Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva koster egentlig en bensinpumpe?

Startet av mykle, mandag 03. oktober 2011, klokken 16:03

« forrige - neste »

mykle

Hei !
Noen av dere som har oversikt over gode verksteder som kan gjøre reperasjoner på 2008 + Think ?

Ikke alle av oss har kjøpt gjennom Røhne og Selmer eller annen forhandler. Jeg kjøpte min direkte fra Think i sin tid.

Ser langt etter garantireperasjoner , men ting må repareres. Jeg regner med å betale på lik linje som en må på en gammel bil som går i stykker.

Har brukt Automotive tidligere, men de er noe uklare på om de vil fortsette. Røhne og Selmer sier de har mer enn nok med de bilene de har solgt.

Hører noen klank, klank lyder etter oppbremsing som jeg tror noen burde sett på  :)

Spørsmålet er hvem har kunnskap og hvem vil i det hele tatt reparere Think på regning for tiden?

HHF

Dersom Automotive bare er uklare, men ikke avvisende, ville jeg brukt dem. Det er relativt få, om overhodet noen, verksteder som har så god erfaring som dem ihvertfall.
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Lunde

Høres ut som en foring i bakre del av bærebrua foran.  Jeg er så heldig at jeg har Skytta Bil like oppi veien. Der jobber det PSA eksperter å de kjenner understellet som sin egen bukselomme.  Vil vel anta et rene mekaniske utfordringer tas på strak arm av PSA kyndige og annet andre steder også ;-)

Kjøpte min på samme vilkår som deg, garantien har gått ut uansett og bilen går veldig bra om dagen. Får krysse fingra å håpe ting kommer i ordnede former.

En ting som i hvertfall ikke nytter er å få panikk og skjelle ut de som er i det systemet vi bør samarbeide med for fremtiden  ;)
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

Go-carter

Hvilken bil er det som er malen for understellet på dagens think? Trodde du kun var den gamle som hadde "like" komponenter.. :P
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Lunde

P106 Saxo forstilling. Bak lurer jeg på om det kan være en 306SW (stasjonsvogn) Aksling. Kan ikke være så vrient å få det bekreftet.

Mye Ford Focus i og omkring rattet...
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

Go-carter

#5
Takker! Det gjør det jo enklere å finne deler...

Dette har jeg funnet felles fra Ford, hittils;

Øvre bremselys bak(2-dørs Focus --> 04)
Lysbryter
Ratt, airbag, passasjerairbag(Focus --> 04)
Blinklys/Vindusviskerhendel(Focus --> 04/Mondeo --> 03/Fiesta --> 02)
Dørhåndtak(utvendig og innvendig) (Mondeo MK3)
Vindusheis, delenr: 98AG-14529-CB
Bryter for åpning av bakluke Ford Ka 1996-2007

Vindusheis-knappen finnes også som ett trykk for å få ruta helt ned, men elektronikken lå visstnok i hjernen, og ikke i knappen.

Men er det noen som vet om det kan programmeres inn cruisekontroll på 08-11 Think'er? Får jo ratt fra Ford med knappene, så hadde vært kjekt å hatt... :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

mykle

Takk for mange gode innspill!
Skal ta en telefon til Automotive igjen. Øyvind, siden dette sannsynligvis er noe mekanisk/understell-isj så høres ikke Skytta Bil så dumt ut heller. Ikke alt for langt unna er det heller.

Ingen grunn til å kjefte og banne, lite problemer med en fortsatt suveren elbil  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA