Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Utstyr til Leaf

Startet av PerBear, lørdag 01. oktober 2011, klokken 20:25

« forrige - neste »

PerBear

VW sin nye lettvekts elbil heter Nils og veier 460 kg. Det gjør at den klarer seg med et relativt lite batteri, som igjen gjør at bilen trenger mindre kollisjonsbeskyttelse, som gjør at den blir enda lettere - "helt Nils"  ;D



http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_motor/bilar/article3250857.ece

Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

elektrolux

Får satse på innbytte med SAM'en min.

Elsker slike typer biler.  ;) 460 kg masse for å frakte meg til og fra jobb, mens resten av gjengen trenger minst det dobbelte.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Joakim Sveli

Ser ut som om hjulene kan trekkes inn i skroget og at hele bilen kan konverteres til ubåt. Hadde vært noe i neste James Bond film.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

PerBear

Sitat fra: elektrolux på fredag 09. september 2011, klokken 06:00
Får satse på innbytte med SAM'en min.

Elsker slike typer biler.  ;) 460 kg masse for å frakte meg til og fra jobb, mens resten av gjengen trenger minst det dobbelte.

Tja, noen bruker 40 kg elkjøretøy  ;)


Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

commiesoft



elektrolux

Veldig bra framstilling på Wikiet.

Likte styrkeberegningene på batterikassen. Er selv mer redd for farlige batterikasser, enn farlige batterier, av den simple grunn at en alltids kan følge med og ha kontroll på batteriene, men hva som skjer i en kollisjon med uheldig designete batterikasser er mer usikkert.

Har sett kasser bygget opp med Vinkeljern, der et lite dytt ville kjørt jernet rett inn i passasjerrommet i bilen. Liker av den grunn best kasser brettet sammen av galvanisert tynnplate, eller glassfiber, og med egne festeører mot rammen.

Tipper lav spenning og blybatterier ikke var feil i forbindelse med godkjenningen.

Har dere formening om hvordan det ville fungert om dere etterhvert kom på forbedringer, og mulighetn for å få dem godkjent i ettertid? Tenker da først og fremst på bytte til Litium, når første settet med bly er utslitt, men også mulighet for å øke spenningen?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA