Oppdatering av BMS software på siste service

Startet av snoemann, lørdag 30. juni 2018, klokken 11:17

« forrige - neste »

snoemann

Er det noen som vet hva slags oppdateringer som ligger i den siste software updaten?
Det ble beskrevet som "små justeringer" i forhold til batteristyring, men jeg fikk ikke detaljer.

Nysgjerrig på hva det kan være.
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

leafnor

Sitat fra: snoemann på lørdag 30. juni 2018, klokken 11:17
Er det noen som vet hva slags oppdateringer som ligger i den siste software updaten?
Det ble beskrevet som "små justeringer" i forhold til batteristyring, men jeg fikk ikke detaljer.

Nysgjerrig på hva det kan være.
Du finner svar her:
https://insideevs.com/nissan-issues-software-fix-for-2016-17-leaf-battery-reporting-issues/
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

snoemann

Takk! :)

Spesielt interessant for meg er dette "calculate the distance remaining"

Lurer på om jeg merker forskjell på beregningene i hverdagen  ... skal følge med
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

Rossifan46

Sjekket med Birger N. Haug Rud nå, og hun på verkstedet så at min bil (Tenka 30kWh 2017) lå inne med en kampanje. Denne vil bli oppdatert ved neste service. Regner da med at dette er BMS fix  :)
Kia Niro EV
Nissan Leaf Tekna 30 kWh
Tesla Model S 85 AP1

Rossifan46

Da har bilen vært inne for SW fix. Tok et skjermdump av batteriets status før og etter i Leaf Spy.

Det kan for meg se ut som det etter fix'n er frigjort noe mer energi fra batteriet. AHr og kWh har økt med ca 2,8%.


Se vedlagt PDF for flere detaljer.
Kia Niro EV
Nissan Leaf Tekna 30 kWh
Tesla Model S 85 AP1

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA