Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kewet 2 tilsalgs

Startet av Baltor, søndag 02. oktober 2011, klokken 19:13

« forrige - neste »

commiesoft

Den første mopeden min var en Honda C100 Super Cub. Verdens mest solgte moped, og den nye el-scootern de lanserer likner så mye at jeg bare må ha en.

Om den kommer hit til Norge da. Kellox snorker sikkert videre som vanlig. De
fikk ikke med seg super cub'en heller, så det er mulig vi går glipp av denne
også.  ;D

tykjepelken

Dette kjem vel ikkje som ei overrasking i desse dagar ;D

Litt meir info frå Honda.

Sterk nok motor, men rekkjevidda var triste saker:

SitatThe EV-neo is a battery electric scooter. It operates using a 2.8kw motor and a Lithium-ion battery. The EV-neo has a range of 34km at 30km/h on level ground* The regular charger takes the battery from zero charge to a full charge in approximately 3.5 hours** and is a highly portable unit that fits neatly in the cargo space beneath the seat of the EV-neo. The rapid charger fully charges the EV-neo in approximately 30 minutes**.

* Honda calculations based on predetermined test conditions (user results may vary based on weather, road conditions, vehicle condition and maintenance, and other parameters).
** at ambient temperature of 25 °C

commiesoft

Enig med det om rekkevidde, men den jeg bruker nå (EVT 4000) går ca 25km,
og det holder faktisk for meg.

Honda er i en helt egen klasse når det kommer til kvalitet, så det er bra de endelig har en elscooter på gang.

En annen ting med denne mopeden er at den er beregnet på å frakte ting, og at
du får med deg mye last både på på bagasjebrettet og foran.

Andre rare ting er at motoren er utstyrt med reduksjonsgir og sentrifugal clutch!!

Og trommelbremser foran og bak.. Men det er dumt å le for tidlig, Honda vet  nok hva de driver med.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA