På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her

Startet av Gordon Retriever, fredag 22. juni 2018, klokken 14:24

« forrige - neste »

Sorlandsinv

Jeg har kønr. på 900-tallet, og selger sier han ikke har fått VIN i systemet ennå.
Betyr det at bilen ennå ikke er produsert, og skal produseres, så reise 2 mnd til Bremerhaven, så 1 mnd til Drammen + klargjøring, dvs. at bilen er (i hvert fall) minst 3 mnd unna?
I så fall litt skuffende, hadde håpet på tidligere levering enn første estimat, med tanke på at folk på 700-tallet med samme konfigurasjon har fått bilene sine i Drammen  ::)

trykkertor

I dag er "siste" frist. (Siste foreløpige. De pleier å lage ny og ny og ny frist hele tiden,men....) Siste frist for å skrive kontrakt for dem som har et ubenyttet "kø"-nummer.
Så kan vi jo håpe at vi får noe mer konkret informasjon om leveringer.
Men er rimelig sikker på at om 1 uke, vet vi ca like lite som vi vet i dag.
Jeg tror det eneste "nye" de får ut av "fristen" er å kunne informere langtidsventende et leveringsår og estimert kvartal eller halvår.
Sånn at for helt nye kunder som går inn i butikk, så får de et mer "presist" svar på om "biler besilt nå, er forventet leveringsklar f.eks Q4 2019".

Det gjenstår å se. Det begynner å bli en stund siden vi hørte noe fra Hyundai Norge nå, foruten videoen de laget av første båt som lesset av. Men det var jo egentlig bare en skrytevideo, og ikke noe som inneholdt konkret informajon.
Jeg forbeholder meg retten til å være avventende og pessimistisk, inntil vi får noe mer håndfast og konkret på bordet.

Navl1

Sitat fra: Håkon77 på søndag 19. august 2018, klokken 11:28
Ble oppringt fredag med beskjed om at min bil Var i Drammen , to måneder før estimert leveringstid.. Dark Knight med skinn og kønummer 378. Men etter å ha lest her så får jeg ta det med en klype salt.

Samme config + soltak, nummer 317. Henter bil på onsdag.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

HPSE

Sitat fra: Håkon77 på søndag 19. august 2018, klokken 11:28
Ble oppringt fredag med beskjed om at min bil Var i Drammen , to måneder før estimert leveringstid.. Dark Knight med skinn og kønummer 378. Men etter å ha lest her så får jeg ta det med en klype salt.

Har samme som deg, kø 441. Den kom til drammen på mandag som var (1 uke siden). Sannsynligvis var disse på samme båt, evt kom din på båten før.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Hankvonskogen

I morgen henter jeg ut min Kona dark knight, skinnseter og soltak.
Har kønr. 106 eller 107.
Gleder meg som en unge :-)

muse

Kønummer på 11 tusen og noe. Redd det bare blir nye utsettelser så de kan vri ut mest mulig av de som enda ikke har signert, virker useriøst og lite redelig.
Syns da de bør komme bakerst i køen om det blir mer utsettelse.

birgerdammen

Sitat fra: stiglj på lørdag 18. august 2018, klokken 18:30
Virker som om kø har blitt til lotteri!

Dette har gått over til bingolotto ja. Random tildeling av biler med samme konfigurasjon. Nummer 650 kan godt få bilen før nummer 280 med samme farge og utstyr

Big T.

Levering Kona Ev til Opel/Hyundai Kjeller idag..

trykkertor

Sitat fra: birgerdammen på mandag 20. august 2018, klokken 12:30
Dette har gått over til bingolotto ja. Random tildeling av biler med samme konfigurasjon. Nummer 650 kan godt få bilen før nummer 280 med samme farge og utstyr
Nope.....JokerNord.

"Har du bestilt tekstil? Rykk tilbake til enden av køen!"
"Har du konfigurert? Ikke kontakt oss, vent til vi kontakter deg!"
"Har du ikke bestilt? Vent på neste frist. Vi tilbyr hele tiden nye frister!"
"Vi i JokerNord vet ikke noe. Kontakt din kommisjonær. Vi kommisjonærer vet ikke noe, spør JokerNord!"
"Nei, falt fristen på en søndag.....vi utvider frist til neste mandag etter neste fullmåne, men da må det ha vært regnbue i mellomtiden."
"Vi har allerede trukket vinnertallene. Men vi sier de ikke. Bare tipp løs, fyll ut din kupong, og så ser vi om du vinner!"
"Har du bestilt med soltak? Vi utleverer ikke soltaksbiler på dager med regn. Prøv igjen i morra!"
"Vi har mange fine felger. Både i 17" og 18". Nei, vi tulla. Vi hakke 17" likevel, og 18" er ikke typegodkjent. Kjøp stålhjul!"

Husk å lese alle forslagene med JokerNord-stemme. Da gir de mer mening!

AndersK

trykkertor

Ikke hvis andre bransjer følger Hyundai sin "kø-ordning". Da er det bare å utvide muren i begge retninger. :)

Spajderman

birgerdammen

Blir ikke skikkelige klager før noen mister trygda og den førstefødte sønnen, kan fort skje hvis du ryker på en røver i joker nord

Spajderman

Begynner jo å bli ganske skikkelig når enkelte mistenker at Kona deres er blitt overtatt av naboen og/eller andre

Audunk

Limodriver, jeg tror jeg er den personen det ble referert til i svaret du fikk fra Hyundai(?). Har kønr 275 tror jeg det var og bestilte galactic grey med skinn uten soltak. Har ikke hørt noe enda....

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA