Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LED-kjørelys

Startet av Lars C. Krogenæs, tirsdag 04. oktober 2011, klokken 10:31

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Med bakgrunn i Think-konkursen sommeren 2011 tar vi i denne tråden for oss nyheter rundt re-introduksjon av bilen på det norske markedet, og oppbygging av en organisasjon for salg av deler og reparasjon av bilene.

Siste nytt fra 13. september 2011 kan du nå lese på elbil.no:
http://elbil.no/elbiler/461-reparasjon-av-thinker

Lars C. Krogenæs
Forum Admin
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Go-carter

Er det noen som har prøvd å personlig henvende seg til deleleverandørene, for å kjøpe deler? Kommer riktig nok sikkert an på produsentens velvilje, men alle vil vel selge ;)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

el nino

Flott at du lager en slik tråd og kommer med disse (positive) nyhetene, Lars. Det skal bli spennende å følge med videre i utviklingen av det nye selskapet :)

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: el nino på tirsdag 13. september 2011, klokken 22:14
Flott at du lager en slik tråd og kommer med disse (positive) nyhetene, Lars.....

Jeg tar til meg alle de positive tilbakemeldinger jeg kan få ;), men det var nok Hans i Elbilforeningen som hadde undersøkt og skrevet artikkelen. Jeg bare videreformidlet. Sender derfor en stor takk til Hans, som holder oss oppdatert.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

ChrisD

Er think tilbake ?
Fikk mail fra en leverandør i dag  hvor det stod følgende etter jeg hadde spurt om garanti osv :

" Hei igjen Christopher.

Da har jeg fått svar fra sjefen min her. Han har snakket med Think i dag.
Think har satt i gang produksjonen igjen og blant annet nettopp ansatt ny ettermarkedsjef, så ser det det veldig lyst ut for Think sin del.
Da er alt til det normale om kort tid.

Er du interessert i en av våre Thinker? "

Noen andre som har hørt om dette ?  ???

Lunde

Hmm høres merkelig ut spørr du meg... ::) Dette handler ikke om en Ettermarkedssjef eller ei. Dette handler om hundrevis av underleverandører som ikke nødvendigvis finnes lenger eller som enten ikke kan eller vil levere komponenter de tidligere leverte. De aller fleste av dem har tapt mye penger i minst to omganger. Ikke gitt at de vil satse på en tredje runde er jeg redd  :-\
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

commiesoft

ChrisD, dette er jo nyheter vi venter på alle mann, men de er nok litt optimistiske.

Men, om du tror at denne forhandleren vil være her også om fem år, så er det vel bare å handle, er det ikke? :)

POSi411

POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

Go-carter

Sitat fra: POSi411 på tirsdag 22. november 2011, klokken 13:06
Ser ut som Th!nk/EMS har ansatt ny sjefs-designer!
http://www.fernandoocana.co.uk/

Synd de ikke ansatte en norsk designer  ???

Vel, en får ta vare på det som en gang var...
TMX60D
Leaf S 2015

POSi411

Tyder ihvertfall på at det skjer et eller annet der nede. De har jo tydelighvis registrert firmaet i Tyskland også nå.
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

commiesoft

Gode nyheter, ny 'head of design. og registrering!

Dette går vår vei, snart er Think tilbake i god gammel form!  8)

commiesoft

Eller kanskje ikke.. Jeg føler det som om jeg sitter i blåfrossen og forlatt i Thinken min mens vinden uler og svarte tordenskyer tårner seg opp i horisonten..  ;)

Er det virkelig ingen her som har bare et lite te-lys med info om hva de driver med for tiden ??
Think City 2011 Li, XEL Cruiser lett MC 2010, EVT 4000e scooter 2008, Eco ride Avenue City + Alprace Ecorus 2012  elsykler, gøtt humør :)

Go-carter

Sitat fra: commiesoft på mandag 19. desember 2011, klokken 20:37
Eller kanskje ikke.. Jeg føler det som om jeg sitter i blåfrossen og forlatt i Thinken min mens vinden uler og svarte tordenskyer tårner seg opp i horisonten..  ;)

Er det virkelig ingen her som har bare et lite te-lys med info om hva de driver med for tiden ??

Det er vel bare å maile Waitz? En stund siden sist jeg snakka med han nå, men han svarer som regel.
TMX60D
Leaf S 2015

ChrisD

Jeg fikk plutselig mail fra en forhandler jeg drev å snakket med ang en ny think. Han hadde vist vært på ferie en stund, jeg hadde vist spurt han et spørsmål ang garanti rett før han dro ut i ferie som han ikke rakk å svare på.. uansett han skrev følgende :

" Det jeg vet er at flere verksteder nå har begynt å reparere på bilene som har stått en periode. Think har visst startet opp produsjonen igjen, ansatt ny ettermarkedsjef, så nå er alt på plass igjen.  "

Hvor han har fått denne infoen fra veit jeg ikke.

Haahov

Ser at de legger ut ny think på Finn (Melhus bil). Så det ser ut som det er noe på gang...
E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA