Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her

Startet av Gordon Retriever, fredag 22. juni 2018, klokken 14:24

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Såvidt jeg kan se er ingen av de 6 bilene registerført i Bergen.  Det betyr selvsagt ikke at en bil kan være solgt av en forhandler i området til en utenbys kunde.

Det ser ut som om fire av de seks bilene er solgt fra samme forhandler, siden de har nær etterfølgende registreringsnumre som slutter på 39, 42, 43 og 44.

Til sammenligning tilhører de manglende numrene i serien - 40 og 41 -  Ioniqer som ankom Norge henholdsvis 19. september og 3. oktober.

Kjetil1986

Fikk SMS av forhandler nå for 10 min siden.
Bilen ankommer hos forhandler 25.12.2018 Kønummer 1759, pulse red med skinn.

Jeg klarer ikke helt å tro på at det skal komme så mange biler på to måneder. Får bare vente å se...
Model 3 long range 2021

Cral

Jøss, ekstraservice. Får bilen første juledag, sikkelig julegave jo :p
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Kjetil1986

Sitat fra: Cral på onsdag 24. oktober 2018, klokken 11:19
Jøss, ekstraservice. Får bilen første juledag, sikkelig julegave jo :p

Hehe  :D Blir vel dårlig med utlevering den dagen ja.
Model 3 long range 2021

trykkertor

Be de vente med å registrere den til januar 2019.
De skal jo uansett klargjøre den i romjulen, får den registrert osv.
Da ville jeg heller hatt regdato 2019 enn siste få dagene 2018.

Kjetil1986

Sitat fra: trykkertor på onsdag 24. oktober 2018, klokken 12:42
Be de vente med å registrere den til januar 2019.
De skal jo uansett klargjøre den i romjulen, får den registrert osv.
Da ville jeg heller hatt regdato 2019 enn siste få dagene 2018.

Forhandler har bekreftet at den blir registrert som en 2019 modell  :+1:
Model 3 long range 2021

Zattaxu

Sitat fra: Zattaxu på mandag 08. oktober 2018, klokken 19:17
Har nr 30X. Galactric Grey med skinn. I kontrakten var levering stipulert til sep/okt. I forrige uke når vi fikk oppdatert leveringstidspkt., fikk jeg beskjed om november. Ble ringt opp av forhandler i dag med spørsmål om jeg ville ha Dark Knight og skinn + pristillegg i stedet. Bilen kommer med båt i slutten av oktober og utlevering første halvdel av november. Takket ja til det, da forhandler ikke kunne si noe sikkert om levering av Galactic Grey.
Fikk 18.10 beskjed om at bilen var ankommet Drammen havn, og antatt levering var i månedsskiftet oktober/november. I dag fikk jeg beskjed om at bilen var holdt igjen etter ordre fra fabrikk. Noen som har en formening om hva det kan være, eller har fått tilsvarende beskjed? Synes egentlig Hyundai har hatt en ryddig prosess (vet andre mener noe annet), men nå vil jeg bare ha bilen snart...

navyelsen

Sitat fra: Zattaxu på onsdag 24. oktober 2018, klokken 15:13
Har nr 30X. Galactric Grey med skinn. I kontrakten var levering stipulert til sep/okt. I forrige uke når vi fikk oppdatert leveringstidspkt., fikk jeg beskjed om november. Ble ringt opp av forhandler i dag med spørsmål om jeg ville ha Dark Knight og skinn + pristillegg i stedet. Bilen kommer med båt i slutten av oktober og utlevering første halvdel av november. Takket ja til det, da forhandler ikke kunne si noe sikkert om levering av Galactic Grey.
Fikk 18.10 beskjed om at bilen var ankommet Drammen havn, og antatt levering var i månedsskiftet oktober/november. I dag fikk jeg beskjed om at bilen var holdt igjen etter ordre fra fabrikk. Noen som har en formening om hva det kan være, eller har fått tilsvarende beskjed? Synes egentlig Hyundai har hatt en ryddig prosess (vet andre mener noe annet), men nå vil jeg bare ha bilen snart...

Du bestilte opprinnelig GG farge, men fikk tilbud om å til DK for tidligere levering?
Mulig at fabrikken har satt ned foten mot dette "byttet", og at du derfor må vente på levering av din Galactic Grey.
Så går bilen i stedet til neste mann på lista som bestilte Dark Knight.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Zattaxu

Sitat fra: navyelsen på onsdag 24. oktober 2018, klokken 15:30
Du bestilte opprinnelig GG farge, men fikk tilbud om å til DK for tidligere levering?
Mulig at fabrikken har satt ned foten mot dette "byttet", og at du derfor må vente på levering av din Galactic Grey.
Så går bilen i stedet til neste mann på lista som bestilte Dark Knight.

Det er jo selvfølgelig mulig, men tviler på at fabrikken legger seg opp i tildelingsprosessen i Norge. Ettersom det var importør som kom med forslag til forhandler om at jeg skulle få DK i stedet for GG, tror jeg heller ikke de uten videre reverserer en slik prosess.

andy99

Sitat fra: Zattaxu på onsdag 24. oktober 2018, klokken 15:13
Bare spekulasjon, men det må ha vært noen biler som har hatt problemer teknisk eller software. De siste bilene brukte veldig lang tid fra levering til registrering, som for meg tyder på at det har vært noe galt med dem. Så kanskje du har maks uflaks og har fått en slik "mandagsbil". Men igjen bare spekulasjoner. Jeg har bil i Drammen som har status "venter på transport".
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

tuono

Skjer litt av hvert.
#1500ognoe. Lukeløs hvit skinnbil.
Fikk oppdatert beskjed om at des/jan sto uforandret.
Fikk deretter beskjed om at bilen var ferdig produsert 3/10 og ventet på båt.
Neste beskjed ei uke-halvannen seinere var at bilen var i Bremerhafen for omlasting. Estimert klar til utlevering fra forhandler medio november.

Har en forhandler som følger oss vedig tett opp og helt tydelig skjønne at folk har et informasjonsbehov. Så man trenger ikke å mase.

Limodriver

Det kan høres ut som det er Norsk Tipping sitt callsenter dere har kontakt med når det gjelder levering av biler.

Det ville nok ha vært svært klokt av HMN å ikke skrive kontrakter på hele køen, men fokusert på de første x kundene og deretter gått videre i køen ettersom biler blir levert. Det er sikkert en begrunnelse for hvorfor de valgte løsningen med å ta hele køen i en vending, men jeg er av den klare oppfatningen at det var uklokt og ikke til kundenes fordel. Det er kanskje slike vurderinger en gjør når en mener en har kunder i fleng - gitt at det varer...... Først den søte kløe så den sure svie.

trykkertor

Sikkert noe slikt som at "det landet som kan legge inn flest gyldige kontrakter" får størst tildeling av biler fra fabrikk.

Sorlandsinv

Likevel irriterende at folk som har dobbelt så stor kønummer enn meg vet når de får bilen, og jeg får null info fra Mobile.
begynner å lure på om de spekulerer i å ringe meg dagen før levering, og gi med skikkelig ræva pris på innbyttebilen - siden jeg hverken kan selge den før (da jeg ikke vet noe om når jeg får bil), eller etter (da jeg må ha det som en del av finansieringen).

tuono

Det kan jo være at en kunde med lavere nummer og samme konfigurasjon som hva jeg hadde kansellerte imens bilen var på kjøl mot europa. Og at jeg da fikk denne bilen.
Så da er det sikkert en etter meg som blir glad når han får beskjed om at den hvite med skinn og uten luke, opprinnelig beregnet på meg, kommer fortere enn forespeilet.

Synes ikke den ordningen er så halvgal.
Det som er sykt er de som har fått påtrykt seg disse bindene kontraktene. Skulle ikke vært lov spør du meg. Heldigvis er det endel forhandlere som ga faen i det tullet der.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA