Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model S# som kommer opp på my account på teslamotors.com?

Startet av Xirius, tirsdag 04. oktober 2011, klokken 13:03

« forrige - neste »

Xirius

Jeg synes det var greit med en egen tråd nå som lanseringsdatoen er klar!

Limer inn en epost jeg har fått fra Birger N. Haug:
SitatGode kunde!

Da er endelig Nissan Leaf klar for lansering i Norge!

Som tidligere kommunisert er Birger N. Haug AS på Rud en av få forhandlere i Norge som er kvalifisert som forhandler av denne fantastiske bilen.

Offisiell lanseringsdato i Norge er lørdag 8. oktober.

Pris på bilen er Kr. 269.900,- inkl frakt, klargjøring og leveringsomkostninger.

Her tilkommer da eventuelt fabrikkmontert ekstrautstyr som metalikk lakk (Kr. 5.000), solcellepanel bakspoiler (kr. 2.800,-).

Vinterhjul og gummimatter er heller ikke inkludert.

Bilen leveres med 5 års garanti, også for feil på den elektriske drivlinjen inkludert batteri.

I Nissan sin garanti er det ordinær veihjelp i 3 år, og det første året også for strømtom bil.

Nissan spanderer også de første 5 årenes abonnement på Carwings, bilens IT og kommunikasjonsystem.

I bilen ligger det ladekabel (10A) for tilfeldig lading.

Vår EMO partner Proxll AS tilbyr hjemmeladerløsning (16A), og vi vil informere mer om dette etter hvert.  Hjemmeladeren er selvfølgelig i vår utstilling.

Her hos oss finner du en hurtiglader som lader 80 % av kapasiteten på batteriet i løpet av 30-60 min.  Denne er til fri benyttelse for våre kunder.

Nissan Leaf finner du allerede nå utstilt i vår nyoppussede salgshall, og du er hjertelig velkommen til å komme å ta en titt. 

Demobil vil det fortsatt være en stund til før er tilgjengelig, men den ventes å være på plass innen offisiell lanseringsdato.

Vi åpner for forhåndssalg førstkommende fredag kl 09:00, og vi setter da i gang arbeidet med våre ventelister, hvor blant annet du er ført opp.

Vi ber om forståelse for at det er mange på disse listene, så det kan fort ta noen dager før vi tar kontakt med nettopp deg, men det skal ikke bli lenge å vente.
Nissan Leaf - 2012
Tesla Model S 85 - 2014
Think City Zebra - 2008 (solgt)

Arha

Begynner å nærme seg 290K med vinterhjul og annen farge enn sort.    ???
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Trond.Strom

Hva er lansering?
er det første levering til kunde som skjer 8 oktober?

kenmyh

Da ser det ut til at jeg havner på Rud jeg også! :) Nå gleder jeg meg veldig kjenner jeg! :D
Skedsmo | Mekaniker for Henningstad Racing Team - www.henningstad.com

Svart Leaf levert 07.02.12, kjørt 31000 km!

Lipo

Sitter her med en rykende fersk signert Leaf kontrakt :)

Er nr 9 i køen og kan regne med leveranse i starten av november. De garanterer imidlertid kun levering før jul.

Med vinterdekk på alu, metallic (alle farger utenom sort), solcellepanel, matter, og registrering dro prisen seg over 290 gitt.
Det er fortsatt en rimelig elbil om man sammenligner med i-miev og de andre.

Da er det bra å glede seg, og prøve å få solgt den gamle rustne fossilen...

nyttblad

Spent på hvordan køsystemet deres virker. Rud opererer med fredag kl 9 for forhåndssalg og at de da skal ringe rundt.
Leser her inne at andre har bestilt og signert allerede. Er noen forhandlere tidligere på enn andre?
Vil kun de som står på venteliste bli kontaktet i rekkefølge eller vil de som kommer innom kunne signere med en gang?
Har på følelsen at det er menge om beinet for å få bil her.
Nissan Leaf (2012), Tesla S70D (2015)

Lipo

De har en første gruppe på 80 biler som fordeles til de først på lista. Selgerne får visst mange kreative tilbud ja...

trondhla

Her tror jeg det er en del kroner å spare. Vinterhjul kr 14000??????
Bytt kun dekkene eller kjøp standard felger. Kjøp lufttrykksensorer f.eks her:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Nissan-Universal-Wheel-Tire-Air-Pressure-Sensor-TPMS-/330571554093?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4cf7999d2d

http://www.nissantpms.com/

Kalibrering til ECU kan man gjøre "overalt". Det må angies ID for sensor og plassering på bil. Det er fritt verkstedvalg her til land og biler har idag standard kontakt.

Dørkmatter handles best på Biltema. Solceller og rustbeskyttelse kan man jo koste på seg

Kr 20 000 spart  8)

jkirkebo

Sitat fra: Lipo på onsdag 14. september 2011, klokken 15:11
Sitter her med en rykende fersk signert Leaf kontrakt :)

Med vinterdekk på alu, metallic (alle farger utenom sort), solcellepanel, matter, og registrering dro prisen seg over 290 gitt.
Det er fortsatt en rimelig elbil om man sammenligner med i-miev og de andre.

Det er rimelig i forhold til andre biler også. Jeg har tidligere sammenlignet den med en Golf 1.6TDI prismessig og størrelsesmessig. De koster omtrent det samme. Men Leafen er svært godt utstyrt. Skal du ha en Golf 1.6TDI med tilsvarende utstyr (navigasjon, parkeringsvarmer, DSG-kasse, keyless entry, iPod-inngang, bluetooth telefonforberedelse osv. osv) så kommer Golfen på over 350.000 kroner uten vinterdekk. Dvs. at Leafen er 75.000 kroner billigere :)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

gbzdoc

DSG? Må jo ha en CVT kasse for å få samme myke kjørefølelsen som på elbil, uten at jeg har sjekket om Golfen kan leveres med det. ;)

hank

Det vil ta måneder/år før alle kan få levert Leaf.  Hva med å importere fra Danmark eller Sverie?  Antar at Nordic modellen også vil kommer.  Leaf ruller vel rundt i Nederland allerede, noen som veit om det også er Nordic utgaven?   Mulig man må tenke alternativt her i tilfelle norsk levering går treigt.

Stigzy

Jeg ringte nettopp min forhandler i Stavanger, Ålgård Auto. Jeg er number 44 på listen til å få leaf og han regnet med å få den levert innen oktober, verste fall november. Håper det går etter planen og ikke blir noen utsettelser. Det ble prøvekjøring fra og med mandag neste uke, per dags dato står det kun en leaf til utstilling. Tenkte meg ein tur bort i slutten av uken for å prøvekjøre :D
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

daggad

SitatDet vil ta måneder/år før alle kan få levert Leaf

Det tror jeg ikke. Kanskje et par mnd, men langt ifra år.
Nissan produserer godt av disse bilene som foreløpig er for spesielle for den gjengse bilkjøper i norge, og langt for dyre i en del andre land.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Ladefabrikken

I Danmark er prisen 290 690kr og den prisen er nok med dansk moms. Det vil si litt over 230 000kr før moms.
De skal lansere Leaf samtidig med Norge. Hva med å stikke over sjøen og kjøpe den der, sikkert ikke så lang venteliste der.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

daggad

Sitat fra: 2EL på torsdag 15. september 2011, klokken 12:32
I Danmark er prisen 290 690kr og den prisen er nok med dansk moms. Det vil si litt over 230 000kr før moms.
De skal lansere Leaf samtidig med Norge. Hva med å stikke over sjøen og kjøpe den der, sikkert ikke så lang venteliste der.

Hmmm...god ide !?

http://www.bilsektionen.dk/nissan-leaf-pris-i-danmark-offentliggjort/
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA