Når tror du de første i Norge får anledning til å konfigurere sin Model 3?

Startet av MrBacardi, mandag 18. juni 2018, klokken 20:33

« forrige - neste »

JorEl

Sitat fra: erikho på fredag 07. september 2018, klokken 09:15
Vil kun selge $49,000 bilen. En startpris rundt 450,000 kroner?
$35+LR+PUP=$49k  X 8,41  = 412k + 0(leveringskostnader - reservasjonsgebyr)
Tesladollar  ????
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Amoss

Sitat fra: fredag på fredag 07. september 2018, klokken 11:07
Eller er produksjonen av Model 3 så stor at Tesla må slutte med utleveringsskippertak for de europeiske bilene i slutten av kvartalet, og heller utlevere en jevn strøm av biler?

Tja... Har vært mye snakk om å droppe kvartals-optimaliseringen lenge, men det har blitt med snakket så langt :p

En av fordelene man ville hatt med å gå privat var jo nettopp å ikke lengre ha dette kvartalsvise presset på seg, så med ett privat Tesla ville vi nok ha sett dette gjennomført. Nå mener jeg at jeg så noe snakk om at Elon skulle ha snakket med en del av de store investorene om å slutte å være så opptatte av kvartalsresultatene, og fått grønt lys for det?  Men det var kanskje bare (mer eller mindre kvalifiserte) spekulasjoner?
Model S 85D

bno

Tatt av børs ville vært "farlig" VW var svært interessert og da hadde vel gått dårlig tror jeg om ikke slik det gjorde med Think som Ford drepte.

Amoss

Sitat fra: bno på fredag 07. september 2018, klokken 21:31
Tatt av børs ville vært "farlig" VW var svært interessert og da hadde vel gått dårlig tror jeg om ikke slik det gjorde med Think som Ford drepte.

Gikk ikke VW ut og benektet at de skulle hatt vært med på denne privatiseringsavtalen?

Uansett var det ikke snakk om å *kjøpe opp* hele Tesla, kun gå inn som en av mange eiere.
Model S 85D

Counterpointer

Sitat fra: Amoss på fredag 07. september 2018, klokken 21:56
Sitat fra: bno på fredag 07. september 2018, klokken 21:31

Gikk ikke VW ut og benektet at de skulle hatt vært med på denne privatiseringsavtalen?

Uansett var det ikke snakk om å *kjøpe opp* hele Tesla, kun gå inn som en av mange eiere.
At WV benekter noe er vel det samme som at de bekrefter at det er sant [emoji23]

Elmo

Sitat fra: knut.aulie på fredag 07. september 2018, klokken 22:05
At WV benekter noe er vel det samme som at de bekrefter at det er sant [emoji23]
Ljuger så de tror det selv - enda en gang.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

Amoss

Sitat fra: knut.aulie på fredag 07. september 2018, klokken 22:05

Godt poeng ;)   Men tror ikke man skal omtale noe som helt sikkert bare for at de har benektet det. Kunne jo være de for en gang skyld snakker sant?  Det skal visstnok ha skjedd en gang eller to før også sies det :p
Model S 85D

georglu

Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Mazzbot

Tesla model 3 reservert 31/3 .

Løve

S4e

Sitat fra: Mazzbot på lørdag 08. september 2018, klokken 13:03
Hva ville dere valgt ? LR uten PuP og awd eller LR med rwd og PuP ?
Nå vet vi ikke hvordan "ikke PuP" vil se ut eller hva en vil miste? Men tror det er mye snadder en vil savne her.
Jeg selv ønsker AWD på grunn av vei ved hytta, men tror mange klarer seg uten denne.
En opsjon er også å gå for mindre batteri. Har Ampera-e i dag og standard vil ha minst like god rekkevidde, trolig bedre forbruk på motorvei/vinter og SC. Tror det vil holde for de aller fleste.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

jkirkebo

Skal ha SR og AWD. Har ikke noe bruk for PuP, så sant ikke el-seter med minne havner i den pakken. Er også avhengig at det kommer med stoffseter, det er vel ikke å få i USA foreløpig så vidt jeg skjønner.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

jorgror

Sitat fra: S4e på lørdag 08. september 2018, klokken 13:34
Sitat fra: Mazzbot på lørdag 08. september 2018, klokken 13:03
Hva ville dere valgt ? LR uten PuP og awd eller LR med rwd og PuP ?
Nå vet vi ikke hvordan "ikke PuP" vil se ut eller hva en vil miste? Men tror det er mye snadder en vil savne her.
Jeg selv ønsker AWD på grunn av vei ved hytta, men tror mange klarer seg uten denne.
En opsjon er også å gå for mindre batteri. Har Ampera-e i dag og standard vil ha minst like god rekkevidde, trolig bedre forbruk på motorvei/vinter og SC. Tror det vil holde for de aller fleste.

Kilde: https://www.tesla.com/no_NO/model3
Standard interiør

• 15-tommers berøringsskjerm
  • Klimaanleggssystem med to soner
  • FM-radio og Bluetooth®-tilkoblingsmuligheter, med behovsbetinget og Internett-radioevne
  • Tekstilseter
  • Midtkonsoll med åpen lagringsplass og to USB-porter

Premium interiør

• Premium oppvarmede seter og kabinmaterialer i hele interiøret, inkludert tredekor med synlige fiber og to bakre USB-porter
  • 12-veis, elektrisk regulerbare forseter, ratt og sidespeil, med tilpassede førerprofiler
  • Kraftigere premium lydsystem, diskanthøyttalere, surround-høyttalere og subwoofer
  • Farget glasstak med ultrafiolett og infrarød beskyttelse
  • Autodimmende, innfellbare, oppvarmede sidespeil
  • LED-tåkelys
  • Midtkonsoll med dekket lagringsplass og dokking for to smarttelefoner

Personlig ville jeg valgt Premium pakken fremfor AWD. Jeg har klart meg med 2-hjuls trekk på det begrensede vinterføret vi har her hvor jeg bor på alle tidligere biler. Glasstak er nok det største savnet hvis man dropper Premium.
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

jkirkebo

Sitat fra: jorgror på lørdag 08. september 2018, klokken 16:05
Kilde: https://www.tesla.com/no_NO/model3
Standard interiør

• 15-tommers berøringsskjerm
  • Klimaanleggssystem med to soner
  • FM-radio og Bluetooth®-tilkoblingsmuligheter, med behovsbetinget og Internett-radioevne
  • Tekstilseter
  • Midtkonsoll med åpen lagringsplass og to USB-porter

Premium interiør

• Premium oppvarmede seter og kabinmaterialer i hele interiøret, inkludert tredekor med synlige fiber og to bakre USB-porter
  • 12-veis, elektrisk regulerbare forseter, ratt og sidespeil, med tilpassede førerprofiler
  • Kraftigere premium lydsystem, diskanthøyttalere, surround-høyttalere og subwoofer
  • Farget glasstak med ultrafiolett og infrarød beskyttelse
  • Autodimmende, innfellbare, oppvarmede sidespeil
  • LED-tåkelys
  • Midtkonsoll med dekket lagringsplass og dokking for to smarttelefoner

Personlig ville jeg valgt Premium pakken fremfor AWD. Jeg har klart meg med 2-hjuls trekk på det begrensede vinterføret vi har her hvor jeg bor på alle tidligere biler. Glasstak er nok det største savnet hvis man dropper Premium.

"Problemet" for vår del er at PuP kommer med treverk, noe vi begge hater intenst i bilinteriør. Dessuten vil vi gjerne ha den åpne løsningen i midtkonsollen, savner den fra vår gamle P85+. Midtkonsollen i vår TMX brukes kun som søppelkasse...

Ellers er spesifikasjonene alt for vage:

- Det står tekstilseter på standard interiør, noe vi vil ha. Men det står ikke hva setematerialet er med PuP.
- Det står 12-veis el-justerbare seter med minne på PuP. Men det står ikke at hva standard får, er det 8-veis el- med minne eller manuelle mon tro?
- Det står oppvarmede sidespeil på PuP men dette må da også finnes på standard?

Jeg er dog redd for at det er ting i standard vi absolutt vil ha (som f.eks tekstilseter, åpen midtkonsoll og trefritt interiør) og ting i PuP vi må ha (som el-seter med minne). I så fall kan det hende det ikke blir noen TM3 i det hele tatt. Skulle ønske de droppet disse pakkegreiene og lot oss velge seter, interiør og stereo separat. Mulig det kommer etterhvert, og at vi evt. sitter på gjerdet en stund og venter.

DAB+ hadde absolutt vært å foretrekke, får håpe det kommer.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Taben

Skrevet av: jkirkebo:
Jeg er dog redd for at det er ting i standard vi absolutt vil ha (som f.eks tekstilseter, åpen midtkonsoll og trefritt interiør) og ting i PuP vi må ha (som el-seter med minne). I så fall kan det hende det ikke blir noen TM3 i det hele tatt.

Hei. Jeg tok meg en tur til Tesla i New York for noen uker siden, fikk se og prøvekjøre model 3. Eeeeeh avbestille fordi du ikke kan velge akkurrat helt som dine ønsker, ja gjør det, hva bil skal du velge da, lurer jeg veldig på? Vi skal iallfall endelig snart bytte ut vår Leaf så får jeg model Xen for meg selv :)
Dere som har reservert Model 3: gled dere, fantastisk bil til fin pris, absolutt en bil som kan sammenlignes med BMW M3.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tesla model X P100D, Oktober 2017
Leaf, September 2017

Tesla model X Signatur P90D, August 2016, Solgt
BMW X5, August 2015, Solgt
BMW X3, Juni 2015, Solgt
Porsche Cayenne, juni 2014, Solgt

Reservert 2 x Model 3, 31.03.2016
Reservert Porsche Taycan, 20.04.2018
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA