Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LED-kjørelys

Startet av Lars C. Krogenæs, tirsdag 04. oktober 2011, klokken 10:31

« forrige - neste »

Go-carter

Sitat fra: froland på lørdag 28. januar 2012, klokken 17:25
Hei! Tja hvis Enerdel er ferdig, så er vel Thinkprosjektet til russeren også ferdig. For det er vel han som eier begge nå. Jaja, sånn kan det gå. Froland.

Da får vi håpe at noen med noe mer vett, og interesse for Th!nkeiere tar over boet.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

froland

Ja, bobestyreren etter thinkkonkursen må jo ha gjort en sabla dårlig jobb. Det var jo flere intresenter. Sauskolt spør du meg. froland.
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

jahnarne

Har lest litt om konkursen til Enerdel i dag og om man skal tro avisene vil vi snart se et restrukturert selskap som viderefører batterimerket.

commiesoft

De er vel egentlig ikke ferdige ennå? Think har jo gått konk fire ganger, og om
Ener1 går konk en gang er vel ikke det noen big deal?

Dette går sikkert bra til slutt  ;D

Når det gjelder batteriet, så prduserer f.eks Thundersky blokker i alle størrelser,
men om de ikke har samme formfaktor som Ener1 cellene, så kan det bli vanskelig
å bytte ut defekte enkeltceller, som jo er det mest sannsynlige problemet.
Think City 2011 Li, XEL Cruiser lett MC 2010, EVT 4000e scooter 2008, Eco ride Avenue City + Alprace Ecorus 2012  elsykler, gøtt humør :)

Elmo

#34
Sitat fra: commiesoft på lørdag 28. januar 2012, klokken 18:28
De er vel egentlig ikke ferdige ennå?
Sitat fra: jahnarne på lørdag 28. januar 2012, klokken 18:11
Har lest litt om konkursen til Enerdel i dag og om man skal tro avisene vil vi snart se et restrukturert selskap som viderefører batterimerket.

Husk på at "charter 11 bankruptcy" ikke er en konkurs, men en beskyttelse mot konkursbegjæringer.  Selskapet beskyttes mot at enkeltkreditorer kan begjære dem konkurs i en tid mens de jobber med refinansiering eller ny kapital. Tror ikke noe tilsvarende finnes i Norge.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Sitat fra: commiesoft på lørdag 28. januar 2012, klokken 18:28
Når det gjelder batteriet, så prduserer f.eks Thundersky blokker i alle størrelser,
men om de ikke har samme formfaktor som Ener1 cellene, så kan det bli vanskelig
å bytte ut defekte enkeltceller, som jo er det mest sannsynlige problemet.

Ser for meg en løsning der noen biler får helt ny pakke med f.eks Thundersky celler, og at ev. fungerende rester fra en utbyttepakke kan brukes til andre biler. M.a.o. "same procedure as last year" eller slik vi holder classic'ene på veien. Noen får Lithium, mens andre får NiCd blokker fra førstnevnte. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

PerBear

Sitat fra: commiesoft på lørdag 28. januar 2012, klokken 18:28
...om de ikke har samme formfaktor som Ener1 cellene, så kan det bli vanskelig
å bytte ut defekte enkeltceller, som jo er det mest sannsynlige problemet.

Litiumcellene må også matche på kjemi, indre motstand, temperaturområde og kapasitet for å kunne brukes i samme batteripakke.
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

POSi411

Litt mer info og betraktninger her: http://www.greencarreports.com/news/1072320_electric-car-battery-maker-ener1-files-for-bankruptcy-but-isnt-dead?fbfanpage
Og et fint bilde av Think'en uten batteri!

Lurer forresten på om Investinor kom seg ut av Ener1 før konkursen.........
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

Go-carter

Litt morro:

Er i Helsinki nå på skoletur, og på flyet i januar(!) utgaven til flybladet, dukket det en annonse om Think City, i kledd Securitas-reklame. Ironisk, siden det er en god stund siden de har gått konk.



I tilegg viste det seg at denne siden fortsatt er oppe og går:

www.thinkcity.fi
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

POSi411

POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

commiesoft

Fin link, PosI411! Det er liv i katta ennå, den har vel strengt tatt bare
brukt opp fire av ni liv på 19 år, så dette ser ikke feil ut.

To mann på jobb koster penger, så de har helt sikkert en plan.

Når det gjelder nytt fra Thinken min, så virker det som om batteriet har
gått seg til og får litt lenger rekkevidde nå etter 15000km.
Think City 2011 Li, XEL Cruiser lett MC 2010, EVT 4000e scooter 2008, Eco ride Avenue City + Alprace Ecorus 2012  elsykler, gøtt humør :)

El rayo

Har ikke sett noe om ny kapitalinnsprøyting i norske media, men i Sverige har de fått det med seg.
http://www.dn.se/motor/friskt-kapital-till-norsk-elbil
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

commiesoft

Svenskene har et slags software problem med publiseringssystemet sitt,
eller en dritings reporter som nettopp våknet opp etter to års dvale med
hue oppi, ehh.. raeva. :)
Think City 2011 Li, XEL Cruiser lett MC 2010, EVT 4000e scooter 2008, Eco ride Avenue City + Alprace Ecorus 2012  elsykler, gøtt humør :)

froland

Hei alle Thinkere! Noe nytt om den russiske baron og Think? Eller er den død og begravet? Froland
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

El rayo

Nylig postet på http://autos.groups.yahoo.com/group/think_ev/
"I heard a couple months back that Alain Haag is the new CEO of Think (not EMS, Electro Mobility Solutions or whatever it is called that Zingarevich owns). I believe engineering is now in Munich."

Det ryktes også fra USA at en 4-seter er under utvikling. Jeg tipper i såfall at den blir produsert på den nye fabrikken i Indiana, USA og blir tilgjengelig på det amerikanske markedet først.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA