Når tror du de første i Norge får anledning til å konfigurere sin Model 3?

Startet av MrBacardi, mandag 18. juni 2018, klokken 20:33

« forrige - neste »

daktari

Hvorfor markedsføre et produkt du enda ikke kan levere - når du har et annet, som du tjener mer på? De har vel knapt begynt tilpasninger av europeiske spesifikasjoner. Husk det er forskjeller på krav til speil, lys, markeringslys. Og behov for DAB, lader etc.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Myrvang

Sitat fra: daktari på torsdag 06. september 2018, klokken 09:53
Hvorfor markedsføre et produkt du enda ikke kan levere - når du har et annet, som du tjener mer på? De har vel knapt begynt tilpasninger av europeiske spesifikasjoner. Husk det er forskjeller på krav til speil, lys, markeringslys. Og behov for DAB, lader etc.

Er vel kun Norge som skal ha DAB+, får håpe den kommer uten DAB+ slik at enda færre gidder å lytte til radio fremover. Spotify og podcaster er bedre enn å støtte en avgjørelse som ble tatt på diktatorisk vis.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Ahm

Blir det ytterlige utsettelser og jeg ikke får bil første halvår 2019 så gidder jeg ikke mer. Da blir det Niro for alle penga, ladenettverket til tesla er ikke så viktig for meg når jeg reiser på langtur 2 ganger i året. Får heller bli Tesla model Y om 3-5 år når ekspansjonstempoet deres har roet seg litt.

fredag

Sitat fra: Myrvang på torsdag 06. september 2018, klokken 10:06
Er vel kun Norge som skal ha DAB+, får håpe den kommer uten DAB+ slik at enda færre gidder å lytte til radio fremover. Spotify og podcaster er bedre enn å støtte en avgjørelse som ble tatt på diktatorisk vis.

DAB/DAB+ er bygget ut i mange europeiske land, spesielt i Teslas europeiske hovedmarkeder Norge, UK og Nederland.

Tesla har jo også erfaring med DAB-mottakere fra før i Model S og Model X, så hvorfor skulle det være noe problem i Model 3?
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

bno

Sitat fra: Paul på torsdag 06. september 2018, klokken 09:46
Sitat fra: bno på torsdag 06. september 2018, klokken 07:19
Det blir veldig arrogant i mine øyne når Tesla ikke en gang greie å få over et par tre biler slik at vi (lojale potensielle kunder) kunne i et hvert fall få tatt fysisk på produktet. Det hadde ikke kostet Tesla Norge noe som helst å gjort dette som en gestus overfor ventende kunder (ref. over).

grunnen at det er ikke M3 demobiler i Norge er intensjon fra Tesla, dem vil jo selge mest mulig S og X nå, og ikke friste for mye med Model 3. ikke ennå.

Paul, med all respekt, men dette blir en for enkel årsaksforklaring. Da kunne man ha fått over noen biler for å vist dem som allerede har ventet noen år med gratislånet. Jeg har hørt slike fake news forklaringer, men det blir for premature. Tror ikke en gang du tror på det selv?

bno

Sitat fra: Myrvang på torsdag 06. september 2018, klokken 10:06
Sitat fra: daktari på torsdag 06. september 2018, klokken 09:53

Med forbehold om at det er et svar på innlegget mitt så er infotainment system irrelevant ift. det jeg synes TeslaNorgeburde gjøre. De gjorde det for Mx også fikk over noen biler som faktisk ble brukt som demo, men med US specs. (disse ble returnert senere).
Tror forslagetmitt står seg jeg.

Amoss

Sitat fra: bno på torsdag 06. september 2018, klokken 15:51
Paul, med all respekt, men dette blir en for enkel årsaksforklaring. Da kunne man ha fått over noen biler for å vist dem som allerede har ventet noen år med gratislånet. Jeg har hørt slike fake news forklaringer, men det blir for premature. Tror ikke en gang du tror på det selv?

Med tanke på hvor aktivt Tesla har markedført S og X mot 3, og heller "anti-solgt" 3'ern, så finner jeg hans teori i det minste delvis troverdig.  Ikke at jeg ikke også synes at de snart bør få over i det minste noen US-biler for å vise frem/prøvekjøre etc... Men jeg venter dem egentlig ikke før i oktober/november...
Model S 85D

JorEl

Hadde vært kjekt å få se eller aller helst prøvd en TM3 før man konfigurerte.
Tesla burde kommet med LR,AWD og Performance.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

bno

Sitat fra: JorEl på torsdag 06. september 2018, klokken 21:10

Tltredes

@Amoss
Delvis troverdig ok, men ser ikke at dette kan holde vann lengre. Vi har alle data vi har alle farger vi har for såvidt alle M3 potensielle priser.

Amoss

Sitat fra: bno på torsdag 06. september 2018, klokken 21:29
@Amoss
Delvis troverdig ok, men ser ikke at dette kan holde vann lengre. Vi har alle data vi har alle farger vi har for såvidt alle M3 potensielle priser.

Fargene kan fort endres, og vi har ikke komplette data for den europeiske versjonen. Ikke at den vil skille seg så veldig i fra USA utgaven, men regner med at i det minste ladesystemet vil være anderledes. Det spekuleres f.eks. fortsatt på om den vil få CCS lading i tillegg til Tesla-Type2-supercharging. Dette kan være ting de ikke ønsker at skal bli kjent for tidlig (om det altså er hold i spekulasjonene), da det kan være ett argument for å vente vs. å handle S eller X nå...

Sitat fra: JorEl på torsdag 06. september 2018, klokken 21:10

For egen del er det helt uaktuelt å konfigurere uten først å ha prøvekjørt. Egentlig ikke så nøye på hvilken av utgavene det skulle være, men virker som om de først og fremst setter ut Performance som demobiler for å få folk "hekta" på ytelsene.
Model S 85D

Counterpointer

Vi bør også vite om Model 3 får vinterpakke og hengerfeste før bilen vises og legges til konfigurering.
Helst burde vi fått avklart luftfjæring også.

JorEl

Jeg har funnet ut at jeg må ha luftfjæring, derfor regner jeg med å vente litt ekstra på bilen. Luftfjæringen går foran AWD. Hjelper ikke så mye for meg å komme frem om bilen blir ødelagt ???
Model S kunne kanskje klart det, men den er jo lang og stor...ikke kjekt å gamble med en ny bil..
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

erikho

Sjefen for Tesla Investor Relations sa paa en konferanse i gaar at Model 3 vil bli levert i Europa i Q1 og Asia i Q2.

erikho

fredag

Sitat fra: erikho på fredag 07. september 2018, klokken 09:13
Sjefen for Tesla Investor Relations sa paa en konferanse i gaar at Model 3 vil bli levert i Europa i Q1 og Asia i Q2.

Tesla pleier da å levere i slutten av kvartalet, produsere de europeiske bilene i begynnelsen av kvartalet. Dvs at de første av oss kan konfigurere i desember?

Eller er produksjonen av Model 3 så stor at Tesla må slutte med utleveringsskippertak for de europeiske bilene i slutten av kvartalet, og heller utlevere en jevn strøm av biler?

Men jeg vil ha luftfjæring... Blir det klart til Q1?
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA