Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her

Startet av Gordon Retriever, fredag 22. juni 2018, klokken 14:24

« forrige - neste »

birgerdammen

Nr. 372, P red, skinn, båt lander slutten av august, utlevering Primo september

Aregberg

Ser at mitt kønr. ikke er oppdatert med farge og tilvalg. hva kommer dette av? (Kønr 440)

Navl1

Sitat fra: Aregberg på onsdag 01. august 2018, klokken 14:11
Ser at mitt kønr. ikke er oppdatert med farge og tilvalg. hva kommer dette av? (Kønr 440)

Den informasjonen er det kun du, din forhandler og Hyundai som sitter på. Siden denne siden ikke har noe med din forhandler eller Hyundai å gjøre, så er det kun en person som kan oppdatere oss på hva farge og tilvalg på akkurat din bil er.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

Sitty008

Kønr. 31. Forventet bil hos forhandler 28.aug estimert utlevering 30. Aug. 18 sommer hjul fra bensin Kona. Lys i gulv og dører. Stoff matter og plast bagasjeroms matte. Takstativ "flush".

andy99

Sitat fra: Sitty008 på onsdag 01. august 2018, klokken 15:06
Kønr. 31. Forventet bil hos forhandler 28.aug estimert utlevering 30. Aug. 18 sommer hjul fra bensin Kona. Lys i gulv og dører. Stoff matter og plast bagasjeroms matte. Takstativ "flush".
Nice!  :+1:
Også bestilt 18 tommer fra fossil KONA, men får ikke bil før desember (så rett på vinter). Spent på forbruket ditt med 18 tommere.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

HPSE

Hvilke 18" felger er det dere har bestilt? Husk at fossilkonafelgen på 18" ikke er typegodkjent for EV... Denne:
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

andy99

Sitat fra: HPSE på onsdag 01. august 2018, klokken 15:46
Hvilke 18" felger er det dere har bestilt? Husk at fossilkonafelgen på 18" ikke er typegodkjent for EV... Denne:
Det er den du har bilde av.
Så lenge innpress og rulleomkrets er innenfor, er de lovlige. Men om det er OK i forhold til importør er usikkert, men det blir et problem mellom forhandler og importør.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Trond.m

Litt OT, men jeg ville vært skeptisk til å gå opp i felgdimensjon for en bil som allerede er dårlig dempet for rullestøy. Personlig prioriterer jeg komfort framfor penere utseende, men det finnes sikkert 18 tom dekk som støyer mindre enn standarddekkene i 17 tom

Sitty008

Hei, ja det er de her. Har egentlig ikke tenkt over typegodkjenning.
Tenkte det var bedre med felger ifra hyundai enn å kjøpe uoriginale.

Ja, jeg gleder meg nå. Skal poste her når jeg får bilen og hvordan forbruket blir.

En ting jeg stusser på. Første båt ankommer imorgen. Tar det ofte så langt tid å klargjøre bilen på ankomst havna? Eller er det at bilen min ikke kommer på første båt?

Sitat fra: HPSE på onsdag 01. august 2018, klokken 15:46

Navl1

Sitat fra: nix på onsdag 01. august 2018, klokken 18:16
Ca 200-ish foran i køen, samme konfig. Ikke fått noen beskjed.

Hurra for en skikkelig køordning!  :+1:

Ta en telefon til forhandler da vel.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

Ove Braathen

#277 hvit med skinn , ellers standard +vinterdekk, levering antydet sept

trykkertor

Sitat fra: nix på onsdag 01. august 2018, klokken 18:16
Sitat fra: birgerdammen på onsdag 01. august 2018, klokken 13:41
Nr. 372, P red, skinn, båt lander slutten av august, utlevering Primo september
Ca 200-ish foran i køen, samme konfig. Ikke fått noen beskjed.

Hurra for en skikkelig køordning!  :+1:
Kan være din kundebehandler/selger er på ferie, og beskjed ligger i hans/hennes inbox.

HPSE

Forhandlerne får ikke "beskjed" om når bilene kommer, men de har tilgang til et system med lister der denne infoen står (for biler/båter som er på vei)

Så om man kontakter forhandler og ber de sjekke i dette systemet, så skal de kunne se det hvis bilen er sendt og når da forventet ankomst til drammen / forhandler er... Men er ikke sikkert alle hos forhandler vet hvor de finner dette hvis noen er på ferie osv.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Kroksleiven

Kønummer 8875 - Ceramic blue, soltak

Siste tilbakemelding fra selger "forventet levering Q1 2020, men på grunn av alle som har trekt seg kan du forvente neste høst".

Har ikke all verdens tillit til denne selgeren, så vi får nå se..

jorgenbsk

Sitat fra: Gordon Retriever på mandag 30. juli 2018, klokken 16:42

Kønummer           Estimert leveringstid      Ny leveringstid         Utlevert              Spesifikasjon                 
        480         Okt/nov     Siste halvdel sept, mulig okt               Dark-k Lær                

Takk for at du holder listen oppdatert. Verdifull informasjon for alle oss andre :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA