Hovedmeny

Skrangling høytaler bakluke

Startet av Trinity, lørdag 16. juni 2018, klokken 17:09

« forrige - neste »

Trinity

Er plaget med mye skrangling fra bagasjerommet på ujevn vei. Jeg tror jeg har klart å lokalisere det til gitteret over høytalerne i bakluken. Er det noen som har noen tips til hvordan demontere og eventuelt utbedre? MS90D 2017

async3phase

Jeg var plaget av skrangling bak, trodde også det var ved høyttaleren på bakluka.  Men det viste seg at det var skiltet/skiltholderen som vibrerte og slo mot luka.

Etter at verkstedet hadde funnet ut dette limte de på noe alubutyl eller lignende bak der, siden har det vært tyst...

Dette var i 2014, men konstruksjonen er vel lik fremdeles.

Kanskje verdt å sjekke? Stapp noe mykt mellom skilt og karosseri på hver side, og kjør en tur. Bråker det fremdeles har du noe annet en meg som skrangler.

Trinity

Takk for tipset. Skal prøve det. Skilter skrangler også utvendig. Men mistenker også høyttaleren bak, da jeg klarer å gjenskape lyden ved å dunke lett på høytalergitteret.. men fant ikke noe fornuftig vei å løsne gitteret på for å se under. #halvfabrikat

SH aka F_P

Gitteret er bare klipset, men klipsene er voldsomme. Det beste er å ta av hele dekselet på luken for å få det av. Dessverre er det store dekselet mye styr å få på plass igjen. Kjøp reserveklips, typpe turkis, av Tesla før du begynner.
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA