukt den mye etter disse problemene oppsto.
Tror vi tar kontakt med elbilmek for sjekk av batterier.
Tusen takk for hjelpen =)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA