Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bytte gearolje

Startet av cyrux, fredag 30. september 2011, klokken 10:29

« forrige - neste »

cyrux

Hei.





Vurdere å kjøpe el bil. har nå en volvo v50 bensin. Tror jeg kan spare en del kr på å få en el bil. den brukes kun til by kjøring. ser det kommer mange nye biler fremover. ser for meg å bruke 250-300.000 kr. jeg har forresten ingen peiling på bil så all service er jeg avhengig av ett verksted.
Hvis noen har noen gode tips til meg setter jeg pris på det.
Den må også være kolisjonstestet og tilfredstille de kravene.
Bergen

hkaspenberg

Sitat fra: cyrux på onsdag 07. september 2011, klokken 07:51
Hei.
Vurdere å kjøpe el bil. har nå en volvo v50 bensin. Tror jeg kan spare en del kr på å få en el bil. den brukes kun til by kjøring. ser det kommer mange nye biler fremover. ser for meg å bruke 250-300.000 kr. jeg har forresten ingen peiling på bil så all service er jeg avhengig av ett verksted.
Hvis noen har noen gode tips til meg setter jeg pris på det.
Den må også være kolisjonstestet og tilfredstille de kravene.

En av "trillingene" eller Leaf. Da er du godt dekket av garantier og kan forholde deg til et (forhåpentligvis kyndig) verksted.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

mohpet

Om barna er små evt mindre ungdom så anbefaler jeg Think 4 seter brukt om du får tak i dette. Er kun produsert et ti-talls så ikke sikkert dette er mulig.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

jkirkebo

Sitat fra: hkaspenberg på onsdag 07. september 2011, klokken 08:04
En av "trillingene" eller Leaf. Da er du godt dekket av garantier og kan forholde deg til et (forhåpentligvis kyndig) verksted.

;-D Hans

Istemmer, men her i norsk klima ville jeg nok plassert Leafen øverst, siden den har fjernstyrt oppvarming inkludert. Virker som dette er det iMiEV eierne savner mest.

Dog er jo Leafen vesentlig større og noe dyrere så om man ikke har bruk for plassen og parkerer innendørs kan nok en av trillingene være vel så bra siden de er mindre og dermed enklere å parkere.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: mohpet på onsdag 07. september 2011, klokken 08:26
Om barna er små evt mindre ungdom så anbefaler jeg Think 4 seter brukt om du får tak i dette. Er kun produsert et ti-talls så ikke sikkert dette er mulig.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Må si jeg er noe skeptisk. Det virker som om det er svært mye feil på disse bilene ? Forumet flyter jo over at diverse problemer med nyere Think, og når man så tar delesituasjonen og garantisituasjonen i betraktning virker det som et noe dristigere valg enn ny iMiEE/Leaf med 5 års garanti...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cra

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 07. september 2011, klokken 08:39
Må si jeg er noe skeptisk. Det virker som om det er svært mye feil på disse bilene ? Forumet flyter jo over at diverse problemer med nyere Think, og når man så tar delesituasjonen og garantisituasjonen i betraktning virker det som et noe dristigere valg enn ny iMiEE/Leaf med 5 års garanti...

Jeg tror entusiasmen og gjør-det-selv-genet hos mange av eierne er årsaken til dette, (minst) like mye som kvaliteten på produktet. Jeg har i alle fall inntrykk av at de fleste som kjører de tidlige bilene (før trillingene og Leaf) er mer interesserte i å gjøre ting selv, mens vi nå ser en bølge av "vanlige bilbrukere" som kjøper "orntlige" biler som går på strøm, og overlater alt det tekniske til verkstedet. (helt naturlig, spesielt i garantifperioden).

Cyrux sier jo også at han ikke har peil på bil, og kommer til å la verkstedet ta seg av alt. (men bare vent så skal du se at du blir bitt av basillen etterhvert du også; jeg hadde null peil selv, men nå gjør jeg det meste på thinken min sjøl, takket være forumet her.)

At fabrikanten nå er nede for telling og tilgangen på deler er liten er et tyngre argument som man må ta med i betraktningen.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Lars C. Krogenæs

Uten tvil: Nissan Leaf.

Da har du en god bil, som vil holde seg meget godt i pris. Hvis du ser på samlede utgifter de neste 5 årene, blir dette meget hyggelig i forhold til alt annet. Bilen er trygg med god plass til evt. barnesete. 3 personer sitter også godt i baksetet. Bilen har stort bagasjerom (i forhold til de andre). Vinterpakken som leveres med, gjør bilen etter mitt syn billigere enn i-miev, da du her må legge på pris for kupevarmer, dyrere dekk etc.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Go-carter

Vil også anbefale Leaf. Stor plass, masse komfort, og godt utstyrt. Think er selvfølgelig fantastisk :D Men konkurs firma, og det faktum at du vil at verkstedet skal gjøre alt gjør nok Leafen til et bedre valg.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

cyrux

Takker for gode svar ;) blir spennende mår jeg kan prøvekjøre en her  i bergen
Bergen

jkirkebo

Sitat fra: cyrux på onsdag 07. september 2011, klokken 18:51
Takker for gode svar ;) blir spennende mår jeg kan prøvekjøre en her  i bergen

Nissan-forhandleren i Sarpsborg har fått Leaf demobil allerede, har de ikke det i Bergen ?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Go-carter

#10
Seriøst? Har ikke hørt om noen andre som har fått det, definitivt ikke i oslo-regionen iallefall. Er heller ikke registrert noen Leaf som jeg kan få sjekka på Vegvesenet, men det er mulig jeg ikke har sjekka riktige nr... ;)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

jkirkebo

Sitat fra: Go-carter på onsdag 07. september 2011, klokken 23:10
Seriøst? Har ikke hørt om noen andre som har fått det, definitivt ikke i oslo-regionen iallefall. Er heller ikke registrert noen Leaf som jeg kan få sjekka på Vegvesenet, men det er mulig jeg ikke har sjekka riktige nr... ;)

Ikke så rart, den står på prøveskilter. Folk har allerede blogget om prøvetur, se følgende link:

http://autofoto.origo.no/-/image/show/1899709_nissan-leaf
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Go-carter

Ikke værst! :D Da synes jeg virkelig resten av nissan norge bude få fart på deg...
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

GRS

Var og kikket på Leaf hos Nissan i Åsane (Bergen) for et par dager siden. Ble meget imponert over størrelse og kvalitetsfølelse.

De har også montert hurtiglader utenfor, men den var (inntil videre) forbeholdt verkstedet. Mulig det blir en endring på det etterhvert.

Prøvekjøring måtte bookes, så blir nok en ny tur innom tenker jeg :)
TM3P sort/sort

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA