Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mitsubishi varsler trådløs lading

Startet av masae, fredag 30. september 2011, klokken 08:31

« forrige - neste »

masae

Hei,

På vei hjem fra jobb i dag begynte lampen for høyspentfeil (trekant med lyn) å lyse noen hundre meter etter at jeg begynt å kjøre. Litt senere lyste det også i Power Limit-lampen, og jeg var nødt til å stoppe bilen.
Etter en omstart av bilen virket alt som normalt, men etter et stykke begynte lampen for høyspentfeil å lyse igjen, noe som også løste seg ved å strarte på nytt. Like før jeg var hjemme startet den å lyse igjen, men jeg kom meg fint hjem.
Da jeg var hjemme satte jeg bilen på lading, og den lader nå tilsynelatende normalt.

Noen som vet hva som kan være galt?
BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

masae

Prøvde å kjøre den til jobb i dag, og omtrent halvveis fikk jeg høyspentfeil, power limit, lys i bremsefeil-lampen og motorbremsen sluttet å virke.

Noen tips?
BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

elektrolux

Sitat fra: masae på onsdag 07. september 2011, klokken 08:07
Noen tips?

Har du lest instruksjonsboka?

Uten å ha satt meg inn i Nye Think'en faller tankene på Isofeil i batteriet som en mulig årsak. Men som sagt har jeg ikke satt meg skikkelig inn i nye Think'en enda.

Svarer siden ingen andre gjør det. ::)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

masae

I manualen står det at bilen må på verksted dersom lampen lyser konstant.

Har snakket med verkstedet hos R&S, og de ville gjerne ta en titt på den.
BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

masae

Leverte bilen hos Røhne og Selmer etter jobb i dag, og jeg kan med hånden  på hjertet si at jeg aldri har sett så mange elbiler før.
Jeg kom til godt over 40, kanskje 50 Thinker før jeg kom ut av tellingen, og de ventet visstnok på reservedeler til de aller fleste av dem i følge damen i resepsjonen.

Får håpe det ikke er behov for reservedeler for å reparere min...
BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

Go-carter

Nja, jo. Spurte om det samme når jeg var der, og en god del av dem er nye to-setere, som ikke er solgt. Men selvfølgelig, alle med skilter er nok dessverre på repp.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

masae

Jeg så ikke fryktelig mange uten skilter, men noen av dem hadde jo ikke skilter.

Uansett er det noe som kanskje ikke er som det skal når en så stor del av parkeringsplassen er fylt med denne bilen, og det kan umulig være et godt tegn.
BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

elektrolux

Høres ut som det er på tide å tenke som vi gjør med Classic'en

Bruk 3-4 biler og bygg 2-3 fungerende ut av dem.

Er selv klar til slike prosjekter, men foreløpig er prisen på en NyThink delebil litt for drøy.

Alternativet jeg ser for meg er å bruke Classic'ens teknikk som tross alt er omtrent bombesikker og nesten gratis. ;) Da får en NyThinkens design, med Classic'ens driftsikkerhet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

masae

Tilbakemelding fra Røhne & Selmer i dag var at PCUen er ødelagt og at dette vil koste omtrent 30.000 å reparere.
Slik jeg forstod det var dette også noe som lett kunne ta veldig lang tid også.
BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

Carl Anton Stenling

Vi er flere som har byttet PCU. Dette er tydeligvis et svakt punkt.

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

masae

Er det noen som vet hvordan denne feilen oppstår, om det en "kjent" feil og om det er slik at man må regne med såpass kostbare reparasjoner på en såpass ny bil?

Det er knapt en måned siden jeg kjøpte bilen, og jeg vil gjerne finne ut av om jeg bare har hatt skikkelig uflaks eller om jeg er blitt lurt.
BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

Go-carter

Ref denne artikkelen: http://elbil.no/elbiler/461-reparasjon-av-thinker så er angivelig bilene med PCU 0.0 og 1.0 som har problemene.

...selv om jeg på min -11 modell også opplever at hjernen krøller litt innimellom  ???
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

masae

Noen som vet hvordan (og om) man kan se hvilken PCU-versjon man har?
BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

masae

Fikk beskjed om at PCU-feilen regnes som maskinskade, og derfor dekkes av forsikringen jeg har på bilen i dag, så det var i alle fall et lyspunkt i denne saken.

Røhneselmer regnet med å få inn PCU til bilen i løpet av uka.
BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

Carl Anton Stenling

Sitat fra: masae på mandag 26. september 2011, klokken 20:50
Fikk beskjed om at PCU-feilen regnes som maskinskade, og derfor dekkes av forsikringen jeg har på bilen i dag, så det var i alle fall et lyspunkt i denne saken.

Hvilket forsikringsselskap har du?

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA